ابلاغ سند راهنمای بررسی نماهای ساختمانی

پنجره‌ایرانیان؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، سند راهنمای بررسی نماهای ساختمانی را برای اجرا در ۲۲ منطقه پایتخت ابلاغ کرد.
  • یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 ساعت 13:26

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، عبدالرضا گلپایگانی در خصوص این سند توضیح داد: با توجه به اینکه فعالیت کمیته‌های نمای مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، پنجمین سال فعالیت خود را پشت سر گذاشته، ایجاد ادبیات مشترک بین اعضای کمیته‌های نما و طراحان نماهای ساختمانی یکی از نیازهای اساسی بود که برای رسیدن به این هدف راهنمای بررسی نماهای ساختمانی در کمیته‌های نمای شهرداری تهران تدوین شد.

وی افزود: این سند که با هدف دانش‌افزایی و تسهیل در روند تأیید پرونده‌های ارسالی تهیه شده است، جهت استفاده کنشگران این حوزه ابلاغ شد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: گرچه استفاده از این سند نمی‌تواند منجر به تصمیم‌گیری یکدست در خصوص نماهای ساختمانی بشود اما می‌تواند زمینه‌ساز یکدست شدن تصمیم‌گیری اعضای کمیته‌های نمای مناطق ۲۲ گانه باشد.

وی خاطرنشان کرد: محتوای این سند از طریق بارگذاری در پرتال مناطق یا انتشار لوح فشرده به اطلاع کلیه اعضای کمیته‌های نما، طراحان، مالکان، متقاضیان و مراجعان رسانده می‌شود.

نمای ساختمان‌های در حال ساخت باید طبق قانون در کمیته‌ای به نام «نما» که شهرداری مناطق متولی آن است، بررسی و تایید شود.

با ابلاغ این سند راهنما درواقع پروسه تایید نمای ساختمان در کمیته نما کاهش می‌یابد و بر اساس معیارهای استاندارد، نمای ساختمان‌ها طراحی و از هرگونه تصمیم سلیقه‌ای جلوگیری می‌شود.


ثبت نظر

ارسال