تخصیص اعتبار بلاعوض ۴ هزارمیلیاردی جهت ساخت مسکن محرومان

پنجره‌ایرانیان؛ رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان ساخته می‌شود، عنوان کرد: در این راستا ۴۰۰۰ میلیارد تومان وام بلاعوض و ۶۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصد اختصاص یافته است که سازمان برنامه‌وبودجه این اعتبار را تامین می‌کند.
  • شنبه 9 مرداد 1400 ساعت 10:43

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در مراسم افتتاح تصویری مسکن محرومان که با حضور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه هم‌زمان با کشور در گیلان افتتاح شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم تابش، رئیس فقید بنیاد مسکن کشور، اظهار کرد: بهره‌برداری از واحدهای مسکن محرومین در روستاها جلوه‌ای از خدمات مرحوم تابش است.

وی با اشاره به تلاش‌های مرحوم تابش در احداث خانه برای آسیب دیدگان از حوادث طبیعی و غیرمترقبه همچون سیل و زلزله و طوفان، افزود: بنیاد مسکن همواره در کنار مردم آسیب‌دیده بوده و مهم‌ترین اقدام بنیاد مسکن و در راس آن مرحوم تابش، احداث خانه برای آسیب دیدگان ناشی از سیل بهار ۹۸ است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، از احداث خانه برای زاغه‌نشینان و کپرنشینان توسط بنیاد مسکن خبر داد و خاطرنشان کرد: مثلث همکاری بین بنیاد مسکن و کمیته امداد و سازمان برنامه‌وبودجه شکل گرفته و با دریافت ردیف اعتبار سالانه در بودجه این ریل‌گذاری تکمیل شده است.

نوبخت، با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان ساخته می‌شود، عنوان کرد: در این راستا ۴۰۰۰ میلیارد تومان وام بلاعوض و ۶۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصد اختصاص یافته است که سازمان برنامه‌وبودجه این اعتبار را تامین می‌کند.

وی از استانداران خواست تکمیل واحدهای آماده بهره‌برداری در شهرستان‌ها را پیگیری کنند و گفت: با توجه به تعیین ردیف بودجه، کار ساخت مسکن برای محرومان ادامه دارد.


ثبت نظر

ارسال