عرضه ضایعات آلومینیوم در بورس برای اولین بار

پنجره‌ایرانیان؛ دبیر سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در مورد عرضه ضایعات در بورس، گفت: عرضه ضایعات در بورس کالا ‌می‌تواند به تعدیل قیمت‌ها کمک کند، چنانچه در حال حاضر شاهد هستیم که قیمت ضایعات به دلیل محدودیت‌های واردات قراضه‌های عراقی افزایش یافته است.
  • یکشنبه 7 مهر 1398 ساعت 10:59

به گزارش فلزات آنلاین، ابوالفضل رضایی در گفت‌و‌گو با این پایگاه خبری، درباره عرضه ورق آلومینیومی از سوی شرکت پالایشگاه نفت اصفهان، اظهار داشت: عرضه ضایعات آلومینیومی برای اولین بار است که در کشور انجام می‌شود و این اقدام می‌تواند زمینه‌ساز عرضه‌های بعدی سایر شرکت‌ها نیز باشد.

وی افزود: شرکت پالایشگاه نفت اصفهان می‌توانست ورق‌های تکه‌ای خود را در بازار یا در مناقصات عرضه کند اما به دلایلی، این شرکت دولتی تشخیص داد که این عرضه در بورس صورت گیرد.

دبیر سندیکای صنایع آلومینیوم ایران درباره قیمت‌گذاری آزاد در کشور، مطرح کرد: برخی از کارشناسان حوزه آلومینیومی معتقد هستند که عرضه در بازار بورس از قیمت‌گذاری آزاد جلوگیری می‌کند؛ درصورتی‌که عرضه ضایعات با قیمت‌گذاری مناسب از دلال‌گری و انحصارطلبی برخی از بازاریان پیشگیری می‌کند.

رضایی در مورد خرید ضایعات از سوی تولیدکنندگان شمش و بیلت آلیاژی، عنوان کرد: در حال حاضر، بازار به افزودنی‌ها و آمیژان‌ها نیاز دارد و این مواد در بازار ایران بسیار کمیاب شده‌اند و برای تولید بیلت و شمش آلیاژی نیاز به خرید ضایعات و مصرف قراضه‌های آلومینیومی زیاد است و در این شرایطی عرضه درست قراضه‌ها می‌تواند به تولیدکنندگان کمک زیادی کند.

وی در مورد ادامه‌دار بودن روند عرضه قراضه‌ها در بورس، اذعان کرد: عرضه ضایعات آلومینیومی در بورس، برای اولین بار است که در کشور به این شکل انجام می‌شود و اگر زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند، این اقدامات ادامه‌دار خواهد بود و این اتفاق به نفع تولیدکنندگان است.

 

 


ثبت نظر

ارسال