سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دست آلومینیوم جنوب

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل سالکو با اشاره به زیرساخت‌های فراهم‌شده برای بهره‌برداری از کارخانه آلومینیوم جنوب از مذاکره با سه شرکت برای سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دست کارخانه آلومینیوم جنوب خبر داد.
  • چهارشنبه 11 دی 1398 ساعت 11:43

طاهرپور درباره افزایش سرمایه این شرکت گفت: 1060 میلیارد تومان سرمایه ثبت‌شده شرکت آلومینیوم جنوب است که تا 2400 میلیارد تومان شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و سازمان ایمیدرو مدیران مصوب کردند که این افزایش به ثبت برسد و پس‌ازآن، امکان تزریق مالی وجود دارد.

وی همچنین از نظام بانکی بخصوص بانک صادرات در زمینه گشایش ال سی و تامین منابع مالی تقدیر کرد و خواستار حمایت بیشتر نظام بانکی از صنایع بزرگ و مولد کشور شد.

مدیرعامل مجتمع آلومینیوم جنوب (سالکو) همچنین بیان داشت: یک هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی با مدرک دیپلم و کاردانی در این مجتمع جذب خواهند شد و با رایزنی‌هایی که در حال انجام است، ۷۰ درصد نیروها در مقطع کارشناسی نیز از بومیان منطقه خواهند بود.

کارخانه آلومینیوم جنوب با سرمایه‌گذاری 2/1 میلیارد دلار و با مساحت 200 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد واقع شده که با سرمایه‌گذاری 49 درصد ایمیدرو و ۵۱ درصد شرکت سرمایه‌گذاری غدیر قرار است در سفر ریاست جمهوری به استان فارس افتتاح شود. همچنین در اوایل دی‌ماه امسال نمونه‌گیرى از اولین مذاب تولیدشده سلول‌های احیا با تکنولوژى ٤٣٠ کیلو آمپر در شرکت آلومینیوم جنوب انجام شد.

 


ثبت نظر

ارسال