استفاده مالزی از انرژی در چارچوب اقتصاد سبز

پنجره ایرانیان:نماینده پارلمان مالزی گفت: در خصوص استفاده از منابع انرژی، مالزی سعی کرده است در چارچوب اقتصاد سبز حرکت کند.
  • یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 16:24

به گزارش شانا، نماینده هیئت پارلمان مالزی در هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا –اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه پایدار، گفت: اقتصاد سبز یک دوره انتقالی برای بهبود توسعه اقتصادی است.نماینده پارلمان مالزی افزود: در کشور مالزی قوانین برای تحقق توسعه اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و ما با دولت در این زمینه ارتباط داریم. همچنین در زمینه شیلات، جنگلداری، آب و تولید مواد غذایی بسیار پیشرفت کردیم و در این سیاستها کشورهایی که دارای ذخایر انرژی هستند مورد شناسایی قرار گرفته و ما با آنها ارتباط داریم. از این رو در خصوص استفاده از منابع انرژی سعی کردیم که در چارچوب اقتصاد سبز حرکت کنیم.

وی با بیان این که همه اقدامات در چارچوب تحقق توسعه پایدار است، افزود: مالزی سعی دارد در چارچوب توسعه پایدار اقدامات بسیاری را انجام دهد. از این رو با گروه ٧٧ که متشکل از کشورهای عضو در زمینه تحقق توسعه پایدار است برای تحقق اهداف هزاره سوم همکاری کرده است. همچنین مالزی رویه های ویژه ای در چارچوب توسعه پایدار دارد که می تواند با مشارکت کشورهای منطقه به اهداف خود دست پیدا کند.

نماینده پارلمان مالزی تصریح کرد: رئیس مجلس ایران در سخنرانی خود به موانع بر سر تحقق توسعه پایدار اشاره کردند که این موارد بسیار مهم بوده است، دکتر لاریجانی به تخریب محیط زیست به واسطه تهاجمات در کشورهای سوریه، عراق و غزه اشاره کرد و ما امیدوار هستیم که این مشکلات هرچه سریعتر حل شود چون تأثیرات منفی بر زندگی افراد دارد.


ثبت نظر

ارسال