رئیس سازمان نظام کاردانی

کاردان‌های فنی ساختمان در حال فرار از بخش ساخت‌وساز هستند

پنجره ایرانیان: رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان با اشاره به خلاء حضور دفتر مقررات ملی ساختمان در نمایشگاه صنعت ساختمان گفت: کاردان‌های فنی در صحنه ساخت و ساز حضور ندارند و متاسفانه شاهد فرار از مقطع کاردانی هستیم.
  • دوشنبه 19 مرداد 1394 ساعت 9:12

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی موذن با اشاره به اینکه در نمایشگاه خلا حضور دفتر مقررات ملی و وزارت راه و شهرسازی محسوس است، اظهار کرد: نمایشگاه فرصتی است برای اهداف عالیه ساخت و ساز صحیح و اصولی، و برغم هزینه‌های قابل توجهی که دارد، سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران، به عنوان یک تشکل حضور تاثیرگذاری خواهد داشت و همچون سال‌های گذشته مورد استقبال مسئولان، اعضا و دست‌اندرکاران صنعت ساختمان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نامه اخیر ترکان، رئیس شواری مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان به وزیر علوم، تصریح کرد: ترکان وجود دانشگاه‌های متعدد و فارغ‌التحصیلی مهندسانی که سواد کافی ندارند را مورد انتقاد قرار داده، همچنین تعداد اندک کاردان‌های فنی و برنامه‌ریزی برای آموزش آنها به لحاظ کیفی و کمی را مطرح کرده است، غافل از این‌که کاردان‌های فنی در صحنه ساخت و ساز حضور ندارند و متاسفانه شاهد فرار از مقطع کاردانی هستیم.

موذن با اشاره به تاثیر و اهمیت آموزش نیروی انسانی در حوزه صنعت ساختمان، افزود: حوزه‌های تحقیقاتی در مسکن و ساختمان باید بیش از گذشته فعال بوده و روش‏ های نوین ساختمان‌سازی، منطبق با اقلیم و شرایط آب‌ و هوایی کشورمان اجرا شود، در غیر این صورت شاهد ساخت ساختمان‌هایی با عمر کوتاه، غیر استاندارد و به دنبال آن اتلاف سرمایه‌های ملی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: ساختمان‌سازی چرخه‌ای است که با زنجیره‌های متعدد و افراد مختلف انجام می‌شود. بنابراین باید همه عوامل دست به دست هم بدهند تا ساختمان ایمن، مقاوم و عمر مفید بالا داشته‌ باشیم.


ثبت نظر

ارسال