نمای ساختمان‌ها، از شاخصه مهم فرهنگی کشور محسوب می‌شود

پنجره‌ایرانیان؛ معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نمای ساختمان‌ها بخصوص ساختمان‌های بلندمرتبه نماد و نشانه‌های شهری محسوب می‌شوند، گفت: پیاده‌سازی مصوبات اخیر شورای عالی معماری و شهرسازی در خصوص بحث سازمان‌دهی نمای ساختمان‌ها بسیار مهم است و می‌توان کمک‌کننده باشد.
  • شنبه 27 آذر 1400 ساعت 15:24

محمد شکرچی زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با اعلام مطب فوق، در آیین افتتاحیه پنجمین “همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار” و سومین “همایش و نمایشگاه نما و طراحی داخلی، گفت: موضوع عایق‌کاری نمای ساختمان که در مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان‌ها به آن توجه شده، می‌تواند در کاهش مصرف انرژی بسیار کمک‌کننده باشد.

وی همچنین در خصوص کارکرد و تاثیرگذاری نمای ساختمان در زمان بروز حادثه، گفت: نمای ساختمان‌ها در زمان حوادث مختلف مانند زلزله، طوفان، آتش‌سوزی و … اهمیت بالایی دارد. نمونه اخیر آن‌هم در حادثه برجی در چالوس نمود پیدا کرد که در پی آتش‌سوزی و گسترش سریع آن اطفای حریق آن چند مرحله و به‌سختی انجام شد. چراکه استفاده از نمای کامپوزیت آلومینیوم در مواقع آتش‌سوزی بسیار آسیب‌پذیر و قبلا هم در سابقه داشته است.

شکرچی زاده در پایان، گفت: استفاده از نمای کامپوزیت آلومینیوم متاسفانه زیاد است. حتی این نما در کشور انگلستان و شهر لندن هم حوادثی ایجاد کرده بود که تمهیداتی برای کنترل این مشکل با کمک بخش خصوصی در این کشور اجرایی شد و ضروری است تا در کشور ما هم این‌گونه اقدامات انجام شود. چراکه اگر با حوادثی نظیر زلزله و آتش‌سوزی‌های در پی آن مواجه بشویم، ممکن است مشکلات عدیده و غیرقابل‌کنترل ایجاد شود.


ثبت نظر

ارسال