در گفتگو با مدیریت بازرگانی پیماتک ایران مطرح شد:

وین‏ هاوس تنها به کیفیت می ‏اندیشد

پنجره ایرانیان: شرکت پیماتک نماینده انحصاری پروفیل وین ‏هاوس، یکی از مجموعه ‏های خوشنام در عرصه پروفیل یو.پی.وی.سی کشورمان است که همواره به کیفیت محصولات خود می ‏اندیشد.
  • چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت 13:58

این شرکت که نمایندگی یکی از برندهای مطرح جهان را در اختیار دارد، تلاش بسیاری به خرج داده است که اعتبار نام این برند در فضای ملتهب فعلی مخدوش نشود و با نظارت‏ های مداوم خود، مونتاژ در و پنجره ‏های ساخته شده از پروفیل وین‏ هاوس را زیر نظر دارد. فرصتی به دست آمد تا به سراغ مدیر کوشای مجموعه پیماتک، ناصر مهربانی برویم و ضمن جویا شدن از فعالیت‏ های این مجموعه، پرسشی مهم را نیز با وی در میان بگذاریم. از ایشان درباره انتقادهای موجود نسبت به واردات پروفیل پرسیدیم و نقش پروفیل ‏های وارداتی را در بازار امروز از او جویا شدیم. پاسخ شیوای مدیر بازرگانی پیماتک ایران بسیار قابل تامل بود. با هم این گفتگو را می ‏خوانیم:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

لطف کنید درباره پیشینه شرکت پیماتک و خدماتی که ارائه می‏ دهد توضیح دهید.
شرکت بازرگانی پیماتک نماینده انحصاری فروش پروفیل‏ های وین‏ هاوس در ایران می‏ باشد. فعالیت این شرکت صرفا بازرگانی بوده و به‏ عنوان تامین‏ کننده پروفیل در صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی فعالیت می‏ کند. وین‏ هاوس یکی از برندهای جهانی پروفیل یو.پی.وی.سی و محصول کشور ترکیه است. این مجموعه از معدود تولیدکنندگانی است که همه اجزای محصول نهایی ساخته شده را که در و پنجره یو.پی.وی.سی می‏ باشد، تولید می‏ کند.
محصولات این شرکت شامل پروفیل‏ های یو.پی.وی.سی‏، گسکت‏ های EPDM و TPE‏، گالوانیزه و یراق ‏آلات FWG می ‏باشد که جامعیت مواد اولیه ‏ای که برای تولیدکنندگان فراهم می ‏سازد، میل و رغبت تولید‏کننده را برای تامین مواد اولیه مورد نیاز این شرکت، افزایش می ‏دهد.

آیا شرکت پیماتک نماینده انحصاری پروفیل وین‏هاوس است؟
بله، بازرگانی پیماتک ایران نماینده انحصاری فروش پروفیل‏ های وین‏ هاوس در ایران می ‏باشد.

پروفیل وین‏ هاوس از چه ویژگی‏ ها و مزایایی برخوردار است؟
شاید بزرگترین و مهمترین وجه تمایز این پروفیل از سایر پروفیل‏ ها، جامعیت و تنوع بسیار بالای این پروفیل ‏باشد که در سطوح مختلف به مشتریان این حق را می ‏دهد که بسته به سلیقه و سطح قیمت بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. وین‏ هاوس شاید از معدود پروفیل‏ هایی باشد که در 7 سری مختلف از نوع پروفیل‏ های لولایی، با 21 رنگ لمینیت متفاوت و در 2 سری ریلی پاسخگوی نیاز مصرف ‏کنندگان بسته به نوع سلایق مختلف و سطوح قیمت متفاوت می‏ باشد.

پروفیل وین‏ هاوس از چه استانداردها وگواهینامه‏ هایی برخوردار است؟
وین ‏هاوس دارای گواهینامه SKZ (رال آلمان) است که معروف‏ ترین و معتبرترین استاندارد اروپایی برای تولید پروفیل‏ های یو.پی.وی.سی می ‏باشد. همچنین این شرکت دارای استاندارد GOST (استاندارد دولت روسیه) است؛ دریافت این گواهینامه اولا نشان‏ دهنده تایید شاخص کیفیت محصول، ثانیا انطباق محصول با استانداردها و ثالثا انطباق محصول با ایمنی است.
وین هاوس دارای گواهینامه‏ های EMI و DVGW آلمان نیز می ‏باشد. همچنین این پروفیل دارای استاندارد سیستم مدیریت کیفیت مانند ISO 14001 ، OhSAS 18001 ISO 10002 ، ISO 9001 و ISO 17025 می‏ باشد.

