پنجره ایرانیان از مراسم معارفه اعضای انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران گزارش می‌دهد

رقابت بر سر کیفیت؛ همه تایید کردند‌

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 74، آذرماه 1392

باشگاه بانک صنعت و معدن در منطقه آجودانیه تهران و شبی به یادماندنی و صمیمانه؛ همه با لبخند می‌آیند و می‌شود در نگاه تک‌تک شرکت‌کنندگان در مراسم، میوه امید را چید.
  • جمعه 1 آذر 1392 ساعت 10:31

 محمد کربلایی

 هوای شب مراسم نخستین سال تولد انجمن کارفرمایی انجمن در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران، البته لطیف بود و دل‌نشین، اما دل‌نشین‌تر و لطیف‌تر اینکه همه در اظهارنظرها و نقدها و پیشنهادهای خود، رعایت انصاف و اعتدال را نگه داشتند و با رویکردی سازنده از تهدیدها و چالش‌ها گفتند و بر ضرورت ارتقای کیفیت در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی ایران مهر تایید زدند. پنجره‌ایرانیان هم این افتخار را داشت که به عنوان نشریه مرجع صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران از نزدیک امانت‌دار فعالان این صنعت باشد و راوی صادق گفته‌ها و دل‌نگرانی‌ها و امیدهای خانواده‌ای به بزرگی خانواده صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران. شب بود، اما روشن بود که همه به امید صبح نشسته‌اند، تا خورشید طلوع کند و روزی فرارسد که همه شاهد غروب همیشگی بی‌کیفیت‌ها و غیراستانداردها و قیمت‌شکن‌ها باشند و طلوع رقابت بر سر کیفیت و استاندارد برتر. گزارش ویژه پنجره ایرانیان را از این مراسم بخوانید با این توضیح که ممکن است برخی از محورهای سخنان مطرح شده از سوی میهمانان و حاضران در مراسم به دلیل نقص فنی صدا، از قلم افتاده باشد. مهندس معتضدی، رییس هیات مدیره انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران در ابتدای این مراسم، ضمن خیرمقدم به حاضران اظهار کرد: باور اعضای هیات مدیره انجمن این است که این نهاد صنفی متعلق به همه است و در انجمن برای حضور همه فعالان و سازندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران بازخواهد بود. او با ارائه گزارشی کوتاه از روند تاسیس انجمن و تلاش‌های انجام شده در یک‌سال گذشته به تشریح وظایف و اختیارات کمیته‌های تخصصی و فنی این نهاد صنفی اشاره کرد و گفت: وب‌سایت رسمی انجمن هم راه‌اندازی شده و در حال حاضر کمیته‌های فنی و تخصصی برای دریافت نظرات و پیشنهادهای فعالان این صنعت آماده هستند تا با پایش دغدغه‌ها و نظرات دریافتی بتوانیم راهکارهای ارتقای کیفیت و استاندارد در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی را شناسایی و اجرایی کنیم. مهندس معتضدی باردیگر از همه فعالان صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی برای تقویت و موفقیت این انجمن خواست تا هرچه بیشتر و جدی‌تر با انجمن در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران همکاری کنند تا در آینده نزدیک ضمن رفع برخی تهدیدها و چالش‌ها، مسیر آینده برای همکاری همه و رقابت در یک چارچوب شفاف هموارتر و شفاف‌تر شود.رییس هیات مدیره انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی در ادامه از حاضران درخواست کرد تا نقطه‌نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کنند.

