مدیر فروش پنجره آسا: در حوزه دروپنجره استانداردها فقط به‌صورت تشویقی است

پنجره‌ایرانیان؛ مدیر بازاریابی و فروش شرکت پنجره آسا گفت: استانداردهایی ملی که در زمینه تولید دروپنجره و نما، تبیین شده، به‌صورت تشویقی است و همچنان الزامی برای تولیدکنندگان در جهت رعایت استانداردها وجود ندارد.
  • دوشنبه 14 بهمن 1398 ساعت 0:32

سید محمدمهدی الوانی در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، اظهار داشت: مجموعه شرکت پنجره آسا حدود 10 سال است که در زمینه تولید در، پنجره و نمای آلومینیومی فعالیت می‌کند و در حال حاضر، شاهد پیشرفت و بهبود فعالیت در حوزه تولید در، پنجره و نما هستیم، به‌نحوی‌که جایگزینی آلومینیوم به‌جای محصولات قدیمی یوپی‌وی‌سی، یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی است که اخیرا به آن توجه شده است.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین دانش فنی در بین مصرف‌کنندگان، مهندسین، معماران و حتی کارفرمایان نسبت به سالیان گذشته، افزایش یافته و روند رقابت‌ سالم میان تولیدکنندگان دروپنجره در بازار داخلی بهبود یافته است؛ البته در سال‌های اخیر، بازارهای خارجی نیز تبدیل به پتانسیل‌های مناسبی برای عرضه محصولات تولیدشده در داخل شده‌اند.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت پنجره آسا توضیح داد: یکی از عواملی که در سال‌های اخیر موجب یک‌دستی و همکاری هرچه بیشتر تولیدکنندگان و فعالین حوزه در، پنجره و نما شد، اقداماتی است که انجمن در، پنجره و نما انجام داده و توانسته تولیدکنندگان را منسجم‌تر سازد، این‌گونه اقدامات موجب شده نتایج بهتری را در حوزه تولید، عرضه و فروش شاهد باشیم.

الوانی اذعان کرد: اگرچه برخی از مشکلات حوزه دروپنجره در سال‌های اخیر برطرف شده است اما همچنان موانع و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که می‌توان به پایین بودن کیفیت مواد اولیه آلومینیومی در کشور اشاره کرد، همچنین تولید یراق‌آلات با استانداردهای پایین در داخل کشور یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

رتبه‌بندی شرکت‌های تولیدکننده دروپنجره باید امسال انجام شود

وی تصریح کرد: عدم گریدبندی تولیدکنندگان محصولات در داخل کشور، یکی از مواردی است که انجمن باید جزو فعالیت‌های اساسی خود قرار دهد و امیدواریم که این اقدام در سال جاری از سوی این نهاد انجام شود؛ مستندسازی و توسعه دانش فنی بومی یکی از ویژگی‌هایی است که انجمن به‌عنوان یک مجموعه دانش‌محور و دانش‌دوست باید به آن توجه داشته و اقداماتی را در این زمینه انجام دهد.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت پنجره آسا مطرح کرد: در شرکت، واحد طراحی و توسعه داریم که طراحان به‌صورت هم‌زمان با دفتر فنی در تعامل هستند، همچنین با اطلاعاتی که از دفاتر بازاریابی به دست می‌آورند، به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده عمل می‌کنند و همواره در شرکت به دنبال این هستیم که سیستم‌های جدیدی را وارد حوزه دروپنجره و نما کنیم که مطابق با طراحی‌های نوین جهانی و نیاز بازار است.

الوانی خاطرنشان کرد: در زمینه FINISHING مطابق با استانداردهای روز دنیا و هم‌سطح با مجموعه‌ها و برترین برندهای کشوری فعالیت می‌کنیم و همچنین از محصولات و برندهای بین‌المللی استفاده می‌کنیم. در این زمینه، استانداردهای CE اروپا را به‌صورت کامل رعایت می‌کنیم، زیرا بخشی از محصولات (پروفیل و دروپنجره) به‌منظور صادرات، تهیه و تولید می‌شود، البته توجه ما به بخش FINISHING چند برابر سایر بخش‌ها است.

وی توضیح داد: در زمینه تولید دروپنجره، استانداردهایی توسط سازمان استاندارد ملی ایران تدوین شده که در حال حاضر به‌صورت تشویقی است و شاید در آینده نزدیک به‌صورت اجباری دربیاید. مجموعه شرکت پنجره آسا از استانداردهای تشویقی استقبال کرده و در حال دریافت احکام نهایی است، همچنین مجوزها و سیستم‌های مدیریتی و سیستم‌هایی که برای تولیدکنندگان الزامی است، در مجموعه ما وجود دارد.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت پنجره آسا در پایان گفت: به‌واسطه نرخ دلار تعداد تولیدکنندگان در زمینه تولید پروفیل و دروپنجره در کشور افزایش یافته و این افزایش نرخ دلار، موجب چند تغییر عمده شده، مثلا موجب شده تولیدکنندگان خوب این حوزه، بتوانند میزان و کیفیت محصولات خود را بهبود ببخشند و صادرات داشته باشند.


ثبت نظر

ارسال