یک کارشناس صنعت ساختمان:

سیاست‌های پولی صحیح باعث رونق صنعت ساختمان می شود

پنجره ایرانیان: یک کارشناس حوزه مسکن با تاکید بر اینکه ثبات بازار مسکن مانع از بروز رکود در این بازار می‏ شود، گفت: هیجانات بازار باعث رشد و رونق کوتاه مدت می‏ شود و در دراز مدت رکودی عمیق بر بازار حاکم می کند .
  • دوشنبه 23 آذر 1394 ساعت 10:26

به گزارش ایسنا، مهدی حمزه‌ای نژاد با اشاره به اینکه فعالیت بخش ساختمانی یکی از اصلی‏ ترین چرخ دنده‏ های اقتصادی در داخل و خارج است گفت : بیش از 400 شغل به طور مستقیم و غیر مستقیم با صنعت ساختمان در ارتباط است و از نظر ایجاد شغل، اثر بخشی بسیار خوبی دارد.

وی با بیان این‌که وقتی بخش ساختمان در جریان است و فعالیت خوبی در آن صورت می‏ گیرد، رونق ویژه‏ ای در کل اقتصاد کشور به وجود می ‏آید، افزود: بخش ساختمان حتی در مقایسه با سایر فعالیت‏ های صنعتی از جمله خودرو هم پیشتاز است و اثر بخشی بسیار مطلوبی در رونق اقتصادی و اشتغال دارد .

حمزه‏ای نژاد گفت : باید با برنامه ‏ریزی مطلوب و با سیاست ‏های صحیح پولی در اقتصاد و تزریق به موقع سرمایه می‏ توان بازار را به گونه ‏ای تنظیم کرد که ثبات و رونق در بازار همزمان به وجود بیاید .

وی با تاکید بر استفاده از مصالح مناسب و با کیفیت در ساختمان گفت : باید به سمتی حرکت کنیم که فرسایش در ساختمان به حداقل برسد تا سرمایه های ملی از بین نرود، چراکه یک بنا می ‏بایست حداقل 70 تا 80 سال عمر مفید داشته باشد .

وی افزود : بایک برنامه‏ ریزی مناسب می‏ توانیم روند تولید ساختمان را از یک سو و رونق بازار و ثبات در آن را از دیگر سو به شکلی پیش ببریم که همه فعالان در این عرصه به هیچ وجه متضرر نشود .

این کارشناس صنعت ساختمان ضمن ارزیابی بازار مسکن در کوتاه مدت گفت : پیش بینی من این است که تا پایان سال به دلیل حفظ سیاست های ضد تورمی دولت اتفاق خاصی در بازار مسکن رخ نخواهد داد و به نظر می ‏رسد که از سه ماهه دوم سال آینده جرقه ‏های امیدی در بازار مشاهده شود و امیدواریم که این بار با تدبیرهای اندیشیده شده رونق جریانی و نه جریان ‏های هیجانی را شاهد باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با کاهش نرخ سود، بخشی از سرمایه ها از بانک ها خارج شود و با هدایت صحیح به سمت تولید صنعتی برود که در این صورت بخش مسکن هم از این اتفاق بهره خواهد برد .

حمزه‏ای نژاد گفت: بخش قابل توجهی از کارخانجات صنعتی کشور محصولات مرتبط با حوزه ساختمان تولید می ‏کنند و در حال حاضر به دلیل رکود حاکم بر بازار با درصد پایین تر از ظرفیت تولید فعالیت می‏ کنند.

وی همچنین با اشاره به فرهنگ سازی و همگامی آن با سیاست های پولی دولت گفت: مصرف کنندگان تابع سیاست‏ های دولت هستند و شرایط حاکم بر بازار به تقاضای مصرف کنندگان سمت و سو می ‏دهد. بنابر‏این با سیاست ‏های درست می‏ توان هیجانات کاذب را کنترل کرد و به تولید رونق بخشید.


ثبت نظر

ارسال