شرکت پیماتک چه نوع خدمات پس از فروشی ارائه می‏ دهد؟
وین ‏هاوس دارای 10 سال گارانتی و خدمات پس از فروش برای پروفیل‏ های سفید و 5 سال گارانتی برای پروفیل‏ های لمینیت می‏ باشد.

درباره دپوی محصولات و مدت زمان تحویل سفارشات مشتری توضیح دهید.
با توجه به اینکه پروفیل‏ های وین‏ هاوس دارای تنوع بسیار بالایی از نظر سری و رنگ پروفیل‏ های لمینیت می‏ باشند، در صورتی که پروفیل‏ های درخواستی از سری یا رنگ خاصی برخوردار بوده و صرفا براساس سلیقه خاص مشتریان سفارش داده شده باشند، تحویل تا 10 روز کاری میسر خواهد بود. در مورد سری 60 و 70 و ریلی و 5 رنگ لمینیت که پر کاربردترین رنگ‏ های موجود در پروفیل‏ های وین‏ هاوس می ‏باشد، زمان تحویل حداکثر 48 ساعت خواهد بود.

وضعیت بازار پروفیل در و پنجره را چگونه ارزیابی می‏ کنید؟
متاسفانه به دلیل رکود بازار مسکن و رقابت‏ های ناسالمی که مخصوصا در صنعت در و پنجره مشاهده می‏ شود، در بسیاری از موارد کیفیت در جایگاه بسیار نازلی بعد از معیارهایی مانند قیمت، روابط و ... در پروژه ‏ها مبنای تصمیم ‏گیری قرار می ‏گیرد که متاسفانه این قبیل رفتارها صنعت پروفیل یو.پی.وی.سی را با خطر بزرگی تهدید می‏ کند و بیشتر از آنکه امروزه بحث در مورد مزایای استفاده از این نوع پروفیل‏ ها باشد، تمرکز اصلی بر ایراداتی است که به خاطر سوء استفاده برخی دوستان از اعتماد عمومی صورت گرفته است.

شرکت شما تا چه حدی بر مونتاژکارانی که از پروفیل وین‏ هاوس استفاده می‏ کنند نظارت دارد؟
واحد فنی پیماتک با توجه به ارتباطی که با واحدهای تولیدی استفاده‏ کننده از پروفیل وین ‏هاوس دارد و به‏ واسطه بازدیدهای مستمر خود از این مراکز، حداکثر تلاش و وسواس لازم را در زمینه رفع ایرادات احتمالی ساخت در و پنجره داشته است. زیرا باور و دیدگاه این شرکت بر این بوده و هست که اگر محصول نهایی ساخته شده از کیفیت کافی برخوردار نباشد و رضایت مشتری حاصل نگردد، در بلندمدت هم تولید‏کننده و هم تامین ‏کننده پروفیل از بازار رقابت حذف خواهند شد.

برخی معتقدند واردات پروفیل‏ های خارجی مانعی برای تولید داخل به‏ شمار می‏ رود. نظر شما در این باره چیست؟
دوستانی که چنین اعتقادی دارند لطفا بفرمایند ما در کدام صنعت با بستن درهای جهانی به روی خود، پیشرفت کرده‏ ایم؟ جایگاه صنعت خودروسازی ما در دنیا کجاست؟ جایگاه صنایع و محصولات پتروشیمی ما کجاست؟ جایی که ما با اعمال محدودیت به‏ نفع گروهی خاص، سعی در حمایت یا رساندن منافع به آنها را داشته ‏ایم، یا درجا زده ‏ایم یا عقب‏ گرد داشته‏ ایم که نهایت امر، حاصل این نوع تفکر به دور نگه داشتن خود یا جامعه خود از تکنولوژی روز دنیا و ارائه کالاهایی با کیفیت نازل و با قیمتی بالا به مصرف ‏کننده بوده است.
متاسفانه ما به‏ جای اینکه به دنبال راه ‏حل باشیم، می ‏خواهیم صورت مسئله را پاک کنیم. ایراد کار ما مدیریت خودمان است. حمایت از جایی که ضرورت دارد، صورت نمی ‏گیرد. نرخ بهره ‏وری تولید ما پاسخگوی نرخ ‏های تامین سرمایه نیست و یا بودجه‏ های تبلیغاتی و مدیریتی ما درست هدف گذاری و هزینه نمی‏ شوند و مواردی از این دست.
خود ما نیز به ‏عنوان وارد‏کننده و تامین‏ کننده پروفیل یو.پی.وی.سی از واردات بی‏ رویه گله‏ مندیم و بارها در جلساتی که با دوستان برگزار شده است، عدم رضایتمندی خود را اعلام کرده ‏ایم. ولی اگر عمدا یا سهوا قصور یا خطایی صورت می‏ پذیرد، نباید اصل موضوع را که همان رقابت سالم است و باعث پیشرفت و ارتقای کیفی محصولات تولیدی می ‏شود، زیر سوال برود. بارها و بارها از دوستان خواسته شده است که ابزارهای نظارتی کافی برای پروفیل‏ های وارداتی به کار گرفته شود. حداقل استانداردهای بین‏ المللی در مورد پروفیل‏ های وارداتی به ‏عنوان محدودیتی در راستای افزایش کیفیت کالاهای وارداتی از واردکنندگان خواسته شود.
عرف بر این است که در همه جای دنیا،‏ واردات و عرضه کالاهای باکیفیت، به‏ عنوان اهرمی برای افزایش کیفیت و خدمات‏ رسانی کالاهای ارائه شده توسط تولیدکنندگان داخلی استفاده می‏ شود. ولی ظاهرا برخی از تولیدکنندگان داخلی اصل موضوع را که همان افزایش کیفیت کالاهای تولیدی می‏ باشد فراموش کرده و مسائلی را که در اولویت‏ های بعدی قرار می‏ گیرند، بیشتر مورد توجه قرار می ‏دهند. به زبان ساده‏ تر ما هم ‏اکنون به جای پایش در اصل تولید با‏کیفیت، به فکر حذف رقبای خارجی خود هستیم که کالاهای مرغوب عرضه می‏ کنند.

