هیات‌ مدیره نظام‌مهندسی تهران به «کمپین نما» پیوستند

پنجره ایرانیان؛ اعضای هیات‌ مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران به «کمپین نما، هویت شهر ما» پیوستند.
  • سه شنبه 22 مرداد 1398 ساعت 11:59

تعدادی از اعضای هیات‌ رئیسه و هیات ‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران صبح روز سه‌شنبه 15 مردادماه سال جاری در محل این سازمان با امضای لوح «کمپین نما، هویت شهر ما» به این کمپین پیوستند.

کمپین «نما، هویت شهر ما» از سال گذشته به‌منظور ترویج هویت بخشی به نمای ساختمان‌های شهر تهران آغاز به کار کرده و توانسته در طول این مدت، توجه معماران، سازندگان و مسئولان را به موضوع مهم نما جلب کند.

کمپین نما که بهمن‌ماه سال 97 توسط پیروز حناچی، شهردار تهران در همایش نما با محوریت «مصالح و جزییات اجرایی» رونمایی شد؛ گامی در جهت جریان سازی برای ایجاد مطالبه در بین مردم است. به این صورت که مردم بهبود نما و منظر شهری را از مسئولان و سازندگان مطالبه کنند.

به گفته کارشناسان، این کمپین می‌تواند در راستای احیای هویت معماری شهر موثر باشد. درواقع با توجه به اینکه 90 درصد ساختمان‌های شهر تهران مسکونی هستند و عمده این ساختمان‌ها توسط مردم ساخته می‌شود، بنابراین شکل‌گیری کمپین «نما، هویت شهر ما» می‌تواند در تغییر ذائقه مردم و متعاقب آن بهبود وضعیت ساخت‌وسازها موثر عمل کند.

بر اساس این گزارش، از مهم‌ترین محورهای کمپین نما می‌توان به معماری خوب، نمای باکیفیت، مصالح در نما، اهمیت جزییات اجرایی سازه‌ای نما، استانداردسازی اجرای آجر، سنگ، سرامیک، شیشه و بهره‌وری انرژی، اهمیت نورپردازی در نما و ضرورت نگهداری نما اشاره کرد.

برگزاری کارگاه تخصصی در مناطق شهرداری تهران، تولید محتوای دیجیتال آموزشی، تولید خبر و جریان سازی، رونمایی از نرم‌افزار تحت موبایل نما و آموزش و فرهنگ‌سازی از مهم‌ترین برنامه‌های این کمپین به شمار می‌روند.

بر همین اساس کارگاه‌های آموزشی تخصصی نما با همکاری معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران و مجتمع رسانه‌ای ساختمان «صما» در مناطق 22 گانه شهرداری تهران برگزار می‌شود. این کارگاه‌های تخصصی تا دی‌ماه سال جاری به‌صورت هفتگی به کار خود ادامه می‌دهد.


ثبت نظر

ارسال