آینده بازار مسکن به کجا می‌رسد؟

پنجره‌ایرانیان؛ یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نوسانات تورم، آینده بازار مسکن قابل پیش‌بینی نیست اما امیدوار هستیم با اقدامات صورت گرفته و اهتمام وزارت راه برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و گام برداشتن برای قانونمند کردن بازار اجاره‌بهای املاک مسکونی، اتفاقات خوبی در این بازار رقم بخورد.
  • دوشنبه 29 خرداد 1402 ساعت 12:18

اسماعیل حسین زهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بازار مسکن درباره آثار تصویب طرح ساماندهی بازار اجاره‌بهای املاک مسکونی، بیان کرد: کمیسیون عمران مجلس برای اولین بار به این موضوع ورود پیدا کرد و امیدوار هستیم با تصویب این قانون شاهد ساماندهی در بازار اجاره‌بها باشیم و دیگر وضعیت بی‌قانونی که بنگاه‌ها بنا بر نظر خود قیمت‌گذاری می‌کردند، پایان یابد.

وی در ادامه اظهار کرد: این قانون دارای پشتوانه کارشناسی بوده و با نگاه جامعی برای ساماندهی بازار اجاره‌بهای املاک مسکونی آماده شده است و انتظار می‌رود با نهایی شدن این قانون در فصل نقل‌وانتقال‌ها شاهد یک ساماندهی در بازار اجاره‌بها باشیم. بر اساس این قانون در کلان‌شهرها و شهرها بر اساس تورم نرخ اجاره‌بها تعیین خواهد شد.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در بلندمدت بر اساس قانون اساسی دولت‌ها موظف هستند مسکن مردم را تامین کنند اما در دولت‌های گذشته در ساخت مسکن کوتاهی شده است. ما باید بستر ساخت مسکن را با تامین مصالح ساختمانی با قیمت مناسب فراهم کنیم. انبوه‌سازان نیز به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی باید وارد عرصه ساخت شوند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:‌ وزارت راه در حوزه اجرای قانون جهش تولید مسکن قدم‌های مثبتی برداشته است و ما امیدوار هستیم که بین عرضه و تقاضا در این بازار تعادل برقرار شود.

حسین زهی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه روزبه‌روز تورم در حال افزایش است، آینده بازار مسکن قابل پیش‌بینی نیست. امیدوار هستیم با کنترل تورم اتفاق‌های خوبی در بازار مسکن نیز رقم بخورد.


ثبت نظر

ارسال