نشست اتحادیه صنف آلومینیوم و یو.پی.وی.سی برگزار شد

پنجره ایرانیان: عصر روز ۱۲ مهرماه ۱۳۹۴ مسجد سیدالشهداء قلعه مرغی میزبان جمعی از اعضای اتحادیه صنف آلومینیوم و یو.پی.وی.سی بود تا اعضای این تشکیلات صنفی در آستانه انتخابات بازرس و اعضای هیات مدیره خود، با کاندیداهای این مسئولیت ‏ها بیشتر آشنا شوند.
  • یکشنبه 1 آذر 1394 ساعت 10:58

به گزارش نشریه پنجره ایرانیان، در ابتدای این گردهمایی که با حضور علی فاضلی رئیس اتاق اصناف کشور و رئیس اتحادیه صنف آلومینیوم ویو.پی.وی.سی برگزار می‎شد، ۱۰ کاندیدای هیات مدیره و سه نامزد بازرس اتحادیه به معرفی برنامه ‏‏های خود پرداختند.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.


نصرالله نصرالله‎نژاد یکی از اعضای هیات مدیره، جلسه را با خیرمقدم به حضار آغاز کرد و علت تشکیل جلسه در این مکان را حضور اکثر اعضا در خیابان قلعه‎مرغی عنوان کرد. نصرالله‎نژاد ابراز امیدواری کرد که کلیه اعضای صنف همانند دوره‎های پیشین، روز ۱۱ آبان ماه حضوری تمام قد پای صندوق‎ رای داشته باشند. وی در پایان اظهارات خود اسامی ۱۰ نامزد بخش هیات مدیره و ۳ نامزد برای تصاحب کرسی بازرسی انجمن را اعلام کرد.
‎وی وحید جلالی‎پور، حسن خواجی، مصطفی ختیال، محمود سرخوش، سعید شربت‎دار، بهروز محتشم انصاری، میرحسین موسوی نجفی، نصرالله نصرالله‎نژاد، علی فاضلی، حسن دهقان، را به عنوان ۱۰ کاندیدای هیات مدیره و اکبر جلیلی، نوید حدادی و فاروق فرشادفر را به عنوان سه نامزد بازرس اتحادیه معرفی کرد. وی در ادامه اظهارداشت: از ۱۰ نفر نامزد ۵ نفر به ‏عنوان اعضای هیات مدیره و از میان سه نفر نامزد بازرسی انجمن یک نفر جهت نظارت به عملکرد هیات مدیره انتخاب خواهند شد. نصرالله نژاد در پایان اظهارات خود، از کاندیداهای حاضر در جلسه خواست تا به معرفی خود و برنامه ‏های خود بپردازند.

حسن خواجی: وی اظهارات خود را با بیان اینکه سال‏ هاست در زمینه تولید در و پنجره آلومینیوم مشغول به فعالیت است، آغاز کرد. وی در ادامه اظهار داشت: بنده از اعضای هیات موسس اتحادیه بودم و یکی از اعضای تیمی که اتحادیه را به ثبت رساند و به مدت ۴ سال عضو هیات مدیره اتحادیه صنف آلومینیوم و یو.پی.وی.سی بوده‎ام.

اکبر جلیلی: وی که یکی از اعضای کهنه‎کار اتحادیه می باشد، خود را چنین معرفی کرد: قریب ۵۳ سال است که در زمینه پنجره آلومینیوم فعال هستم. یکی از بنیانگذاران اتحادیه می‎باشم و در حال حاضر نیز کارشناس اتحادیه هستم.

وحید جلالی‎پور: وی با اشاره به ۱۵ سال فعالیت در حوزه تولید در و پنجره های دوجداره، آمادگی خود را جهت خدمت رسانی به اهالی صنف اعلام کرد. وی با بیان اینکه در این ۱۵ سال فعالیت، تمرکز اصلی خود را بر مباحث علمی و فنی متمرکز کرده است، خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلاتی چون بیمه، مالیات، دارایی نیازمند یک تیم و کارگروه قوی می‎باشد تا به ‏جد این مسائل را پیگیری کند. چرا که این مسائل دغدغه همه ما می‎باشد. وحید جلالی ‏پور در ادامه سخنان خود عنوان داشت: بنده در صورت انتخاب سعی می‎کنم از بعد فنی و علمی سطح کلی صنف را ارتقا دهم. جلالی‎پور در خاتمه اظهاراتش گفت: لازم است تا دست به دست یکدیگر دهیم تا کلیه مشکلات را از پیش روی برداریم.