  •  آزمایشگاه رایگان برای تست پروفیل ها

خبرنگار پنجره ایرانیان می‌نویسد: پس از سخنان ابتدایی مهندس معتضدی، نایب رییس انجمن صنایع تولیدکنندگان پروفیل یو‌پی‌وی‌سی ایران، مهندس محسن صفایی در سخنان کوتاهی، تلاش موسسان و اعضای هیات مدیره انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد:ضرورت ایجاب می‌کند تا برای ارتقای کیفیت محصولات، استانداردهای لازم رعایت شود و همگان برای این مهم تلاش کنند. مدیرعامل گروه صنعتی همارشتن با اشاره به شکاف کیفیت در برخی پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی داخلی و وارداتی اعلام کرد: آزمایشگاه همارشتن به عنوان آزمایشگاه همکار مرکز تحقیقات راه، ساختمان و شهرسازی ایران آمادگی دارد تا به طور رایگان تست‌های فنی لازم بر روی پروفیل‌های مختلف را در اختیار اعضای انجمن تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران قرار دهد تا آنها با اطمینان لازم بتوانند محصولاتی با کیفیت در اختیار مشتریان خود قرار دهند.او با اشاره به دشواری‌ها و هزینه‌های انجام شده برای فرهنگ‌سازی و بازاریابی جهت در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی در یک دهه گذشته توسط همارشتن، تاکید کرد: باید به این باور برسیم که راز موفقیت مداوم و مستمر همگان در گرو تلاش دسته‌جمعی برای ارتقای کیفیت است و تک‌روی و روش‌هایی چون قیمت‌شکنی و کاهش کیفیت در نهایت به زیان سنگین این صنعت منجر خواهد شد.

  •  استانداردسازی شیشه‌های دوجداره

مهندس نوروزی، مدیرعامل گروه صنعتی ونوس شیشه هم در این مراسم با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت تولید شیشه‌های دوجداره در ونوس شیشه با توجه به تقاضای بالای بازار در حال افزایش است، تاکید کرد: واقعیت این است که اقتصاد ایران و به تبع آن صنعت ساختمان ایران دارای مرحله‌ای از رکود شده است و در این شرایط تنها شرکت‌های دانش محور هستند که موفق و پایدار خواهند ماند. او با اشاره به ضرورت تلاش نهادهای صنفی از جمله انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران برای ارتقای کیفیت محصول و بهبود وضعیت خدمات در این صنعت، افزود: انتظار از شرکت‌ها و نهادهای دانش محور این است که به نهادهای دولتی و غیردولتی مسوول فشار بیاورند تا نظارت بر استانداردهای فنی را جدی‌تر بگیرند. مهندس نوروزی با اشاره به حرکت بسیاری از کشورهای جهان به سمت تعریف، تدوین و اجرای کدینگ و استانداردهای تولید شیشه‌های دوجداره ساختمانی، گفت: شرکت ونوس شیشه آمادگی دارد تا با همکاری دیگران و انجمن‌های تخصصی در مسیر کدینگ و تدوین استانداردهای شیشه‌های دوجداره ساختمان اقدام لازم انجام شود. او تاسیس انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران را یک‌گام به جلو دانست و افزود: آینده صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران را روشن می‌بینم مشروط به اینکه کیفیت اصل رقابت باشد.

  •  یراق و ماشین‌آلات و کیفیت در و پنجره

آقای خوارزمی مدیرعامل شرکت یاراابزار از عرضه‌کنندگان باسابقه یراق‌آلات در وپنجره یوپی‌وی‌سی هم با اشاره به حضور 11 ساله این شرکت در عرصه تامین یراق‌آلات، تلاش برای بهبود کیفیت در و پنجره یوپی‌وی‌سی با تولد انجمن را امیدوارکننده دانست و افزود: بدیهی است که استفاده از یراق‌آلات با کیفیت و خدمات پشتیبانی واقعی می‌تواند تضمین‌کننده کیفیت نهایی محصولات باشد.

خانم علی‌زاده، مدیریت شرکت کابان در ایران، از شناخته‌شده‌ترین برندهای معروف در زمینه ماشین‌آلات تولید و مونتاژ در و پنجره یوپی‌وی‌سی هم اظهار کرد: دفتر کابان در ایران تنها دفتر و شعبه رسمی کابان است که آقای سالم کابان، مدیرعامل گروه صنعتی کابان در ترکیه، ریاست هیات مدیره دفتر ایران این شرکت را عهده‌دار هستند و این اطمینان را می‌دهیم که برای بهبود کیفیت محصولات و ارائه ماشین‌آلات با بهترین تکنولوژی و خدمات به فعالان صنعت در وپنجره یوپی‌وی‌سی ایران از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد. وی افزود: البته دفتر کابان در ایران، به هیچ عنوان در زمینه فروش ماشین‌آلات فعالیت نخواهد کرد و هدف از این دفتر، حمایت مستقیم و عرضه انحصاری خدمات به شرکت‌ها و واحدهای تولید در وپنجره یوپی‌وی‌سی ایران خواهد بود که از ماشین‌آلات کابان استفاده می‌کنند.خانم علی‌زاده البته خبر خوشی هم داشت مبنی بر اینکه سمینار یکروزه‌ای 20 آذرماه توسط کابان در ایران برگزار خواهد شد و در این سمینار به حاضران اطلاعات و مشاوره‌های فنی در زمینه‌های مختلف برای ارتقای کیفیت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ارائه خواهد شد.

