شکرچی‌زاده با اشاره به حوادث اخیر ساختمانی مطرح کرد؛

خروج فناوری‌های نوین ساختمانی فاقد استاندارد از چرخه کار

پنجره ایراینان: شکرچی زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه برخی از فناوری‌های نوین ساختمانی فاقد استانداردها و گواهینامه‌های لازم برای ایمنی هستند، گفت: گزارش نهایی علل حوادث اخیر ساختمانی به زودی به اطلاع عموم شهروندان می‌رسد.
  • شنبه 30 مرداد 1395 ساعت 13:24

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به حوادث اخیر ساختمانی در شهرهای مختلف از جمله حادثه آتش‌سوزی برج سلمان در مشهد، فروریزش ساختمان ۴طبقه در یزد و آتش‌سوزی در هتل انزلی، گفت: طی هفته‌های گذشته حوادث پیش‌بینی نشده‌ای را به صورت متداول در ساختمان‌های عمدتا بلند داشتیم که خوشبختانه با اینکه حادثه‌های بزرگی بود، اما به لحاظ زمان اتفاق و موقعیت وقوع تعداد تلفات کم بود. همچنین بحث دیگری که به صورت کاملا جدی در مورد حوادث مطرح است بحث درس‌آموزی از حوادث و پیشگیری از وقوع دوباره آنهاست که در وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از وقوع دوباره آنها ادامه داد: برای این کار اگر لازم باشد در نظامات اداری تغییراتی ایجاد کنیم و همه کدها و آیین‌نامه‌ها را در بازنویسی مورد تجدید نظر قرار دهیم، باید این کار را انجام دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تاکیدهای فراوان وزیر راه و شهرسازی به جهت بازدید از محل‌های حادثه دیده و بررسی علل وقوع آنها گفت: گزارش‌های اولیه برای چند حادثه ساختمانی نشان می‌دهد که ما هم در اجرا و نظارت بر اجرا و هم از جهت رعایت دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های ضعف‌های جدی داریم و به ویژه در مورد استفاده از فناوری‌های نو که امروزه مورد استقبال قرار گرفته است باید نظارت‌های ویژه‌ای داشته باشیم.

شکرچی‌زاده با اشاره به اینکه برخی از فناوری‌های نوین ساختمانی فاقد گواهی‌نامه و استانداردهای لازم هستند گفت: این فناری‌هاخودشان به عنوان عوامل تشدیدکننده حوادث ساختمانی محسوب می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: گزارش‌های نهایی در مورد علل وقوع حوادث ساختمانی همزمان توسط معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در حال آماده شدن است که به زودی جزئیات به اطلاع عموم شهروندان می‌رسد.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم که نتیجه اقدام‌ها و تشکیل جلسات متعدد و بررسی و تحلیل علل موضوعات در نهایت به بالا رفتن سطح ایمنی در زندگی شهروندان ختم شود.

سومین نمایشگاه تخصصی در و پنجره، ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان برگزار شد؛

جریان آرام صنعت ساختمان در ساحل زاینده رودِ خفته

پنجره ایرانیان: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در هر شهری، نمودی از توانمندی و نوآوری صنعتگران و فرصتی برای انتقال تجربیات صنعتی و تجاری برای رونق فضای کسب و کار و پویایی اقتصاد و بازار است. سومین نمایشگاه تخصصی در و پنجره، ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان از 19 تا 22 مردادماه 95 در محل دائمی نمایشگاه‌های استان اصفهان در حاشیه پل شهرستان و ساحل زیبای زاینده رود برگزار شد. زاینده رودی که این روزها همچون جریان صنعت و اقتصاد کشور نه جوش و خروشی دارد و نه زنده بودن و پویایی. با این حال هدفگذاری این نمایشگاه پس از دو دوره برگزاری، همسو با سایر عناوین نمایشگاهی، سعی در معرفی آخرین تولیدات و محصولات این صنعت در بازار ساختمان اصفهان و معرفی این پتانسیل‌ها با رویکرد صادراتی داشت. حضور بیش از 50 شرکت از استان‌‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مرکزی، قم و نماینده‌ای از کشور روسیه در در دو سالن و مساحتی بالغ بر 4300 متر مربع و همزمانی این نمایشگاه با هشتمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی مواد شیمیایی، رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی و مواد کامپوزیت، فضای تخصصی و مطلوبی برای فعالین ساختمانی و صنعتی فراهم آورد تا آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم تلاشگران و علاقه‌مندان صنعت ساختمان قرار دهند. هر چند برگزاری چنین نمایشگاهی در شهرستان‌ها به دلایل متعدد قابل مقایسه با نمایشگاه‌های تهران نیست، اما انتظار می‌رود، اصفهان با آن پیشینه و سابقه ای که در صنعت کشور دارد و از جمله کلانشهرهای پررونق ما است، نمایشگاهی درخور نام و نشان این شهر و صنعتش برگزار کند. متاسفانه پس از گفتگوهایی که با حاضران در این نمایشگاه داشتیم و جمع‌بندی مشاهدات میدانی خود، به این نتیجه رسیدیم که نواقص و ایرادات فراوانی در برگزاری این نمایشگاه وجود دارد. نواقصی که بسیاری از آن‌ها با کمی تلاش و توجهی مختصر به راحتی رفع می‌شوند.  مطمئنا ارائه خدمات بهتر به شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان، فضای دلچسب تر و پرشورتری در این نمایشگاه‌ها بوجود می‌آورد و باعث می‌شود رکود حاکم بر بازار مسکن تا حدودی در این فضاها کم رنگتر شود و امیدواری بیشتری برای فعالان این صنعت بوجود آید.

همزمان با برگزاری سومین دوره نمایشگاه  تخصصی در و پنجره، ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان، گروه خبری نشریه پنجره ایرانیان، با غرفه‌داران حاضر در این نمایشگاه به گفتگو نشست که در ادامه توجه شما را به مشروح این گفتگوها جلب می‌کنیم.

سوالات مشترکی که از مشارکت کنندگان در سومین نمایشگاه در و پنجره اصفهان پرسیده شد:

1- آیا محصول جدیدی برای ارائه در این نمایشگاه داشتید؟

2- استقبال از نمایشگاه -هم استقبال مردمی و بازدیدکنندگان هم حضور شرکت‌ها وهمکاران- را چگونه دیدید؟

3- نظرتان درباره خدمات ارائه شده و نحوه عملکرد مجری برگزارکننده نمایشگاه چیست؟

4- هدفتان از حضور در این نمایشگاه و انتظارتان از یک نمایشگاه خوب چیست؟

 


ثبت نظر

ارسال