محصولات بی‏ کیفیت چه لطمه‏ ای به صنعت ما وارد می‏ کنند؟
به نظر من افرادی که چنین محصولاتی تولید می‏ کنند، در اولین مرحله بزرگترین خیانت را به خودشان کرده و تیشه به ریشه خودشان می‏ زنند. چرا که هرگز در بلندمدت نمی ‏توانند در بازار رقابتی حضور داشته باشند و حذف خواهند شد.

چگونه می ‏توان مانع از چنین فعالیت‏ هایی در بازار شد؟
ابتدا باید ساز ‏و‏ کار و زیرساخت‏ ها را درست کنیم. یک سری مسائل از دست ما خارج است؛ اما اگر پروفیل‏ هایی با استاندارد روز دنیا وارد کشور شوند و پروفیل‏ هایی با استاندارد الزامی کشور تولید و روانه بازار گردند و در مورد سایر عوامل به ‏کار رفته در مورد محصول نهایی ما که در و پنجره یو.پی.وی.سی می‏ باشد نیز این الزامات به‏ کار گرفته شود، می ‏توان امیدوار بود که با عرضه کالای با‏کیفیت به مشتری مانع از چنین فعالیت‏ هایی شد.

با توجه به برچیده شدن تحریم‏ ها چه دورنمایی را برای این صنعت متصور هستید؟
قطعا فضای رقابتی بزرگ‏تر و سالم‏ تر، بستر و زمینه ‏ساز پیشرفت هر صنعتی می ‏باشد. امید به اینکه با حضور برندها و شرکت‏ های صاحب نام جهانی و همزمان با حمایت همه جانبه از تولید داخلی بتوانیم در فضای رقابتی بهتری، ارائه محصولات با کیفیت‏ تری را شاهد باشیم.

استقبال تولیدکنندگان از غرفه شما در هفتمین نمایشگاه صنعت در و پنجره چگونه بود؟
با توجه به اینکه در نمایشگاه امسال کل محصولاتی که توسط وین‏ هاوس ارائه شد، کاملا جدید بوده و برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی گردید، استقبال تولیدکنندگان بسیار خوب و رضایت‏ بخش بود.
از همه دوستان و نمایندگان عزیزمان که از اقصی نقاط کشور لطف کرده و با حضور خود در غرفه وین‏ هاوس باعث افتخار و دلگرمی ما شدند صمیمانه تشکر و قدردانی می‏ کنم. حقیقتا سرمایه‏ های واقعی هر مجموعه‏ ای، مشتریان وفادار و نمایندگان آن شرکت‏ ها می ‏باشند.

در پایان اگر نکته ‏ای باقی مانده است، بفرمایید.
در پایان از عوامل نشریه پنجره ایرانیان که اسباب ارتباط دست اندرکاران صنعت در و پنجره و استفاده از نقطه نظرات دوستان همکار را فراهم می‏ کنند، کمال تشکر را دارم.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 101و102 ــ اسفند 94


ثبت نظر

ارسال