مهندس مصلحی مدیرعامل شرکت ارگاداتا هم با اشاره به اینکه این شرکت هفت سال است که در زمینه نرم‌افزارهای تولید و مونتاژ در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران فعالیت دارد، اظهار کرد: واقعیت این است که بهره‌مندی از برترین بسته‌های نرم‌افزاری برای بهبود کیفیت محصولات و جلوگیری از اتلاف منابع و دقت در تولید می‌تواند به کیفیت در و پنجره یوپی‌وی‌سی کمک شایانی کند. او با اشاره به ارائه آخرین نرم‌افزارهای روز تولیدشده در آلمان به زبان فارسی به کاربران ایرانی، افزود: بدیهی است که محاسبات دقیق می‌تواند هزینه‌های تولید را کاهش دهد و قدرت رقابت تولیدکنندگان و مونتاژکاران را افزایش دهد.

  •  هشدار؛ خطر بازگشت به آلومینیوم جدی است

آقای محمود جلالی‌پور، موسس شرکت پن‌ساز، از باسابقه‌ترین تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران به صراحت هشدار داد که خطر بازگشت اعتماد و اقبال عمومی به در و پنجره‌های آلومینیومی را نباید دستکم گرفت. وی با دفاع از تاسیس انجمن کارفرمایی در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران، به سختی‌ها و هزینه‌های بسیاری که برای فرهنگ‌سازی عمومی جهت آگاهی مردم نسبت به در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی شده، اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی حتی برای بیرون راندن رقیب خود، کف قیمت را رعایت نمی‌کنند که همین مساله باعث افت کیفیت تولید و نصب شده است. او افزود: درخواست می‌شود اعضای انجمن و دیگر دلسوزان این صنعت راهی برای قیمت‌شکنی پیدا کنند تا هیچ فردی قیمت نهایی را زیر قیمت تمام شده واقعی اعلام نکند چرا که در نهایت باعث سلب اعتماد مردم خواهد شد.

این پیشکسوت صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی، پیشنهاد داد تا با همکاری انجمن فرمولی برای تعیین قیمت پایه در و پنجره یوپی‌وی‌سی تعریف و اعلام شود تا همگان دریابند که قیمت پایین‌تر از قیمت پایه به معنای نادیده گرفتن کیفیت و عدم رعایت استانداردهای فنی تولید و نصب است، به ویژه اینکه بسیاری از فعالان این صنعت به دلیل ضعف آگاهی، برای برآورد قیمت تمام شده با مشکلات جدی مواجه هستند و زیان‌های سنگینی را متحمل شده‌اند.

  •  آموزش تخصصی نصب یراق‌‌آلات

خانم شکرریز، از مدیران شرکت روتوی آلمان در ایران که یراق‌آلات با نشان جهانی روتو را توسط شرکت ساتیان به بازار ایران عرضه می‌کند، در این مراسم اظهار کرد: روتو با سابقه پنج‌سال حضور در بازار ایران، مدام نیاز بازار و صنعت در و پنجره ایران را رصد می‌کند و متناسب با نیازها و دغدغه‌های فعالان این صنعت، در جهت ارتقای کیفیت گام برمی‌دارد. او با اشاره به موارد مطرح شده در زمینه قیمت‌‌گذاری در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی و ضرورت محاسبات فنی تاکید کرد: یکی از مشکلات در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران ناشی از عدم دقت در نصب یراق‌‌‌آلات است که شرکت روتو از طریق تنها نمایندگی رسمی خود در ایران یعنی شرکت ساتیان، اقدام به راه‌اندازی یک کارگاه آموزش عملی دایمی نصب انواع یراق‌آلات کرده است که فعالان صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران به ویژه کسانی که در زمینه تولید و نصب در و پنجره یوپی‌وی‌سی فعالیت دارند، می‌توانند با شرکت در این دوره‌های آموزشی، کیفیت نهایی محصول خود را ارتقا ببخشند و خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه کنند.

