در گفتگوی اختصاصی با مهندس سعید کسایی فر مطرح شد:

رضایت مشتری؛ افتخار پنجره آسا

پنجره ایرانیان: پنجره آسا امروزه به نامی آشنا در طراحی، تولید و اجرای انواع سیستم‏ های در و پنجره و نمای آلومینیومی، تبدیل شده است.
  • سه شنبه 20 بهمن 1394 ساعت 11:13

 مجموعه ‏ای که تمام توان خود را بر تولید حرفه ‏ای و تخصص‏ گرایی متمرکز ساخته است. روشن است که بدون ترسیم نقشه راه و تعیین اصول، هیچ مجموعه ‏ای نمی‏ تواند توقع پیشرفت و موفقیت را داشته باشد و البته اصولی که در سرلوحه فعالیت‏ های شرکت‏ ها قرار می‏ گیرد، خود گویای اندیشه و نوع عملکرد آن شرکت خواهد بود. پنجره آسا از ابتدا خلاقیت و نوآوری در صنعت، صداقت در گفتار و پاسداری از حقوق مشتریان و آموزش مستمر کارکنان و تربیت نیروی انسانی متخصص را به‏ عنوان اصول تخطی‏ ناپذیر مجموعه خود تعیین کرده و تا به امروز نیز بر آن پایبند بوده است. با نگاهی به این اصول می ‏توان پی برد که پنجره آسا تخصص را متعهدانه در راستای تولید باکیفیت و جلب رضایت مشتریان به‏ کار گرفته است. جهت کسب تخصص ‏های لازم و به ‏روز ماندن، امروز شرکت ‏های معتبر آلمانی و ایتالیایی با پنجره آسا همکاری می‏ کنند. نگاه اصولی به بازار، عملکردی اصولی از سوی پنجره آسا و در نتیجه رضایت مشتریان را در پی داشته است. برای بررسی دستاوردها و آگاهی از چند و چون فعالیت‏ های پنجره آسا به سراغ مدیرعامل فکور و پرتوان مجموعه، مهندس سعید کسایی، رفتیم و پای صحبت‏ های ایشان نشستیم. با هم این گفتگو را می ‏خوانیم:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

شرکت شما از چه تاریخی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون چه فراز و نشیب‌هایی را در طی کردن مسیر پیشرفت پشت سر گذاشته است؟
با سلام به حضرتعالی و مجموعه محترم پنجره ایرانیان که به‏ حق در راستای هدف و رسالت اصلی خویش که اطلاع‏ رسانی است گام بر می دارد و با آرزوی سلامتی برای مخاطبان محترم این نشریه.
شروع فعالیت شرکت آسا به حدود یازده سال پیش بازمی‏ گردد. از ابتدا بر این اندیشه بوده ‏ایم که هدف شرکت را به ‏عنوان اولین، بهترین و متفاوت‏ ترین تعریف کنیم و تمامی مسیری را که تا به امروز در تولید پشت سر گذاشته ‏ایم، بر این نگرش استوار بوده است.
مطمئنا هر مسیری فراز و فرودهایی دارد، ولی همکاری و همیاری همکاران، نیروی انسانی متخصص و متعهد باعث آن شده است که حال که به گذشته نگاه می‏ کنیم، تنها خاطرات خوب و آموزه ‏های مهم یادآور پیشینه فعالیت شرکت می‏ باشد. یکی از مهمترین دستاوردها ایده و تجربه حرکت در رکود بازار است که هم ‏اینک برای مجموعه ما یک ارزش و یک دانش کسبی تلقی می شود؛ آموخته ‏ایم که دستمان بر زانوی همت و ذهنمان بر اندیشه استوار باشد.

