معاون امور بازسازی بنیاد مسکن خبر داد

کندی در پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیونی ساخت مسکن روستایی

پنجره ایرانیان: معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی درخواست ضامن کارمند و سند مالکیت می کنند، گفت: این اقدام بانک ‏ها باعث کندی روند پرداخت تسهیلات شده است.
  • یکشنبه 1 شهریور 1394 ساعت 9:16

به گزارش خبرگزاری فارس، عزیزالله مهدیان بیان داشت: متاسفانه بانک‏ های عامل برای پرداخت تسهیلات 15 میلیون تومانی از متقاضیان خواستار ضامن معتبر و کارمند رسمی و سند مالکیت هستند. وی افزود: این موضوع باعث شده تا روند پرداخت تسهیلات کند شود. هر چند تمام بانک ‏های عامل این مصوبه را ابلاغ کرده ‏اند و کار در حال انجام است.

مهدیان تاکید کرد: به هر حال این اقدامات باعث شده تا صف متقاضیان برای دریافت تسهیلات 15 میلیون تومانی مسکن روستایی طولانی‌تر و روند ارائه تسهیلات توسط بانک‌ها نسبت به گذشته به خاطر تضمین‌هایی که مطالبه می‌کنند، کندتر شود.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: برای حل مشکلات ضمانتی بانک‌ها در حال اقداماتی با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم و در تلاش هستیم همانند گذشته سفته‌های زنجیره‌ای برای تسهیلات مسکن روستایی را فعال کنیم.

وی ادامه داد: در بخش مسکن روستایی که در قالب طرح جامع مسکن آماده شد تا سال 1405 باید بهسازی 200 هزار واحد را در هر سال ادامه دهیم که در صورت ادامه این روند تا پایان سال مذکور حدود 73 درصد از خانه‌های روستایی مقاوم‌سازی می‌شوند. وی ادامه داد: این رقم معادل چهار میلیون و 512 هزار واحد مسکونی است که همه این واحدها تا زمان مشخص بازسازی و در مقابل زلزله مقاوم خواهند شد.


ثبت نظر

ارسال