آقای صدرزاده، مدیرعامل شرکت پلی‌کو نیز با قدردانی از تلاش‌های موسسان و اعضای هیات مدیره انجمن کارفرمایی در وپنجره یوپی‌وی‌سی ایران، تاکید کرد: هدف نهایی انجمن باید مبتنی بر رویکرد درست‌کار کردن، کاهش خطاهای فنی تولید و نصب و جلوگیری از تقلب، دستکاری در کیفیت و قیمت‌ شکنی باشد. او با اشاره به نقش بالای در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی بر کاهش هزینه‌های انرژی ساختمان و عایق صوتی و هوا بودن آن افزود: واقعیت این است که هم در زمینه انتخاب مواد اولیه، هم نحوه تولید و مونتاژ و هم نصب و خدمات فنی پس از آن، مشکلات زیادی به چشم می‌خورد که انتظار می‌رود انجمن با برنامه‌ریزی دقیق و مشارکت اعضا در مسیر کاهش این مشکلات گام بردارد.

  •  ارتقای کیفیت با مواد اولیه برتر

آقای حسنخانی و آقای مهدوی از مدیران شرکت کاما تجارت عرضه‌کننده مواد اولیه در تولید پروفیل‌های یوپی‌وی سی از جمله استبلایزرها و دیگر افزودنی‌ها، اظهار کردند که این شرکت در کشور آلمان فعالیت دارد و از 1996 میلادی تاکنون در زمینه تولید مواد اولیه حضوری موثر و موفق داشته و در حال حاضر محصولات این برند جهانی توسط شرکت کاما تجارت در ایران عرضه می‌شود. آنها با تاکید بر اهمیت مواد افزودنی در تولید پروفیل‌ یوپی‌وی‌سی خواستار توجه جدی تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران بر کیفیت پروفیل‌های انتخابی و مواد اولیه به کار رفته در آن شدند تا بتوانند محصولی با رقابت بالا و کیفیت برتر به بازار عرضه کنند.

  •  زیر قیمت تمام شده یعنی مرگ تولید ملی

مهندس فربد پاک‌روش، مدیرعامل شرکت فربد از تولیدکنندگان شناخته شده پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران اما صریح‌تر و شفاف‌تر انتظارات و انتقادها برای بهبود کیفیت در وپنجره پوپی‌وی‌سی را مطرح کرد وگفت: از حدود سه سال پیش پروفیل‌های سری 70 را در سطح جهانی تولید و به بازار عرضه کردیم، اما این گلایه از تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران دارم که چرا به سراغ پروفیل‌ها ارزان قیمت خارجی اما فاقد کیفیت و استاندارد می‌روید و تولید داخلی را به مرگ می‌کشانید؟

او افزود: متاسفانه برخی شرکت‌های تولیدکننده یا عرضه‌کننده پروفیل یوپی‌وی‌سی در ایران، به خواسته مشتریان و برای خارج کردن رقیب، پروفیل خود را با قیمت‌های مختلف و نحوه پرداخت‌های متفاوت عرضه می‌کنند و تنها به منافع کوتاه مدت خود می‌اندیشند در حالی که باید هشدار داد تداوم این حرکت باعث خواهد شد که کل صنعت در وپنجره یوپی‌وی‌سی ایران لطمه جدی بخورد. مهندس پاک‌روش خاطرنشان کرد: افزون بر خطر بیکار شدن دستکم 10 تا 15 هزار نفر در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران، این خطر را نباید از نگاه دور کنیم که با زمین خوردن این صنعت، بازگشت اعتماد مردم به در و پنجره‌های آلومینیومی یک خطری است که آینده تهدید‌کننده برای صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی را رقم خواهد زد.

