افزایش قیمت مسکن در اروپا

پنجره‌ایرانیان؛ در یک سال منتهی به سپتامبر، قیمت مسکن در کشورهای اروپایی به‌طور متوسط حدود پنج درصد افزایش داشته است.
  • دوشنبه 29 دی 1399 ساعت 9:52

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، داده‌های منتشرشده توسط مرکز آمار اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که متوسط قیمت مسکن در سطح اتحادیه اروپا ۴.۹ درصد و در سطح منطقه یورو ۵.۲ درصد طی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است. این میزان نسبت به سه‌ماهه قبل آن در اتحادیه اروپا و منطقه یورو به ترتیب ۰.۱ درصد و ۰.۳ درصد بیشتر شده است.

بررسی وضعیت مسکن کشورهای اروپایی نشان می‌دهد که کشورهای اروپای مرکزی و شرقی در میان‌مدت شاهد بیشترین افزایش قیمت و کشورهای جنوبی اروپا شاهد بیشترین کاهش در قیمت مسکن بوده‌اند. در بین کشورهای مختلف متوسط قیمت مسکن در لوکزامبورگ در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ نسبت به سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ معادل ۱۳.۶ درصد افزایش یافته است. از طرف دیگر لهستان با ۱۰.۹ درصد و اتریش با ۸.۹ درصد افزایش در رده‌های بعدی قرار دارند.

از طرف دیگر در دوازده ماه منتهی به سپتامبر متوسط قیمت مسکن در قبرس ۱.۴ درصد و در ایرلند ۰.۸ درصد کاهش پیدا کرده است. در مقایسه به سه‌ماهه دوم سال، بیشترین افزایش قیمت مسکن مربوط به مجارستان با ۵.۲ درصد بوده است و پس‌ازآن نیز دانمارک با ۴.۲ درصد و لتونی با ۳.۷ درصد قرار دارند. از سوی دیگر بیشترین کاهش قیمت طی این دوره در قبرس با ۴.۸ درصد، رومانی با ۲.۶ درصد و ایتالیا با ۲.۵ درصد به ثبت رسیده است.

اگرچه شیب افزایش قیمت مسکن در کشورهای اروپایی از سال ۲۰۱۴ تشدید شده است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که به‌صورت کلی، بازار مسکن در اروپا با ثبات نسبی مواجه بوده است.

اتحادیه اروپا شامل ۲۷ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.


ثبت نظر

ارسال