مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

دولت سازنده خوبی نیست

پنجره ایرانیان: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه دولت سازنده خوبی نیست، گفت: پرونده مسکن ویژه تهرانسر آبان امسال بسته می‌شود.
  • سه شنبه 10 شهریور 1394 ساعت 12:15

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فریبرز واحدی در مراسم افتتاح فازهای مسکن ویژه تهرانسر با اشاره به اینکه مسکن ویژه توسط دولت آغاز شد، اظهار کرد: همچنین براساس هدفگذاری قرار بود در منطقه 22، پونک، کیانشهر و تهرانسر مسکن ویژه اجرا شود، اما به این نتیجه رسیدیم که دولت اصلا سازنده خوبی نیست و باید این کار را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی با بیان اینکه تجربه‌های خوبی در انبوه ‏سازی مسکن شکل گرفته، افزود: در این بخش دولت نباید به ‏طور مستقیم وارد شود، بلکه باید به بخش خصوصی از طریق حمایت‌های تسهیلاتی و واگذاری زمین کمک کند.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه وظیفه دیگر دولت در این بخش نظارت است، گفت: مسکن ویژه تهرانسر در دولت یازدهم جزو اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی نبود، اما با توجه به پیگیری‌های متقاضیان و ضرورت پایبندی به تعهدات، با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن کارگزاری برای این بخش انتخاب شد و در نهایت به این جمع‏ بندی رسیدیم که ادامه ساخت و ساز را به صورت هیات عاملی انجام دهیم.

واحدی با اشاره به اینکه در فاز اول و دوم افتتاح مسکن ویژه به ترتیب 570 و 640 واحد افتتاح شد یادآور شد: 5 درصد از سپرده پیمانکاران را برای رفع نواقص احتمالی نگه داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه همه امکانات روبنایی مسکن ویژه تهرانسر تا یک سال آینده به بهره‏ برداری می‌رسد یادآور شد: 300 واحد دیگر تا آخر ماه جاری و 320 واحد باقیمانده نیز در مهر و آبان امسال تحویل می‌شود تا به این ترتیب پرونده مسکن ویژه تهرانسر بسته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همچنین با بیان اینکه پایین‏ ترین و بالاترین مسکن ویژه به ترتیب 231 میلیون و 276 میلیون تومان است، در پاسخ به تسنیم بیان کرد: در مجموع متقاضیان طی 5 قسط 125 میلیون را تاکنون پرداخته کرده‌اند که باقیمانده آن طی 10 سال با یک شیب ملایم (رشد 8 درصدی) اقساط بازپرداخت می شود.

واحدی از ارزش افزوده 70تا 120 میلیون تومانی واحد مسکونی ویژه تهرانسر خبر داد و گفت: شیوه ‏نامه نقل و انتقالات مسکن ویژه برای تایید و ابلاغ به سازمان ملی زمین و مسکن ارسال شده که پس از حدود سه سال قابلیت انتقال سند به نام خریدار فراهم خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال