برگزاری چهارمین گردهمایی سازندگان و طراحان منطقه یک در آبان‌ماه

پنجره‌ایرانیان؛ چهارمین گردهمایی سازندگان و طراحان منطقه یک تهران آبان‌ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
  • چهارشنبه 19 مرداد 1401 ساعت 10:51

به گزارش صما، چهارمین گردهمایی سازندگان و طراحان منطقه یک تهران ۴ و ۵ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیمای تهران برگزار می‌شود.

کمپین نما با همکاری مجتمع رسانه‌ای راه و ساختمان و شهرداری تهران ابتدا کار خود را از سال ۱۳۹۸ به‌صورت هفتگی در مناطق ۲۲ گانه آغاز کرد که دستاوردهای بزرگی از دل این کمپین به دست آمد. با تجاربی که از این گردهمایی‌ها کسب شد و همچنین بر اساس نقش پررنگ طراحی و معماری منطقه یک به‌عنوان یک الگوساز، ایده گردهمایی دوروزه طراحان، معماران و مدیران شهری مطرح و با استقبال خوبی از طرف هر دو گروه مواجه شد.

درنتیجه پس از بررسی‌های فراوان، تصمیم بر آن شد که این رویداد با عنوان «گردهمایی سازندگان و طراحان منطقه یک تهران»، به مدت دو روز و با تمرکز بر معضلات، چالش‌ها و خصوصیات بنا در سازه‌های منطقه یک، برگزار شود تا طراحان، سرمایه‌گذاران و مدیران شهری منطقه یک بدون واسطه با یکدیگر نشستی داشته باشند.

از اهداف مهم این رویداد می‌توان به ایجاد نزدیکی و همبستگی میان معماران، سازندگان، مدیران شهری، تولیدکنندگان محصولات ساختمانی و مردم اشاره کرد، زیرا پیش‌ازاین بستر مناسبی برای اجماع و گفت‌وگو وجود نداشت. علاوه بر ایجاد بستری مناسب برای گفت‌وگو در خصوص معضلات و یافتن راه‌حل لازم و مکفی، بنابراین شد که پنل‌های آموزشی نیز جهت ارتقای سطح کیفی معماری و ساخت‌وساز در منطقه یک، برگزار شود.

همچنین یکی از محورهای اصلی این گردهمایی معرفی پروژه‌های شاخص منطقه، سازندگان و طراحان این پروژه‌ها است تا از آن‌ها تقدیر شود. تاکنون سه دوره گردهمایی سازندگان و طراحان منطقه یک تهران با موفقیت و تاثیرگذاری بر نما و شرایط ساخت‌وساز در منطقه، برگزار شده است.


ثبت نظر

ارسال