  •  همکاری 2 انجمن برای جلوگیری از انحراف

به گزارش خبرنگار پنجره ایرانیان، در ادامه این مراسم، مهندس معتضدی، رییس هیات مدیره انجمن در وپنجره یوپی‌وی‌سی ایران با اشاره به نقطه‌نظرات و دغدغه‌های مطرح شده، اعلام کرد: واقعیت این است که همه آنچه مطرح شده، دغدغه انجمن هم بوده و هست و رسالت اصلی انجمن پیگیری این دغدغه‌ها و مطالبات خواهد بود. او با اشاره به ضرورت جلوگیری هرچه سریع‌تر و جدی‌تر پدیده قیمت‌شکنی در این صنعت، افزود: تردیدی وجود ندارد که باید به هر نحو ممکن جلوی واردات پروفیل و یراق الات خارجی بی کیفیت گرفته شود، اما متاسفانه برخی تولیدکنندگان داخلی هم کیفیت خود را کاهش داده‌اند. معتضدی اعلام کرد: به همین دلیل نشست‌هایی بین هیات مدیره انجمن‌‌های صنایع تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی و انجمن تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی برگزار شده و خواهد شد تا راهکارهای رفع مشکلات و جلوگیری از دامپینگ و قیمت‌شکنی و دستکاری در قیمت‌ها را شناسایی و اجرایی کنیم.

مهندس حسن تاجیک، مدیرعامل گروه صنعتی زرین‌بنا پارسیان، تولیدکننده پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی با نشان معتبر سیندژ هم در سخنانی کوتاه با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات و حذف روش‌های تهدیدکننده کیفیت و رقابت سالم، اعلام کرد: شرکت سیندژ آمادگی دارد تا در یک همکاری روشن و کارشناسی با انجمن کارفرمایی تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران همکاری داشته باشد. او تلاش برای ایجاد یک نهاد صنفی را قابل تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد تا در آینده بسیاری از دشواری‌ها و تنگناهای فعالان صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران کاسته شود.

سیامک حسین پوری مدیرعامل شرکت پیچ و ابزار شایان تولیدکننده و عرضه‌کننده انواع پیچ و مهر‌ه‌های در و پنجره در ایران هم با اشاره به سابقه 10 سال فعالیت در این صنعت اظهار کرد: ما همواره به کیفیت بهتر در تولید و نصب می‌اندیشیم، اما یکی از مشکلاتی که معمولا کمتر دیده‌ می‌شود و بیشترین تاثیر را در کیفیت نصب و تولید می‌گذارد، به انتخاب پیچ و مهره‌ها برمی‌گردد. او توضیح داد: متاسفانه بسیار مشاهده می‌شود که افراد فعال در زمینه نصب و یا مونتاژ در و پنجره یوپی‌وی‌سی ، فقط برای کاهش اندک هزینه‌های خود، اقدام به سفارش پیچ و مهر‌ه‌‌های فاقد کیفیت ولیکن ارزان قیمت می‌کنند، در حالی که در اثر استفاده از اقلام فاقد کیفیت، مزایای در و پنجره یوپی‌وی‌سی به ویژه عایق بودن آنها در برابر انتقال انرژی، صوت و هوا مخدوش می‌شود.

  •  نقدها و نظرها برای حرکت در جاده کیفیت

وحید جلالی‌پور، دبیرانجمن کارفرمایی در وپنجره یوپی‌وی‌سی ایران هم در ادامه این مراسم خطاب به حاضران و در واکنش به نقدها و نظرهای مطرح شده اظهار کرد: توقع ما در انجمن از همه دوستان و همکاران این است که برای استانداردسازی تولید و نصب در و پنجره با انجمن مجدانه همکاری داشته باشند چرا که انجمن برای همه و خانه همه است و باید برای رفع مشکلات دست در دست هم دهیم. او افزود: بدیهی است که این انجمن پس از 10 سال رایزنی‌ها و تلاشهای گذشته، در نهایت سال گذشته متولد شده و بلوغ انجمن به بلوغ کل صنعت منجر می‌شود و در این مسیر تعامل و همکاری و همدلی راز موفقیت همگانی خواهد بود.

