معاون وزیر راه و شهرسازی:

خرید و فروش مسکن تا پایان سال التهاب ندارد

پنجره ایرانیان: معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بخش خرید و فروش مسکن تا پایان امسال التهاب شدیدی وجود ندارد و موجودی‌ها و تقاضا نشان می‌دهد این بازار تا پایان سال التهاب نخواهد داشت گفت: امید است میانگین نرخ اجاره‌بها را همچنان بتوانیم زیر نرخ تورم نگاه داریم.
  • دوشنبه 26 مرداد 1394 ساعت 9:3

به گزارش ایلنا، حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در آخرین روز نمایشگاه بین ‏المللی صنعت ساختمان، با حضور در محل نمایشگاه ضمن اظهار خرسندی از مشارکت حداکثری شرکت‏ های بین‏ المللی گفت: پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان فرصتی در اختیار فعالان این صنعت قرار داد تا دستاوردهای خود را به معرض نمایش گذاشته و از تجربیات یکدیگر در ساختمان‏ سازی بهره بگیرند.

وی افزود: رونق گسترده در صنعت ساختمان انتظاری است که همه مردم اعم از انبوه ‏سازان و شخصی ‏سازان به آن امیدوارند؛ اگرچه در زمینه ساختمان در رکود به‏ سر می‏ بریم اما امید است تا با گشایش‏ هایی که در آینده نزدیک صورت می‏ گیرد این صنعت از رکود خارج شود.

مظاهریان با اشاره به فرصت اشتغال در صنعت ساختمان سازی که در کاهش نرخ بیکاری تاثیر می‏ گذارد، تاکید کرد: رونق صنعت ساختمان در کشور علاوه بر خارج کردن کشور از رکود باعث می شود تا تعداد قابل توجهی از کارگران این صنعت به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کار مشغول شوند، همچنین این صنعت باعث گردش چرخه تولید در کشور و فعالیت گسترده‏ تر کارخانجات داخلی است.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اعلام افزایش توجه به مقررات ملی ساختمان، گفت: آمارها نشان دهنده افزایش شش درصدی هر ساله رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازه است و این مهم به معنای استفاده از مصالح بهتر و نیروی کار متبحرتر است که در مجموع امیدبخش روزهای بهتر در صنعت ساختمان سازی کشور است. 

مظاهریان در پاسخ به این پرسش که افزایش اجاره ‏بها در کشور ادامه پیدا می کند یا خیر؟، گفت: هرساله از خردادماه تا پایان شهریور شاهد افزایش اجاره ‏بها در شهرهای کشور هستیم که امید است این افزایش تا یک ماه آینده با کاهش نسبی همراه شود.

وی ادامه داد: همچنین رصد معامله املاک نشان می‏ دهد که افزایش قیمت مالکان برای واحدهای مسکونی پایین ‏تر از نرخ تورم است و امید می ‏رود بتوانیم میانگین نرخ اجاره بها را همچنان زیر نرخ تورم نگه داریم.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پایان در مورد پیش ‏بینی خود از قیمت مسکن، گفت: در بخش خرید و فروش مسکن التهاب شدیدی وجود ندارد و موجودی‏ ها و تقاضاها نشان می‏ دهد که این بازار تا پایان سال التهاب نخواهد داشت.

 


ثبت نظر

ارسال