در حال حاضر چه محصولات و خدماتی توسط شرکت شما عرضه می‌شود؟
در حال حاضر شرکت آسا تولیدکننده و تامین‏ کننده تمامی محصولات آلومینیومی ساختمانی است: در، پنجره، نمای آلومینیومی، سازه‏ های کاربری ساختمانی و ...، سعی بر این بوده است که سبد کالای خود را از تنوع محصول برخوردار کنیم و تخصص خود را تنها روی آلومینیوم متمرکز سازیم .
بر اساس دانش فنی و تجربیات علمی امروز، ادعای آن را داریم که محصولی را که به مشتری تحویل می‏ دهیم کامل و موجب جلب رضایت او خواهد بود.
مطابق گزارش دوره‏ ای واحد فروش و بازاریابی شرکت، در حال حاضر حدود 60 درصد از مشتریان ما از طریق مشتریان سابق معرفی شده ‏اند. از این ‏رو بر این باور هستیم که سرمایه اصلی ما مشتریان و رضایت آنان است، بر این اساس و اعتقاد است که برنامه آینده را طرح ‏ریزی می‏ کنیم.
گذشته از بحث تولید، بازاریابی و فروش، این مجموعه افتخار دارد که تمامی امور مربوط به نصب و خدمات خود را در قالب شرکتی مجزا به نام آسایش‏ سازان آتیه برنامه‏ ریزی کند و این شرکت امور پشتیبانی نمایندگان، خدمات و آموزش فنی را به‏ صورت تخصصی برعهده دارد، و هر گونه عملیات فنی و علمی از فعالیت ‏های روزانه این مجموعه است.
درباره مواد اولیه مصرفی خود توضیح دهید. از چه نوع پروفیل‏ و یراق ‏آلاتی استفاده می‏ کنید؟
همان‏طور که در جریان هستید، پروفیل‏ های این مجموعه به‏ صورت کامل از طرح‏ های اختصاصی آسا است. پروفیل ‏هایی که با دانش مشترک دفتر فنی ایران، آلمان و ایتالیا طراحی و تائید گردیده است و این تولید با برترین استانداردها و مطابق نظارت مستقیم واحد QC شرکت با برترین ماشین‏ آلات و مواد اولیه تولید می‏ شوند.
در زمینه یراق‏ آلات، مجموعه ما از برندهای برتر ایتالیا و آلمان تامین می ‏شود که آنها را با دقت و پس از تست‏ های مختلف وارد چرخه مونتاژ می‏ کنیم.

کیفیت محصولات تولیدی شما در چه سطحی قرار دارد؟
در شرکت آسا و شرکت خدمات آسایش ‏سازان، کیفیت خط قرمز ما برای تولید، خدمات و ارائه مشاوره است. در واقع حفظ و افزایش کیفیت یک ارزش سازمانی و نهادینه شده است. بزرگترین برگ زرین و افتخار این مجموعه کیفیت است؛ لذا عامل اصلی جذب مشتری برای شرکت کیفیت می ‏باشد.
این مجموعه به صورت دوره ‏ای راهکارهای مختلفی جهت حفظ و افزایش کیفیت را در برنامه دارد. عدم افت کیفیت حتی در رکود بازار و تامین سفارشات با هزینه بالاتر برای شرکت در راستای اهمیت به کیفیت است. با افتخار اعلام می ‏کنیم که حتی در زمان اوج تحریم‏ ها و یا هم ‏اینک در رکود بازار، هرگز منافع مالی یا حتی تولیدی را بر کیفیت مقدم ندانسته‏ ایم، بر این باوریم که برند آسا برند کیفیت است و کیفیت هویت سازمانی ماست.
ادعای ما آن است که از توان رقابت با بالاترین کیفیت‏ های موجود بازار ایران و اروپا برخوردار هستیم.

برای بهره‏ گیری از دانش و فناوری روز چه اقداماتی انجام داده ‏اید؟
بهره ‏مندی از دانش روز جزو برنامه‏ های لاینفک مجموعه می‏ باشد، در این راستا واحد تحقیق و توسعه شرکت تعاملات مستمری با شرکت‏ های معتبر اروپایی جهت طراحی محصولات خود داشته است. همچنین در مجموعه ما از ماشین ‏آلات تمام اتوماتیک آلمانی، نرم افزارهای هوشمند جانبی و فناوری اطلاعات به‏ طور کاملا مکانیزه بهره گرفته شده است.
به نظر شما، برای تولید یک پنجره استاندارد، چه عوامل و فاکتورهایی باید مورد توجه قرار بگیرند؟
برای تولید هر محصول باید عوامل موثر بر تولید و مصرف محصول در نظر گرفته شود:
مواد اولیه مطلوب، نیروی انسانی، تجهیزات مناسب، استفاده صحیح از مواد اولیه، دانش فنی، آزمایش و کنترل کیفی و اعمال استانداردها همه و همه به نوعی کیفیت محصول تمام شده را رقم خواهند زد.
برای تولیدکننده محصول تمام شده و انتظارات مصرف‏ کننده آن بسیار مهم است، هیچگاه نباید سرعت یا عدم کیفیت در ساخت را فدای انتظارات مشتری کرد، مشتری و مصرف ‏کننده صاحب اصلی محصول است؛ و در نهایت ایجاد بالاترین ارزش افزوده برای مشتری از ملاک‏ های اصلی ما برای تولید است.

برای جلوگیری از ورود پنجره ‏های نامرغوب در بازار چه راهکارهایی وجود دارد و چه عاملی را سبب توزیع محصولات بی‏ کیفیت در بازار می ‏دانید؟
آنچه بیش از هر چیز می‏ تواند موثر باشد، افزایش آگاهی مشتریان و تامین‏ کنندگان است. تمام همت و برنامه طرح ‏های مشاوره مجموعه ما تنها در این راستاست. باور صحیحی است که وقتی پیمانکار و مشتری خواهان محصولی باکیفیت باشد، تولیدکننده ‏ها تامین‏ کننده این تقاضا خواهند بود. از نظر ما، سود حقیقی رضایت مشتری است.

ترویج و همگانی شدن تولید پنجره تیپ چه نتایجی در برخواهد داشت؟ آیا این سیاست می‏ تواند به ‏عنوان راهکاری برای سر و سامان دادن به وضعیت صنعت پنجره‏ سازی مطرح باشد؟
ما در مجموعه به دنبال اجرای این سیاست تا به امروز نبوده ‏ایم و سفارش را بر تولید مقدم دانسته‏ ایم.
به نظر من این راهکار نمی‏ تواند چندان صحیح و آینده‏ نگرانه باشد. شاید منافع تولیدکننده و مصرف‏ کننده را در کوتاه مدت تامین کند، ولی در آینده امکان تداوم این روند بعید است.
به نظر شما وجود محصولات بی‏ کیفیت چه تاثیری بر کلیت صنعت در و پنجره دوجداره برجای می ‏گذارد؟
شاید بی‏ اعتمادی مصرف‏ کننده بزرگترین ضربه ‏ای باشد که بر این بخش وارد خواهد شد؛ و به دنبال آن واردات محصول از خارج کشور که میراث آن نیز بی اعتمادی خواهد بود.
توسعه این صنعت حاصل همکاری و همیاری همه اعضای آن است، از این ‏رو آینده روشن بر پایه وحدت و تعاون، برنامه‏ ریزی شده است.

شرایط فعلی و آینده بازار در و پنجره ‏های دوجداره و نما را چگونه می‏ بینید؟
شرایط فعلی و آینده در و پنجره و نما مستقیما به بازار مسکن مرتبط است، ولی این اعتقاد را دارم توانایی ایرانی و دانش و همت جوانان ایرانی به بومی کردن محصولات باکیفیت کمک خواهد کرد و هنگامی که کیفیت و تامین خدمات داخلی بر محصولات وارداتی رجحان یابد، حتما آینده بازار بهتر از امروز خواهد بود.
برای من و مجموعه مدیران شرکت آسا بازار به معنای فروش بی‏ اعتبار نیست، برای ما آینده بازار علاوه بر مواردی که ذکر کردم در گرو جلب رضایت مشتریانمان نیز می‏ باشد.
در پایان اگر مطلبی مانده است، بفرمایید.
در اینجا جا دارد اولا از تمامی همکارانم در مجموعه آسا تشکر ویژه داشته باشم که با دانش و همت خود باعث پیشرفت روز افزون این مجموعه شده ‏اند؛ و دوم اینکه از زحمات شما و حمایت‏ های رسانه‏ ای‏ تان از تولید و تولیدکنندگان تشکر کنم، و برای همه شما بزرگواران آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 100 ــ بهمن 94


ثبت نظر

ارسال