منتظر تصمیم دولت برای قطع آب مشترکان پر مصرفیم

پنجره ایرانیان: وزیر نیرو در مورد احتمال قطعی آب در ماه های پیش رو، مهر و آبان اظهار کرد: ان شاء الله با بارندگی قطعی آبی در تهران نخواهیم داشت.
  • سه شنبه 18 شهریور 1393 ساعت 14:28

حمیدرضا چیت چیان در گفتگو با پانا در پاسخ به این پرسش که احتمال قطعی آب در ماه های پیش رو، مهر و آبان وجود داد، گفت: ان شاء الله با بارندگی در قصل پائیز قطعی آب در تهران نخواهیم داشت.

وی پیش از این در جمع نمایندگان رسانه ها از قطع آب مشترکان پر مصرف خبر داد و گفت: برای این اقدام نیازمند تصمیم دولت هستیم و به زودی در روزهای آینده این موضوع تصمیم گیری خواهد شد.وزیر نیرو هم چنین در خصوص نصف شدن آب کشاورزی عنوان کرد: اخیرا در گزارشی که در مجلس به نمایندگان ارائه کردم این موضوع مطرح شد که مطابق استانداردهای بین المللی هر کشوری که بیش از 40 درصد از منابع آب تجدید پذیر را استفاده کند در مرحله ناپایداری منابع آب قرار می گیرد.

چیت چیان خاطر نشان کرد: هم اکنون کشور ما با داشتن سالانه 120 میلیارد منابع آب زیر زمینی با مصرف 96 میلیارد متر مکعب آن در سال حدود 80 درصد منابع آب های تجدید پذیر را مصرف می کند و ما باید این میزان را به 40 درصد برسانیم.وی افزود: من اعتقاد دارم که در برنامه مدت دار باید مصرف با تا یک چهارم کاهش دهیم و رسیدن به مصرف 40 درصدی در زمان 15 تا 20 سال محقق خواهد شد.

وزیر نیرو تصریح کرد: تا رسیدن به برنامه های بین المللی مصرف آب باید میزان مصرف را مدیریت کنیم و در یک هدف مرحله ای به مصرف مناسب دست یابیم.چیت چیان هم چنین به امضای قرارداد با بخش خصوصی در بخش آب اشاره کرد و گفت: این همکاری در وزارت نیرو مطابق قانون فراهم است و موفق شدیم با همکاری بخش خصوصی در حوزه آب 1.5 برابر بودجه سالانه آب و فاضلاب که امسال 2 هزار میلیارد تومان بود.


ثبت نظر

ارسال