14 اکتبر روز جهانی استاندارد گرامی باد

پنجره‌ایرانیان؛ چهاردهم اکتبر برابر با 22 مهر به نام روز جهانی استاندارد نام‌گذاری شده است. پنجره‌ایرانیان این روز را به تمامی فعالان صنعت دروپنجره و تلاشگران صنعت کشور تبریک و تهنیت می‌گوید.
  • چهارشنبه 23 مهر 1399 ساعت 16:50

اندیشه تشکیل سازمان بین‌المللی استاندارد که مقر آن در ژنو قرار دارد، در چهاردهم اکتبر سال 1947 در نشست رؤسای مؤسسه‌های استاندارد بیست‌وپنج کشور در لندن شکل گرفت. از سال 1970، چهاردهم اکتبر برابر با 22 مهر (امسال و سال‌های کبیسه 23 مهر) به نام روز جهانی استاندارد تعیین و نام‌گذاری شد.

استاندارد و استاندارد کردن، از پایه‌های علم و فن‌آوری است که در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقشی بسزا دارد. استاندارد عبارت است از: نظمی مبتنی بر نتایج ثابت علوم، فنون و تجربه‌های بشری که به‌صورت قواعد، مقررات و نظام‌هایی به‌منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه، افزایش میزان تفاهم، تسهیل ارتباطات، توسعه صنعت، صرفه‌جویی در اقتصاد ملی و حفظ سلامت و ایمنی عمومی به کار رود.

نشریه پنجره‌ایرانیان ضمن تبریک مجدد این روز، امید دارد صنعتگران پرتلاش ایرانی در راستای تولید محصولات باکیفیت و مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی موفق باشند و همواره شاهد رشد و تعالی صنایع کشورمان در عرصه‌های جهانی باشیم.


ثبت نظر

ارسال