مدیرعامل مجتمع آلومینیوم البرز عنوان کرد:

بی‌توجهی به استانداردهای فنی موجب کاهش اعتبار محصولات آلومینیومی می‌شود

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل مجتمع آلومینیوم البرز گفت: عدم رعایت الزامات فنی و استانداردهای جهانی و استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت علاوه بر اینکه برای مصرف‌کننده هزینه مضاعفی به همراه دارد، موجب کاهش اعتبار محصولات آلومینیومی از نگاه مصرف‌کنندگان می‌شود.
  • سه شنبه 10 تیر 1399 ساعت 13:18

محمد بخشی، در گفتگو با فلزات آنلاین در خصوص میزان مطابقت تولید دروپنجره در کشور با استاندارهای تعریف‌شده عنوان کرد: استانداردهایی برای تولید دروپنجره تعیین شده که همان استاندارد رایج اروپا با شماره (BS 4873) است اما باوجود برنامه‌های کارگروه استاندارد انجمن دروپنجره و نما و تلاش‌های چشمگیر و ارزشمندی که در حوزه ارتقای کیفیت دروپنجره صورت گرفته، شاهد هستیم که در سطح قابل‌توجهی از بازار، رقابت ناسالم جریان دارد و سوءاستفاده از نبود نظارت فنی و کیفی، سبب نادیده گرفته شدن استانداردهای حیاتی شده است.

وی گفت: ازجمله این موارد می‌توان به فعالیت برخی از تولیدکنندگان و واردکنندگان اشاره کرد که با بی‌توجهی سلامت و ایمنی شهروندان را به مخاطره انداخته‌اند و اقدام به واردات یا تولید پروفیل‌های ترمال‌بریک با تیغه PVC یا پلی‌آمید غیراستاندارد، به‌جای پلی‌آمید باکیفیت و استاندارد می‌کنند و فینیشینگ‌ها، رنگ‌ها یا آندایزهایی که حداقل الزامات کیفی را نیز پاس نمی‌کند استفاده می‌کنند، پس بنابراین پس از چند ماه یا چند سال، پوشش‌ها و فینیشینگ‌ها این پنجره‌ها تخریب می‌شود. این‌گونه اقدامات علاوه بر اینکه برای مصرف‌کننده هزینه مضاعفی را به همراه دارد، موجب کاهش اعتبار محصولات آلومینیومی از نگاه مصرف‌کنندگان نیز می‌شود، البته لازم به ذکر است که علی‌رغم وجود شرکت‌های فاقد کیفیت و استاندارد در کشور، شرکت‌هایی نیز هستند که توانایی تولید پنجره‌هایی مطابق با کیفیت و الزامات بین‌المللی روز اروپا را تولید و عرضه کنند.

بخشی ایجاد تنوع در سبد محصولات را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این مجموعه دانست و افزود: مجتمع آلومینیوم البرز با ارائه بیشترین تنوع فینیشینگ در خاورمیانه شامل بیش از 70 طیف رنگ و طرح آندایز، بیش از 30 طیف رنگ و طرح دکورال (طرح چوب) و بیش از دو هزار رنگ و طرح پودری الکترواستاتیک در حوزه فینیشینگ تخصصی و کیفیت محور، دست معماران و طراحان را در تمام جوانب باز گذاشته تا در راستای معماری نوین، سنتی و تلفیق این دو، پاسخی برای تمام نیازها و سلایق متفاوت، با کیفیت روز اروپا را داشته باشند.

مدیرعامل مجتمع آلومینیوم البرز پیرامون میزان اهمیت فینیشینگ آلومینیوم نیز یادآور شد: همان‌طور که مطلع هستید بر اساس نظر کارشناسان بین‌المللی، در هر محصول و کالا، بیشترین مشخصه‌ای که با مخاطب و مصرف‌کننده ارتباط برقرار می‌کند و درواقع، بیشترین تاثیر را روی برداشت ارزش کیفی و احساسی مصرف‌کننده و بیننده هر کالا یا محصول دارد، فینیشینگ و پوشش آن محصول است. به همین دلیل، تمرکز آلومینیوم البرز روی این حوزه بوده و با تمام توان این بخش از زنجیره تولید را مطابق کیفیت و تنوع روز اروپا توسعه داده است.

بخشی گفت: در بین پوشش‌های آلومینیوم البرز، بیشترین استقبال فنی از آندایزینگ می‌شود. این استقبال به این خاطر بوده که اگر آندایزینگ با مواد اولیه باکیفیت و فرآیند استاندارد صورت پذیرد، طول عمر پوشش، مقاومت و خواص مکانیکی آن بیش از 10 برابر پوشش‌های دیگر (مثل پودری الکترواستاتیک، دکورال و...) خواهد بود و می‌توان از آن به‌عنوان پوشش مادام‌العمر نام برد. برای درک بهتر تمایز پوشش‌های آندایزینگ محصولات مجتمع آلومینیوم البرز، می‌توان به دمای ذوب بالای دو هزار درجه این پوشش سرامیکی اشاره کرد.

وی افزود: مزیت دیگری که آندایز نسبت به سایر پوشش‌ها دارد، این است که دروپنجره یا محصول آندایز شده، این اطمینان را برای مصرف‌کننده به وجود می‌آورد که آلیاژ و پروفیل زیر پوشش آندایز حداقل‌های کیفی و فنی را داشته است اما در رنگ‌های پودری الکترواستاتیک، کیفیت آلیاژ و پروفیل زیر رنگ به‌راحتی قابل‌تشخیص نیست و رنگ پودری روی پروفیل تولیدشده از آلیاژ غیراستاندارد هم قابل‌اجرا است که سبب پوسیده و سولفاته شدن پروفیل پس از یک یا دو سال که در معرض رطوبت و شرایط جوی باشد، می‌شود.

بخشی در پایان گفت: هم‌اکنون فینیشینگ‌های آندایز البرز با حداقل 20 سال تضمین ثبات کیفیت و فینیشینگ‌های دکورال و الکترواستاتیک با حداقل 10 سال تضمین ثبات کیفیت عرضه می‌شوند.

 


ثبت نظر

ارسال