مدیر بازرگانی آلومینیوم حکمتی: بزرگ‌ترین چالش تولیدکنندگان بی‌ثباتی و جهش قیمت‌هاست

پنجره‌ایرانیان؛ بی‌ثباتی و جهش نابرابر قیمت‌ها، مهم‌ترین عامل برای به چالش کشیده شدن واحدهای تولیدی است.
  • یکشنبه 2 شهریور 1399 ساعت 14:9

به گزارش فلزات آنلاین، مدیر بازرگانی شرکت آلومینیوم حکمتی گفت: اگر قیمت‌ها ثبات نداشته باشد و روند کنونی ادامه یابد، قطعا بازار و صنعت پروفیل آلومینیومی ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر خواهد شد. شرایط بازار به سمتی پیش می‌رود که معاملات اعتباری تقریبا به صفر رسیده و در این شرایط شرکت‌هایی از این بحران به سلامت عبور خواهند کرد که حفظ کیفیت محصولات و کسب اعتماد مشتریان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

یعقوبی اظهار داشت: شرکت آلومینیوم حکمتی با 35 سال سابقه فعالیت در زمینه تولید بیلت، پروفیل و دروپنجره آلومینیومی در استان آذربایجان‌شرقی، یکی از واحدهای منحصربه‌فرد در شمال‌غرب کشور است و از دو دستگاه پرس اکستروژن به ظرفیت یک هزار و 800 تن، یک دستگاه اکستروژن دیگر با ظرفیت دو هزار تن، خط کامل آنادایز و رنگ پودری و خط کامل تولید دروپنجره بهره می‌برد. به‌عبارت‌دیگر، شمش آلومینیومی از یک سمت وارد کارخانه شده و از سمت دیگر محصولات آلومینیومی نظیر دروپنجره خارج می‌شود.

مدیر بازرگانی شرکت آلومینیوم حکمتی درباره رویارویی با چالش‌های به وجود آمده ناشی از شرایط فعلی در کشور گفت: بی‌ثباتی و جهش نابرابر قیمت‌ها، مهم‌ترین عامل برای به چالش کشیده شدن واحدهای تولیدی است. متاسفانه قیمت صعودی مواد اولیه و بسته‌شدن مرزها، تهیه برخی مواد وارداتی موردنیاز برای تولید را دشوار کرده است. بیشتر این مواد مصرفی در بخش آبکاری، وارداتی بوده و در حال حاضر تهیه آن از بازار به‌شدت سخت شده است زیرا مدتی قبل، عرضه برای متقاضیان به‌صورت اعتباری انجام می‌شد، اما اکنون فقط خریدوفروش‌ها به‌صورت نقدی انجام می‌گیرد که به‌تبع آن ما نیز مجبور هستیم از فروش محصولات خود به‌صورت اعتباری جلوگیری کرده و فقط فروش نقدی داشته باشیم. از طرفی، به ‌علت خرید نقدی شمش آلومینیومی از بورس کالا نیز ما نمی‌توانیم محصولات خود را به‌طور مدت‌دار به مشتری‌ها بفروشیم؛ چراکه نمی‌توانیم با فروش اعتباری در شرایط بی‌ثباتی قیمتی نقدینگی لازم را تامین کنیم.

یعقوبی با اشاره به تاثیرگذاری کرونا بر نوسان نرخ‌ ارز و قیمت مواد اولیه، اذعان کرد: شیوع ویروس کرونا برای مشتریانی که پیش‌ازاین به‌صورت اعتباری از شرکت خرید کرده بودند، بهانه‌ای شده است تا پرداخت مطالبات ما را به تعویق بیندازند. به‌این‌ترتیب، آن‌ها اظهار می‌کنند که در شرایط شیوع این ویروس با کاهش فروش مواجه بوده‌اند اما مدت مشخصی را برای پرداخت بدهی خود اعلام نمی‌کنند. اگر قیمت‌ها ثبات نداشته باشد و روند کنونی ادامه یابد، قطعا بازار و این صنعت ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر خواهد شد اما اگر ثبات در بازار حاکم شود و شرکت‌های تولیدکننده محصولات آلومینیومی بدانند که حتی یک ماه دیگر نیز خرید مواد اولیه به همین قیمت خواهد بود، به‌صراحت باید گفت بازار قدرت خوبی به ‌دست می‌آورد و رشد بازار صنعت پروفیل آلومینیوم را در پی خواهد داشت.

مدیر بازرگانی شرکت آلومینیوم حکمتی در رابطه با برنامه‌های این شرکت در سال جاری بیان کرد: باوجود شرایط نامطلوب اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، مجموعه آلومینیوم حکمتی از ابتدای سال 1399 موفق به استخدام حدود 20 نفر نیروی تازه‌کار شده است و همچنین در نظر دارد تا کارخانه را گسترش دهد و فاز سوم آن را راه‌اندازی کند. سال گذشته نیز خریداری ماشین‌آلات جدید و به‌روز، افزایش سالن‌های تولید و بهبود بخشیدن به کیفیت تولید جزو اقداماتی بود که به انجام رساندیم.

 


ثبت نظر

ارسال