نرم‌افزار مدیریت انرژی در لوازم برقی

پنجره ایرانیان:اولین نرم‌‌افزار مدیریت انرژی لوازم برقی- خانگی با قابلیت نصب بر روی سیستم عامل اندروید توسط سابا تهیه شد.
  • سه شنبه 25 شهریور 1393 ساعت 11:36

به­ منظور همراهی و راهنمایی مشترکین برق جهت بهینه‌‌سازی مصرف انرژی در بخش خانگی، کارشناسان دفتر ساختمان سابا اقدام به تهیه اولین "نرم‌‌افزار مدیریت انرژی برقی‌خانگی" با قابلیت نصب بر روی سیستم‌‌عامل اندروید نموده‌اند.براساس این گزارش: این نرم‌‌افزار شامل بخش‌‌های مختلف یک‌خانه از قبیل پارکینگ، انباری، حیاط، آشپزخانه، پذیرایی، اتاق‌خواب، راهرو، اتاق ‌کار، حمام و دستشویی است. روش استفاده از این نرم‌‌افزار به‌‌گونه‌ای است که پس از ورود به هر بخش از خانه تجهیزات موجود در آن بخش دیده شده و با کلیک بر روی یک تجهیز می‌توان مشخصات آن را وارد نرم‌افزار کرده و وضعیت مصرف انرژی را محاسبه نمود.

از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار، ارائۀ توصیه‌های کاربردی مصرف بهینۀ هر تجهیز است که کاربر با رعایت توصیه‌‌های مندرج می‌تواند در میزان انرژی مصرفی و هزینه‌‌های خود صرفه‌جویی قابل توجهی به‌عمل آورد. از بخش‌های دیگر این نرم‌افزار، معرفی تولیدکنندگان برتر بوده که کاربران نرم‌افزار می‌‌توانند با مراجعه به این بخش با محصولات با بهره‌وری و راندمان انرژی بالاتر آشنا شوند.‌این گزارش می‌افزاید: از کاربرد‌های دیگر این نرم‌افزار تهیۀ گزارش تفصیلی از میزان مصرف و سهم انرژی لوازم برقی در مشترکین خانگی است، همچنین می‌توان با تکمیل فرم مربو‌طه،برآورد میزان مصرف انرژی خانۀ خود را از طریق پیامک و یا ایمیل دریافت نمایند. ضمنا طبق برنامه‌‌ریزی انجام شده، این نرم‌‌افزار در محل غرفۀ سابا همزمان با نمایشگاه تأسیسات و سیستم‌‌های سرمایشی و گرمایشی در مهرماه سال جاری، جهت استفادۀ عموم بازدید کنندگان ارائه خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال