کاهش 24 درصدی صدور پروانه ساختمانی در تهران

پنجره‌ایرانیان؛ مرکز آمار ایران از کاهش ۲۳.۹ درصدی صدور پروانه ساختمانی در تهران در زمستان ۹۹ در مقایسه با زمستان ۹۸ خبر داد.
  • چهارشنبه 3 شهریور 1400 ساعت 14:57

به گزارش فلزات آنلاین، نتایج طرح گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادرشده توسط شهرداری‌های کشور در فصل زمستان سال ۹۹ توسط مرکز آمار ایران منتشر شد.

بررسی نتایج طرح گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادرشده توسط شهرداری‌های کشور در فصل زمستان سال ۹۹ نشان می‌دهد:

در زمستان سال 99، تعداد 13 هزار و 346 واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران، پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته حدود ۱.۳ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۲۳.۹ درصد کاهش داشته است. ‏ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ۷.۴ واحد بوده است.

۱۳.۱ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۲۴.۷ درصد کاهش داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان صادرشده از سوی شهرداری تهران در زمستان ۹۹ بالغ‌بر دو هزار و 352 مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود ۵.۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۲۴.۳ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ی مورد بررسی حدود یک هزار و 302 مترمربع بوده است.

در زمستان سال ۹۹، تعداد ۱۳۷.۱۹۰ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته حدود ۲۰.۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۱۴.۲ درصد افزایش داشته است. ‏متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ احداث ساختمان ۲.۸ واحد بوده است.

پروانه‌هایی که در زمستان ۹۹ صادرشده است نسبت به فصل گذشته حدود ۲۶.۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۱۱.۳ درصد افزایش داشته است. نسبت به فصل گذشته ۲۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۱۵.۹ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ۵۴۷ مترمربع بوده است.


ثبت نظر

ارسال