تاکید استاندار قم بر توسعه سرمایه‌گذاری در بخش انرژی خورشیدی

پنجره‌ایرانیان؛ استاندار قم با اشاره به رشد حضور انرژی خورشیدی در قم بر لزوم توسعه این بخش تاکید کرد.
  • شنبه 26 بهمن 1398 ساعت 10:39

بهرام سرمست در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی قم به مناسبت دهه فجر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به روند سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های خورشیدی در قم، گفت: استان قم به دلیل شرایط اقلیمی خود از ظرفیت خاصی در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی برخوردار بوده و ظرفیت برای سرمایه‌گذاری فراهم است.

وی افزود: با توجه به این نکته که قم استانی است که اغلب روزهای آن آفتابی است. همین مسئله می‌تواند این استان را به یکی از مراکز مهم نیروگاه‌های تجدید پذیر تبدیل کند.

استاندار قم با تأکید بر رویکرد این استان در سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های خورشیدی گفت: مجموعه مدیریت قم از سرمایه‌گذاری در بخش انرژی خورشیدی حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به افتتاح نیروگاه خورشیدی تأسیسات آب‌رسانی شهید وفایی قم اضافه کرد: کلنگ این نیروگاه 2 ماه قبل به زمین زده‌شده و امروز به‌صورت رسمی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود که از رویکرد کوتاه کردن زمان طرح‌های عمرانی حکایت دارد.

سرمست ابراز کرد: سرمایه‌گذاری در انرژی‌های خورشیدی به دلیل ویژگی‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌شده در آن برای متقاضیان توجیه‌پذیر است.

استاندار قم در پایان گفت: در دهه فجر سال جاری 252 طرح با اعتبار 5 هزار 759 میلیارد ریال و اشتغال 2 هزار و 74 نفر در قم به بهره‌برداری رسید.

 


ثبت نظر

ارسال