مهندس سمیع‌زادگان، مدیرعامل شرکت ارسی گیلان تولیدکننده در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی در شهرستان لاهیجان گیلان، با اشاره به سابقه 25 سال فعالیت مهندسی در صنعت ساختمان و تولید فراورده‌های بتنی اظهار کرد: صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران نیازمند حمایت و مراقبت است و برای همین باید حساسیت مسوولان و نهادهای مسوول را برانگیخت و مانع از افت کیفیت و رقابت ناسالم شد. او همکاری و پیگیری برای جلوگیری از قیمت‌شکنی و دستکاری در تولید و نصب، آموزش همگانی و البته الزام‌ نهادهای مسوول از جمله شهرداری‌ها و نظام مهندسی به رعایت مقررات ملی ساختمان در خصوص استفاده از در و پنجره‌های دوجداره یوپی‌وی‌سی را قابل تامل دانست و گفت: انتظار می‌رود انجمن به گونه‌ای فعالیت کند که مشکلات مطرح شده کاهش یابد و نظارت‌های فنی و مهندسی بر تولید و نصب در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی افزایش یابد.

کرامتی، مدیرعامل شرکت آساپردیس، از تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌‌سی هم با اشاره به مشکلات، چالش‌ها و تهدیدهای پیش روی دست اندرکاران صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران تاکید کرد: امیدداریم که روزی انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران به اتحادیه سراسری تبدیل شود و همه ناچار شوند تا مجوز فعالیت را از این اتحادیه دریافت کنند. او فعالیت کارگاه‌های زیرپله‌ای و فاقد شناسنامه را یک تهدید جدی برای این صنعت دانست و افزود: متاسفانه بسیاری از این واحدها به دلیل نبود یک سازوکار نظارتی به راحتی وارد پروژه‌های ساختمانی شده و با قیمت پایین و ارائه در و پنجره‌های فاقد کیفیت و استاندارد، آینده و امنیت شغلی شرکت‌های خوش‌نام را زیر سوال می‌برند که باید هرچه سریع‌تر جلوی فعالیت این کارگاه‌ها گرفته شود.

علیزاده مدیرعامل شرکت کیان وین سا هم در سخنان کوتاهی اظهار کرد: با در نظر گرفتن دغدغه‌ها و مشکلات مطرح شده باید قبول کنیم که انجمن تازه‌متولد شده تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران رسالت سنگینی برعهده دارد.او با تاکید بر خطر بازگشت در و پنجره‌های آلومینیومی به دلیل قیمت‌شکنی‌های آشکار و دستکاری در الزامات فنی و استانداردهای تولید و نصب، گفت: انتظار این است که هیات مدیره انجمن به صورت دوره‌ای گزارش دهد که چه اقداماتی انجام داده و برای رفع مشکلات و پاسخ به پیشنهادهای اعضا چه برنامه‌هایی در دست اجرا دارد تا مانع از کاهش کیفیت تولید و نصب و مخدوش شدن استانداردها باشیم.

کیانی‌نژاد از مدیران شرکت پروفیل یوپی‌وی‌سی وکای آلمان هم با اشاره به سابقه 12 ساله حضور پروفیل وکا در ایران، از آمادگی این شرکت برای انتقال تجربیات و راهکارهای افزایش ارتقای کیفیت در و پنجره یوپی‌وی‌سی به فعالان و شاغلان این صنعت خبر داد.

شیبانی، مدیرعامل شرکت عرضه‌کننده پروفیل پروفاین آلمان هم با ابزار خرسندی از رویکرد انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران برای افزایش سطح استانداردهای تولید و نصب، اعلام کرد که این شرکت آلمانی هم آمادگی دارد تا در زمینه تدوین استانداردهای الزام‌آور برای همگان با هیات مدیره انجمن همکاری کند.

  •  2 سوال از تولیدکنندگان پروفیل و شیشه

اسماعیل‌زاده، مدیرعامل شرکت ایلیاپنجره، اما با طرح دو سوال فضای بحث مراسم نخستین سالگرد فعالیت انجمن را تغییر داد و پرسید چرا با اینکه قیمت ارز در ماه‌های اخیر تثبیت شده، اما قیمت پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی و شیشه‌های دوجداره تغییر نمی‌کند؟ این سوال همه نگاه‌ها را متوجه دو مدیر شناخته شده حاضر در مراسم کرد. مهندس نوروزی، مدیرعامل گروه صنعتی ونوس شیشه و مهندس صفایی، مدیرعامل گروه صنعتی همارشتن.

