پیل سوختی برای خانه: تست شده در منازل شخصی

پنجره ایرانیان: این پیل انرژی شیمیایی را به طور مستقیم به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. با توجه به اینکه به علت پیچیدگی بالای سیستم، تا کنون بازار موفقی برای آنها وجود نداشته است دانشمندان دستگاه ساده ای برای استفاده خانگی ساخته‌اند. یک پیل به تنهایی قادر به تولید ولتاژ کافی به منظور دستیابی به انرژی الکتریکی مورد نیاز نمی‌باشد.
  • دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 15:51

در این مجموعه پیل سوختی، چندین سلول به هم متصل شده‌اند. هر کدام از آنها در سایز یک CD می‌باشند. پیل‌های سوختی گاز طبیعی را به الکتریسیته تبدیل می‌کنند. آنها بسیار مفیدتر از موتورهای احتراقی مثل موتور ماشین هستند. ابتدا انرژی شیمیایی به انرژی گرمایی و مکانیکی (نیرو) تبدیل می‌شود. با این نیرو آنها ژنراتور را به حرکت در آورده و به این ترتیب انرژی الکتریسیته تولید می‌شود. در این فرآیند بخش اعظم انرژی اولیه به هدر می‌رود.

همراه با کارخانجات تولید کننده هیتر، IKTS یک سیستم پیل سوختی نشده و ایمن ساخته است که الکتریسیته و حرارت را در منازل شخصی از گاز طبیعی تولید می‌نماید. دانشمندان روی طراحی کلی سیستم طراحی اجزاء سرامیکی و ساخت ریفرمر و پس سوز آن در حال مطالعه و تحقیق هستند.

این سیستم ها به کوچکی هیترهای گازی کلاسیک می‌باشند، علاوه بر این آنها به راحتی قابل نصب روی دیوار بوده و خروجی آنها kW 1 می‌باشد که تقریبا جریان مورد نیاز یک خانواده 4 نفره را پوشش می‌دهد. در حال حاضر 150 عدد از این دستگاهها در چندین کشور اروپایی مورد استفاده قرار گرفته است و شرکت Vaillant از ابتدای سال 2014 اقدام به تولید نمونه مقیاس کوچک آنها نموده است.


ثبت نظر

ارسال