حفظ محیط‌زیست از اولویت‌های آلومینای ایران است

پنجره‌ایرانیان؛ معاون توسعه و بهره‌برداری معادن شرکت آلومینای ایران گفت: توجه به مسائل زیست‌محیطی یکی از اولویت‌های شرکت آلومینای ایران است و رویکرد و نگاه ما معطوف به توسعه پایدار و حفظ محیط‌زیست است.
  • دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 ساعت 11:53

به گزارش فلزات آنلاین، عبدالله شه‌بخش با گلایه از برخی شایعات در خصوص فعالیت‌های معدنی و آثار مخرب احتمالی، بیان کرد: آلومینای ایران نه یک شرکت خصوصی که یک مجموعه دولتی است و بر همین اساس، وظیفه ذاتی آن توجه به توسعه پایدار است و هیچ‌گاه چنین مجموعه‌ای به سمتی که به توسعه پایدار و تخریب محیط‌زیست بینجامد حرکت نخواهد کرد.

شه‌بخش توجه به مسائل زیست‌محیطی را یکی از اولویت‌های شرکت آلومینای ایران دانست و گفت: این مجموعه در بسیاری از استان‌ها و ازجمله در کرمان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، خراسان شمالی و... به فعالیت معدنی می‌پردازد و در همه این استان‌ها رویکرد و نگاه ما معطوف به توسعه پایدار و حفظ محیط‌زیست است.

عضو هیئت‌مدیره آلومینای ایران با بیان اینکه آلومینای ایران متعهد به مسائل زیست‌محیطی است، مطرح کرد: ما در حوزه‌های زیست‌محیطی، تعهد جدی داشته و نگاه غیراقتصادی به آن داریم.

معاون توسعه و بهره‌برداری معادن شرکت آلومینای ایران با گلایه از رویکرد غیردقیق برخی رسانه‌ها در حوزه فعالیت‌های معدنی خواستار رویکرد تخصصی‌تر به این بخش شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع استان سمنان در حوزه‌های معدنی و صنعتی، خاطرنشان کرد: مجموعه آلومینای ایران در همین راستا، یک بسته توسعه پایدار تهیه و به استانداری سمنان ارائه داده است.

معاون توسعه و بهره‌برداری معادن شرکت آلومینای ایران ادامه داد: استان سمنان این ظرفیت بالقوه را دارد که با رفع برخی شبهات و در سایه همکاری و تعامل مسئولان، مردم، رسانه‌ها و... به رتبه نخست کشور برسد و چهره استان را متحول کند.

شه‌بخش با بیان اینکه ایمیدرو و آلومینای ایران، بسته‌های توسعه‌ای به همه استان‌ها ارائه داده است، افزود: در دیگر استان‌ها این بسته توسط ایمیدرو تهیه شده اما در استان سمنان مجموعه آلومینای ایران این بسته را تدوین و به مسئولان استانی ارائه داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به زمینه‌های همکاری با جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در سطح ملی تفاهم‌نامه‌هایی با جهاد دانشگاهی منعقد شده است اما با توجه به نیازهای آموزشی به تربیت نیروی متخصص در سمنان، آماده همکاری با جهاد دانشگاهی استان هستیم.

 


ثبت نظر

ارسال