مدیرعامل ونوس شیشه اما پاسخ شفاف داد و گفت: درست است که قیمت ارز حدود سه ماه است به ثبات نسبی رسیده، اما سوال این است که دیگر پارامترهای اثرگذار بر قیمت تمام شده شیشه‌های دوجداره تغییر نداشته است؟ او افزود: وقتی تولیدکنندگان شیشه فلوت 20 درصد قیمت را افزایش داده‌اند و جلوی واردات آن را گرفته‌اند، دستمزدها افزایش یافته و هزینه تولید داخلی دستکم 30 درصد بیشتر شده، بدیهی است که کاهش قیمت شیشه‌های دوجداره ممکن نیست.

مهندس نوروزی پیشنهاد کرد تا برای این موضوع قیمت تمام‌شده محصول با حاشیه سود منطقی محاسبه شود تا ابهام‌ها برطرف شود، گرچه بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت در و پنجره نسبت به این موارد آگاه هستند و تولیدکنندگان شیشه‌های دوجداره صنعتی، بیش از آنکه به افزایش قیمت نگاه کنند، به استمرار رونق و ارتقای کیفیت می‌اندیشند و هرگز خود را جدای از همکاران دیگر در زمینه تولید در و پنجره‌ نمی‌دانند.

مهندس صفایی اما با اذعان به تغییر قیمت چندباره پروفیل یوپی‌وی‌سی توسط برخی شرکت‌ها و تغییر سیاست فروش آنها، اظهار کرد: بدیهی است که در مقام مدیرعامل گروه صنعتی همارشتن باید اعلام کنم که با وجود نوسان شدید نرخ ارز در دو سال گذشته، همارشتن قیمت پروفیل خود را تنها یکبار اصلاح کرد و دیگر هم تغییر قیمت نداده است. او افزود: سیاست فروش محصولات در همارشتن همواره حمایت واقعی و منطقی از مصرف‌کننده و مشتریان بوده و خواهد بود و حتی در بسیاری موارد زیان ناشی از عدم تغییر قیمت را با هدف صیانت و محافظت از امنیت شغلی و سرمایه مشتریان متحمل شده‌ایم اما هرگز به دستکاری در کیفیت فکر‌نکرده‌ایم و نخواهیم کرد.

  •  2 پیشنهاد مهم برای آینده انجمن

نایب رییس انجمن صنایع تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران در پایان دو پیشنهاد را با اعضای انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران در میان گذاشت؛ نخست جدی‌گرفتن منافع جمعی اعضا و گره‌زدن اهداف انجمن با انجمن‌های همگن برای رایزنی و افزایش قدرت نفوذ صنعت در تصمیم‌گیری‌ها وتصمیم‌سازی‌های نهادها و سازمان‌های مسوول که باعث بهبود وضعیت کیفیت و استانداردها خواهد شد. دوم اولویت دادن به تولید پنجره‌های تیپ و استاندارد و مدولارسازی پنجره بر اساس تجربه دیگر کشورها به نحوی که به همکاری سازمان نظام مهندسی کشور و دیگر نهادهای دولتی و غیردولتی مسئول برای ابعاد پنجره در ساختمان‌های مختلف، ابعاد مشخصی تدوین و به اجرا گذاشته شود که به گفته مهندس صفایی در این صورت، صنعتی سازی در وپنجره یوپی‌وی‌سی ایران وارد فاز جدیدی خواهد شد و فضا برای فعالیت غیرحرفه‌ای محدودتر می‌شود.

پایان مراسم نخستین جشن‌تولد انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران البته ضیافت شام بود و تبریک و خرسندی حاضران با تحقق یک رویا؛ رویای تاسیس و فعالیت یک نهاد فراگیر صنفی در صنعتی نوپا و خوش آتیه که در نتیجه فعالیت مستمر و تعریف شده انجمن، منافع تک تک اعضا به همدیگر گره خواهد خورد و کیفیت مبنای رقابت سالم و سازنده خواهد شد. 


ثبت نظر

ارسال