تشکیل تعاونی آلومینیوم میهن به موازات سندیکا

پنجره ایرانیان؛ دبیر سندیکای صنایع آلومینیوم ایران گفت: سندیکای صنایع آلومینیوم ایران به تازگی یک تشکل به نام تعاونی آلومینیوم میهن به موازات سندیکا تشکیل داده است.
  • شنبه 27 آذر 1400 ساعت 15:36

به گزارش فلزات آنلاین، آریا صادق‌نیت حقیقی در تکمیل صحبت خود گفت: به تازگی سندیکای صنایع آلومینیوم ایران، یک تشکل به نام تعاونی آلومینیوم میهن به موازات سندیکا را تشکیل داده است که بخشی از تقاضای بازار، به طور مشخص نیاز تولیدکنندگانی که توان پرداخت نقدی ندارند و همچنین دارای ظرفیت تولید پایین و میزان نیاز کمتری هستند را تامین کند. ادعاهایی مبنی بر اینکه بورس کالای ایران و همچنین وزارتخانه به صورت کامل در فرایند رسیدن کالاهای خریداری شده به دست مصرف‌کننده و عدم دستیابی دلالان به این محموله‌ها، دقیق بوده و از صفر تا صد آن را زیر نظر دارند، کاملا اشتباه است و متاسفانه باید اعلام کرد که فعالیت دلالان بسیار بیشتر از گذشته شده است و بخش قابل توجهی از کالاها به دست این افراد می‌رسد و در بازار آزاد عرضه می‌شود. برای جلوگیری از تشویش اذهان، تلاش می‌کنند تا این تصور ایجاد شود که دست دلالان به هیچ یک از کالاهای عرضه شده نرسیده است اما اینگونه نیست.

دبیر سندیکای صنایع آلومینیوم ایران  مبنی بر اینکه چه ارزیابی در خصوص روند فعالیت بورس کالا مشاهده می‌‌کنید، تصریح کرد: برای انجام ارزیابی در خصوص مکانیزم بورس کالای ایران در یک نگاه سطحی، می‌توان مدعی این بود که عملکرد در این رینگ صنعتی روند مثبتی پیش رو گرفته و برای شفاف‌سازی تلاش‌های مضاعفی صورت گرفته است؛ به شرط اینکه طبق گفتمان‌های قبلی، برای عرضه و معامله با سندیکای صنایع آلومینیوم ایران به عنوان متولی صنعت آلومینیوم کشور، هماهنگی‌های بیشتر و بهتری داشته باشد. باید این مهم فراهم شود که بورس کالای ایران به اتفاق سندیکای صنایع آلومینیوم ایران، در کنار هم از فرایند خرید تا رسیدن کالای خریداری شده به دست مصرف‌کننده، مراقبت کافی را به عمل آورند. همچنین توزیع محصولات به درستی انجام شود، بررسی‌های مفید صورت بگیرد که چه میزان آلومینیوم به دست دلالان و چه میزان، به مصرف‌کننده‌های واقعی می‌رسد.

وی افزود: آمارها طی سال‌های گذشته حاکی از آن است که افرادی وارد معاملات رینگ صنعتی بورس کالا شده‌اند که هدف آن‌ها صرفا برای سفته‌بازی و ایجاد تلاطم و بی‌نظمی در عرضه‌ها و معاملات بوده است. باید تلاش‌ها و هماهنگی‌ها بین سندیکای صنایع آلومینیوم ایران و بورس کالا در این راستا قوی‌تر شود تا اجازه ورود این اشخاص به بورس صادر نشود. متاسفانه بورس کالای ایران برای همکاری با سندیکا، مقاومت از خود نشان داده و آن طور که باید همکاری‌های لازم را در این زمینه به عمل نیاورده است که همین امر نیز سبب افزایش قیمت‌ها و ناهماهنگی بین میزان عرضه و تقاضا شده است. بورس کالا بهتر ایت کمک کند حتی‌المقدور عرضه‌های نقدی و اعتباری از هم تفکیک شوند تا عده‌ای برای نرخ‌گذاری دلخواه خود، نتوانند با اعداد و ارقام بازی کنند.

 


ثبت نظر

ارسال