چشم‌اندازهای توسعه و برنامه‌های شرکت آلومینای ایران

پنجره‌ایرانیان؛ مدیر عامل شرکت آلومینای ایران در مورد چشم‌اندازهای سال آینده شرکت عنوان می‌کند: با توجه به اهمیت تامین برق موردنیاز شرکت، موافقت وزارت نیرو و ایمیدرو را گرفته‌ایم که نیروگاه ۱۶۰ مگاواتی را در جاجرم احداث کنیم. بااین‌وجود هنوز سرمایه‌گذار مشخص نشده، اما پیگیر امور اداری آن هستیم.
  • سه شنبه 7 دی 1400 ساعت 10:32

به گزارش دنیای اقتصاد، تورج زارع افزود: علاوه بر این، برنامه کوتاه مدت ما ذخیره برق در شرایط عادی برای مواقع اضطراری است. حتی برای یک نیروگاه گازی کوچک به صورت موقت برنامه‌ریزی می‌کنیم. همچنین برای انتقال آب از سد دره که در حال احداث است، موافقت‌هایی را دریافت کرده‌ایم.

زارع با اشاره به اینکه امسال در نیمه نخست سال ۱۱۵ هزار تن آلومینا تولید کرده ایم و پیش‌بینی ما این است که با وجود مشکلات تا پایان سال این رقم به بیش از ۲۳۰ هزار تن برسد، می‌افزاید: در برنامه توسعه ما پروژه‌ها از ۵۰ درصد پیشرفت عبور کرده‌اند و حتی برخی در مرحله تکمیل هستند که از جمله این موارد می‌توان به تولید «هیدرات ریزدانه» به عنوان کند سوز کننده در صنایع اشاره کرد که ارزش‌افزوده ۴ برابری نسبت به آلومینا دارد و تا شش ماه آینده و نهایتا تا اوایل سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین پروژه توسعه‌ای سود و تبخیر در حال اجراست که امیدوارم بخشی از آن تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. در برنامه توسعه واحد گل قرمز مجتمع آلومینای ایران یکی از پروژه‌ها به نام «واشر پنجم» به بهره‌برداری رسید که دو واشر (تیکنر) دیگر در این پروژه را دنبال می‌کنیم که مجموعا ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد و تا پایان شش ماه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 


ثبت نظر

ارسال