برای محصولات باکیفیت، همواره تقاضا وجود دارد

پنجره‌ایرانیان؛ صنعت پروفیل آلومینیومی در چند دهه اخیر به یکی از صنایع درحال‌توسعه کشور تبدیل شده است و باوجود اینکه رقابت منفی، اقتصاد ناسالم، نبود استاندارد تعریف‌شده و... به این صنعت لطمات بسیار زیادی وارد کرده و موجب شده بسیاری از تولیدکنندگان به استفاده از ضایعات یا مواد اولیه نامرغوب روی بیاورند اما بسیاری از مجموعه‌ها همانند مجتمع آلومینیوم البرز توانسته اند در این سال‌ها علاوه بر افزایش فروش، بهبود کیفیت و ایجاد تنوع در محصولات در جهت بهبود میزان رضایت‌مندی مشتریان نیز گام بردارند.
  • شنبه 17 خرداد 1399 ساعت 13:49

محمد بخشی، مدیرعامل مجتمع آلومینیوم البرز در گفتگو با فلزات آنلاین وضعیت بازار در شرایط کنونی را حساس توصیف کرد و گفت: در سال‌های اخیر بازار و اقتصاد کشور به خاطر مسائل سیاسی، وارد رکود تورمی شده اما همواره خط‌مشی ما بر این بوده است که به‌جای پذیرش شرایط، در تلاش برای ساختن فضایی مطلوب باشیم. به همین منظور با نوآوری‌هایی که در عرصه کیفیت و تنوع فینیشینگ‌های تخصصی آلومینیوم داشته‌ایم، از هدف سال 1398 عبور کردیم و در سال 1399 نیز هدف‌گذاری مجموعه البرز افزایش سطح کیفی، کمی و رضایت‌مندی مشتریان نسبت به سال 1398 خواهد بود.

وی گفت: باوجود روند نامطلوب بازار، تجربه حدود 40 ساله در این رشته به ما می‌گوید که همواره هر چه پیش می‌رویم مصرف‌کنندگان بیشتر و بهتر از گذشته کیفیت را می‌شناسند و درک می‌کنند؛ به همین جهت، اطمینان داریم تقاضا برای محصولات و خدمات کیفیت‌محور افزایش می‌یابد.

بخشی افزود: در شرایط اقتصادی موجود، تولیدکنندگانی که با تعهد تمام پایبند ارزش‌آفرینی و تولید کالای بادوام و باکیفیت باشند، همواره فعال می‌مانند و مصرف‌کنندگان و متخصصین روزبه‌روز با آگاهی بیشتری به دنبال تهیه و ارائه باکیفیت‌ترین محصولات هستند. مشتریان نیز همواره در تلاش هستند که باکیفیت‌ترین محصول را تهیه کنند و هیچ زمان فقط به ‌خاطر قیمت، تصمیم به خرید یا عدم خرید کالایی نمی‌گیرند و اصلی‌ترین معیار افراد در انتخاب محصولات، کیفیت بوده است.

مدیرعامل مجتمع آلومینیوم البرز پیرامون تکنولوژی رایج در ایران برای اکستروژن آلومینیوم و وضعیت این صنعت نسبت به جهان اظهار کرد: تکنولوژی رایج برای روش اکستروژن در کشور مربوط به دهه 50 شمسی است. به علت کاهش ارزش پول در کشور، اکثر فعالان این حوزه علی‌رغم تمام تلاش خود نتوانستند ماشین‌آلات خود را به نحو مطلوب به‌روزرسانی کنند.

بخشی در پایان گفت: در حال حاضر، تنها یک پرس و خط تولید اکستروژن اروپایی مطابق آخرین تکنولوژی روز دنیا و استاندارد (DIN EN 12020-2)  در کشور وجود دارد که با بیلت پرایمری (خالص)، قالب ایتالیایی و فرآیند ایزوترم، در حال کار است.

 


ثبت نظر

ارسال