مهندسان کشور در بحث اجرا مشکل دارند

پنجره ایرانیان: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه گفت: متاسفانه اغلب مهندسان کشور در بحث اجرا با مشکل مواجه‌اند.
  • شنبه 7 آذر 1394 ساعت 16:23

به گزارش معماری نیوز، محمد شریفی ‏پور در مراسم پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه فنی و حرفه‏ ای که 2 آذر در محل سالن آمفی تئاتر آموزشکده فنی و حرفه‏ ای شماره یک پسران کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: امروزه یکی از شاخص‏ های پیشرفت هر جامعه ‏ای، پیشرفت آن جامعه از نظر تکنولوژی ساخت که نماد آن خلق آثار در حوزه ساختمان است، می ‏باشد. وی ادامه داد: خلق یک اثر با ویژگی‏ های مهندسی در واقع مستلزم تکنولوژی ساخت است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه با بیان اینکه مهندسی عمران پایه و مادر سایر رشته ‏های مهندسی است، گفت: مهندسان ما در بحث طراحی هیچ چیزی از سایر مهندسان جهان کم ندارند و شاهد این مدعا آمار بالای پذیرش مهندسان ما در بهترین دانشگاه های جهان است.

شریفی‏ پور خاطرنشان کرد: اما جای این سوال باقی است که چرا مهندس‏ن ما از نظر اجرا مورد پذیرش جامعه جهانی نیستند و در این بخش مقبولیت جهانی نداریم. وی تاکید کرد: این امر وظیفه دانشگاه ‏های فنی و حرفه‏ ای را بیش از پیش سنگین می ‏کند که نسبت به تربیت دانشجوهای خود و در واقع تربیت نسل آینده مهندسان کشور دقت ویژه ‏تری داشته باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه گفت: یکی از وظایف سازمانی ما تربیت مهندسان و آشنایی آنها با علوم اجرایی است که در حال حاضر در این بخش ضعف داریم.


ثبت نظر

ارسال