ایرالکو در فهرست واحدهای آلاینده‌های زیست‌محیطی

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: نام شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) در فهرست واحدهای آلاینده‌های زیست‌محیطی قرار دارد و معرفی آن به‌عنوان صنعت سبز بدون اصلاحات مورد تایید قابل پذیرش نیست.
  • سه شنبه 21 خرداد 1398 ساعت 12:41

به گزارش دنیای معدن، «رضا میرزایی» در نشست خبری به مناسبت هفته محیط‌زیست در جمع خبرنگاران استان مرکزی افزود: رای قضایی مربوط به ایرالکو با پیگیری محیط‌زیست استان مرکزی شکسته شد.

وی اظهار داشت: ملاک تشخیص آلایندگی با اداره کل حفاظت محیط‌زیست است و این واحد صنعتی پرونده ۲۰ ساله پیگیری آلایندگی در مراجع قضایی دارد و تاکنون ۲۱ شکایت با عاملیت محیط‌زیست در محاکم قضایی تهران و استان مرکزی برای آلایندگی آن مطرح شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: مرجع اعلام صنعت سبز برای هر واحد تولیدی سازمان حفاظت محیط‌زیست است و اگر شنیده شود که آلومینیوم صنعت سبز معرفی شده بدون تایید مقام زیست‌محیطی، وجاهت ندارد.

میرزایی افزود: تمامی ایام امسال تاکنون کیفیت هوای کلان‌شهر اراک در شرایط سالم بوده و یک روز ناسالم نیز در سامانه سنجش ثبت‌ نشده که این نشانگر مسیر صحیح در مدیریت آلاینده‌ها و بهبود کیفی هوا است. در سال ۹۵ تا ۹۷ به ترتیب برای کلان‌شهر اراک در ایام سال ۱۰۵، ۶۳ و ۴۷ روز ناسالم ثبت شده بود.

گفتنی است، ۱۵ تا ۲۲ خرداد به‌عنوان هفته محیط‌زیست نام‌گذاری شده است.


ثبت نظر

ارسال