اراضی خاتون‌آباد آماده واگذاری برای شهرک انرژی‌های تجدید پذیر

پنجره ایرانیان؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمان از آمادگی استان کرمان برای واگذاری ۵۰۰ هکتار از اراضی خاتون‌آباد برای احداث شهرک انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد.
  • شنبه 2 تیر 1397 ساعت 10:25

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمدجواد فدائی در جلسه‌ای بررسی مسائل و مشکلات احداث شهرک انرژی‌های تجدیدپذیر استان کرمان اظهار کرد: با توجه به بررسی‌ها و بازدیدهای انجام‌شده، ۵۰۰ هکتار زمین در خاتون‌آباد برای ایجاد شهرک انرژی‌های تجدیدپذیر قابل‌واگذاری است که البته به دلیل وجود طرح‌های مرتع‌داری باید مراحل قانونی مربوطه طی شود.

وی ضمن موافقت با استفاده سرمایه‌گذار از امکان پست ۴۰۰ و ۱۳۲کیلوولت به‌طور کامل، یادآور شد: چنانچه بر اساس مطالعات انتقال انرژی به شبکه، نیاز به امکانات جدید باشد، سرمایه‌گذار باید هزینه خود آن امکانات را فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود که در شهرک انرژی‌های تجدیدپذیر خاتون‌آباد تا سقف ۲۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر تولید شود، تصریح کرد: درصورتی‌که مطالعات انتقال به شبکه امکان افزایش تولید را نشان دهد، سقف تولید افزایش‌یافته و مجوز متقاضی که شرکت توسعه انرژی طلوع خلیج‌فارس است، اصلاح خواهد شد.

فدائی با اشاره به موافقت با کلیات واگذاری حدود ۳۰ هکتار زمین برای راه‌اندازی انرژی‌های تجدیدپذیر در منطقه بردسیر برای جمعا ۱۴ مگاوات و انجام استعلامات از طریق جلسه پنجره واحد سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: اداره مسکن و شهرسازی استان مصوبات کارگروه زیربنایی و شورای توسعه و مدیریت استان را اخذ کند، به‌نحوی‌که پس از یک ماه از این تاریخ عقد قرارداد و تحویل زمین صورت پذیرد.

وی گفت: شرکت توسعه انرژی طلوع خلیج‌فارس به‌عنوان سرمایه‌گذار باید پس از تحویل زمین، قرارداد PPA را منعقد کرده و پس‌ازآن حداکثر ظرف شش ماه، بخش اول پروژه را به بهره‌برداری برساند.


ثبت نظر

ارسال