امنیت؛ دلیل استقبال از ساختمان‌های هوشمند

پنجره ایرانیان:کارشناسان می‌گویند که مهمترین دلیل استفاده از سیستم‌های ساختمان هوشمند تامین امنیت ساختمان است.
  • دوشنبه 24 شهریور 1393 ساعت 10:43

سیاوش احمدی مدیر پروژه هتل هوشمند شرکت فناپ در پنل آموزشی ساختمان هوشمند اظهار داشت: ساختمان هوشمند ساختمانی مجهز به زیرساخت‌های ارتباطی قوی است که به صورت مستمر نسبت به وضعیت‌های متغیر محیط عکس‌العمل نشان داده و خود را با آنها وفق می‌دهد. همچنین ساکنین این ساختمان می‌توانند با استفاده موثرتری از منابع موجود، امنیت و آرامش خود را افزایش دهند.وی سیستم «BMS» را یکی از ارکان ایجاد ساختمان هوشمند عنوان کرد و گفت: «BMS» سیستمی ‌است که با اجزای خودکنترل، نمایش خروجی‌های مناسب را برای کاربر امکان‌پذیر می‌کند و کنترلرها، حسگرها و عملگرها از اجزای این سیستم هستند.

وی گفت: براساس یک نظر‌سنجی بین‌المللی 90 درصد از مردم امنیت، 78 درصد کاهش مصرف انرژی و 64 درصد از شرکت کنندگان نیز ساده شدن سبک زندگی را از مهم ترین دلایل استفاده از سیستم ساختمان هوشمند می‌دانند.وی سناریوهای گوناگونی را برای خانه هوشمند متصور دانست و افزود: برای مثال پرده‌های برقی با طلوع وغروب خورشید، به طور اتوماتیک باز و بسته می‌شوند و یا فراتر از آن، برای زمان‌های مختلف سال، می‌توان پرده‌ها را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که از آفتاب داغ تابستان در امان باشید.
احمدی در توضیح این امکانات گفت: زمانیکه در حال خروج از منزل هستید با فشردن یک دکمه، سیستم امنیتی فعال، لامپ‌های مورد نظر خاموش، سیستم تنظیم دما و دیگر تجهیزات برق مانند اتو، بخاری برقی، تلویزیون و دیگر لوازم خانگی خاموش می‌شوند.

بنابراین لازم نیست در زمان خروج از منزل تک‌تک موارد یادشده را کنترل کنید.احمدی با اشاره به تحولات ساختمان هوشمند در آینده نزدیک افزود: ساختمان هوشمند در آینده ای نزدیک ساختمانی کاملا خودکار و متصل خواهد بود که امکان کنترل فعالیت‌های آن از راه دور وجود دارد و ساختمان متصل، ساختمانی است که همه یا برخی لوازم آن، از طریق یک برنامه موبایل با صاحب خود در ارتباط باشد و کاربر بتواند آن را مدیریت کند. وی گفت: در آینده ساختمان هوشمند به «اینترنت اشیاء» تبدیل می‌شود که می‌توان از راه دور همه چیز شامل روشنایی، قفل درها و دیگر اجزا را کنترل کرد.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 84،مهرماه 1393


ثبت نظر

ارسال