حسن دهقانی: حدودا پنج سال است وارد صنف شده‎ام. اولین مبحثی که هیات مدیره جدید باید پیگیری کند، این است که به رسمیت شناختن این خیابان را در دستورکار قرار دهد. با توجه به اینکه سه بانک به نام خیابان قلعه‎مرغی و بازار آلومینیوم نام‎گذاری شده است، با این وجود هنوز نتوانسته‎ایم، این خیابان را به‏ عنوان بازار آلومینیوم رسمیت ببخشیم.
لازم است تلاش‏ های لازم را صورت دهیم تا این خیابان مرکزیت یابد، به‏ گونه ‏ای که آلومینیوم‏ کارها از هر صنفی در این خیابان، حداقل دفتر داشته باشند.

سعید شربت‎دار: دارای مدرک فوق لیسانس حسابداری می‎باشم. بیش از ۱۲ سال است که در این صنف فعالیت می‎کنم. با توجه به کم و کاستی‎های موجود به این نتیجه رسیدم که لازم است در انتخابات خود را به‏ عنوان کاندیدا مطرح کنم و همراه با بزرگان این صنف و با استفاده از اندوخته‎های ایشان، اهداف اهالی صنف را عملی کنیم.

نوید حدادی: پنج سال است که عضو اتحادیه هستم. دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس اقتصاد انرژی می‎باشم. فکر می‎کنم صنف ما از فقدان کلاس‎های آموزشی رنج می‎برد. تصور می‎کنم با وضعیت کنونی، رکود بازار مسکن و شرایط اقتصادی موجود دست و پاگیر شده است و باید به این مهم چاره‎ای اندیشید. به اعتقاد بنده لازم است اهالی صنف را به‎سوی تولید علمی سوق دهیم.

میرحسین موسوی نجفی: چیزی حدودا ۳۵ تا ۴۰ سال است که در این صنف به تولید در و پنجره آلومینیومی مشغول به فعالیت می‎باشم.

مصطفی ختیال: لازم است در پایان فعالیت این دوره هیات مدیره، به ‏عنوان کسی که دو دوره است در این سمت حضور دارم عنوان کنم که اتحادیه یک جایگاه مشخص و معین دارد و نمی‎توان بالاتر از آن عمل کرد، در بعضی موارد می‎توان کاری را پیشبرد و در برخی موارد دیگر نمی‎توان کاری کرد.

فاضلی: سیطره دولت بخش خصوصی را نابود کرد
رئیس اتاق اصناف کشور سخنان خود را با تشریح ساختار اقتصادی کشور آغاز کرد و در این خصوص اظهار داشت: عمده‎ترین اشکال تشکیلاتی که در کشور ما وجود دارد این ‎است که اصناف و اتحادیه‎ها به حقوق خود واقف نیستند. این ویژگی به‏ خصوص در بنگاه‎ها بیشتر قابل رویت است و صاحبان بنگاه‎ها نمی‎دانند چگونه از حقوق خود دفاع کنند. در واقع باید به این واقعیت تلخ اذعان داشت، که سیطره بخش دولتی بر اقتصاد کشور بخش خصوصی را نابود کرد. در کشورهای صاحب صنعت همه چیز در دست بنگاه‎های خصوصی می‎باشد. صنعت و اقتصاد کشور آلمان بیش از ۹۲ درصد خصوصی می‎باشد. ۸۳ درصد اقتصاد کشور در دست بنگاه‎ها می‎باشد و تنها ۱۷درصد آن در اختیار بخش غیردولتی است. با گذشت این همه سال به تازگی رئیس جمهور بنگاه‎ها را به‏ عنوان موتور متحرک صنعت کشور پذیرفته است تا در قالب بخش خصوصی وارد چرخه اقتصاد کشور شوند. جای تاسف دارد که اعلام کنم بیش از ۵/۲ میلیون نفر نیروی مازاد و ناکارآمد در بدنه بخش دولتی وجود دارد. متاسفانه اقتصاد ما ساختار بنگاه محور دارد و ما هنوز نتوانسته‎ایم بنگاه‎ها را با هم هماهنگ کنیم.
جا دارد این خبر را که هنوز رسانه‎ایی نشده است اعلام کنم؛ معاون اول رئیس جمهور پذیرفته است که از این پس هیات وزیران بدون هماهنگی با اتاق اصناف هیچ مصوبه‎ای را تصویب نخواهد کرد. شما صاحبان بنگاه‎ها همانند پلیس نقش بسزایی در ایجاد امنیت در جامعه دارید؛ زیرا وقتی در نیمه‎های شب چراغ مغازه‎ای روشن باشد، این اطمینان را برای عبور از آن خیابان به شهروندان می‎دهد. وی در پایان از کلیه فعالان اتحادیه صنف آلومینیوم و یو.پی.وی.سی خواست که در انتخابات پیش‏رو شرکت کنند و در تعیین سرنوشت خود دخیل باشند.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره ۹۷ ــ آبان ۹۴


ثبت نظر

ارسال