بیشتر مواد اولیه تولید آلومینیوم از سایر کشورها تامین می‌شود

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران گفت: حدود ۸۰ درصد از مواد اولیه موردنیاز تولید آلومینیوم از سایر کشورها تامین می‌شود.
  • شنبه 11 آبان 1398 ساعت 11:25

به گزارش اقتصاد آنلاین، احمد مجیدی، در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت: در حال حاضر در کشور سه کارخانه تولید شمش آلومینیوم وجود دارد که این شرکت را شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو)، المهدی و شرکت آلومینای ایران تشکیل می‌دهند و مواد اولیه خود را از خارج از کشور تامین می‌کنند.

وی، تصریح کرد: شرکت آلومینیوم ایران در حال حاضر با حداکثر ظرفیت خود در حال تولید است و با راه‌اندازی 72 دیگ بازسازی‌شده، امیدوار هستیم که 12500 تن محصول بیشتری تولید کنیم.

مجیدی افزود: هدف شرکت آلومینیوم ایران رسیدن به تولید 180 هزار تن شمش و شمش آلیاژی در پایان سال جاری است و امید است که این میزان تولید شود.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران اظهار داشت: شمش آلومینیومی که در حال حاضر تولید می‌شود، نیاز صنایع پایین‌دستی را تامین می‌کند و مازاد آن به خارج از کشور صادر می‌شود که درمجموع سه کارخانه مذکور تا پایان سال جاری 250 هزار تن شمش را تولید خواهند کرد.

وی، درمورد حمایت دولت از صنعت آلومینیوم بیان کرد: دولت حداکثر تلاش خود را در جهت حل مشکلات صنعت آلومینیوم به کار گرفته است و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران تصریح کرد: تامین مواد اولیه از سایر کشورها به دلیل تحریم‌ها، موجب شده که مواد اولیه با قیمت بالاتری در مقایسه با شرایط عادی، خریداری و حمل شود.

وی اظهار داشت: شرکت آلومینیوم ایران پس از هشت سال که متحمل ضرر شده بود در سال گذشته به سوددهی رسید که این روند سوددهی در سال جاری نیز ادامه دارد.

 

 


ثبت نظر

ارسال