دانشگاه آزاد برای انرژی‌های تجدید پذیر جایزه بین‌المللی تعیین کرد

پنجره ایرانیان:رییس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از تعیین جایزه بین‌المللی کرسی انرژی‌های تجدیدپذیر در این واحد دانشگاهی در آینده نزدیک خبر داد.
  • دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 10:44

 دکتر مجید عباسپور در اولین نشست تخصصی کرسی انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر که از سوی یونسکو به واحد علوم و تحقیقات اعطا شده است، گفت: این جایزه با هدف تقویت سطوح علمی، پژوهشی و تحقیقاتی و فناوری در حوزه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر تعریف خواهد شد و با کمک سازمان یونسکو در سطح جهان معرفی‌ می‌شود.
وی با بیان اینکه کلیات طرح این جایزه بین‌المللی از سوی هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تأیید شده است، گفت: به زودی دبیرخانه کرسی انرژی‌های تجدیدپذیر در واحد علوم و تحقیقات تشکیل‌ می‌شود و این دبیرخانه بانک اطلاعاتی مناسبی برای دسترسی و ارتباط سازمان‌ها و دانشگاه‌ها با محققان و مراکز تحقیقاتی دنیا را فراهم‌ می‌آورد.عباسپور تاکید کرد: واحد علوم و تحقیقات با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد‌ می‌تواند دریچه‌ای برای ورود جامعه دانشگاهی در سطح جهان به موضوع انرژی‌های پاک باشد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر واحد علوم و تحقیقات به عنوان یکی از اعضای اراسموس موندوس اتحادیه اروپا فعالیت‌ می‌کند و از طریق این مجموعه زمینه‌ای مناسب برای اعزام دانشجویان و متقاضیان تحصیلات تکمیلی، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیأت علمی و گسترش همکاری علمی پژوهشی فراهم شده است.
رییس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات همچنین از افتتاح رسمی دفتر کرسی انرژی‌های پاک در این واحد دانشگاهی خبر داد و درخصوص تبدیل واحد علوم و تحقیقات به عنوان نمونه‌ای عینی از یک دانشگاه سبز در کشور ابراز امیدواری کرد. عباسپور به تأسیس دفتر توسعه پایدار در این واحد با محورهای آموزشی، محله پایدار، پژوهش و توسعه پایدار در دانشگاه اشاره کرد و گفت: دفتر توسعه پایدار در دانشگاه و راه‌اندازی سایت توسعه پایدار در واحد علوم و تحقیقات از برنامه‌های در دست اجرا است و همچنین برگزاری کنفرانس‌ها، کارگاه‌های آموزشی، دوره‌های ایمنی برای پیمانکاران در دانشگاه، ارائه تک درس و واحدهای اختیاری در زمینه HSE و توسعه پایدار از فعالیت‌های مدنظر در واحد است.
رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد نیز در این نشست گفت: واحد علوم و تحقیقات با توجه به ظرفیت‌های بالای علمی و تحقیقاتی خود توانست اولین کرسی یونسکو در سطح منطقه را با عنوان انرژی‌های پاک و تجدید پذیر به خود اختصاص دهد. دکتر علی عباسپور، واحد علوم و تحقیقات را مجری کرسی انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک از سوی یونسکو معرفی کرد و گفت: بحث کرسی انرژی‌های پاک مختص به واحد علوم و تحقیقات نبوده و در حقیقت این کرسی بستری مناسب برای ارتباطات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی با تمام دانشگاه‌ها و سازمان‌ها را فراهم‌ می‌کند. وی به شرایط مناسب اقلیم ایران برای تأمین انرژی‌های پاک اشاره کرد و گفت: امیدواریم با توجه به تحقیقات علمی کشور و منطقه و ارتباطات جهانی، این اقدام به توسعه استفاده از انرژی‌های پاک کمک کند. وی تاکید کرد: فعالیت واحد علوم و تحقیقات به عنوان مجری کرسی انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر همکاری تمام دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و سازمان‌های داخلی و خارجی را‌ می‌طلبد تا بتوانیم حضور مقتدرانه‌ای را در مدیریت این کرسی در یونسکو نمایش دهیم.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 84،مهرماه 1393




ثبت نظر

ارسال