استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به تلاش علمی بیشتری نیاز دارد

پنجره ایرانیان: رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: نیاز امروز دنیا به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک به گونه‌ای است که می‌طلبد برای استفاده از آن تلاش علمی و صنعتی بیشتری در کشور داشته باشیم.
  • سه شنبه 18 شهریور 1393 ساعت 11:55

به گزارش ایرنا، «محمد مهدی تهرانچی» روز سه شنبه در نخستین همایش مشترک ایران و آلمان در حوزه انرژی های نو در دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: امروزه نیاز جدی جامعه ما همکاری بین دانشگاه و صنعت است. وی افزود: برای تقویت همکاری بین دانشگاه و صنعت باید تلاش کنیم همکاری های بین المللی را توسعه دهیم؛ دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه شهید بهشتی توان مناسبی برای همکاری پایدار با صنعت دارند.

تهرانچی تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی ما در دانشگاه شهید بهشتی افزایش مهارت دانش آموختگان و حل مسایل پیچیده کشور توسط دانشجویان است. وی با اشاره به سمت و سوی دنیا به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و پاک گفت: کشور زمینه مناسبی برای استفاده از انرژی های پاک دارد و باید تلاش علمی و صنعتی خود را برای هرچه بهتر استفاده کردن از این پتانسیل تقویت کنیم.

رییس دانشگاه شهید بهشتی افزود: با توجه به این موضوع دانشگاه شهید بهشتی در ایجاد رشته های بین رشته ای برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی برنامه های مدونی تدوین کرده است. وی ادامه داد: دانشگاه شهید بهشتی در سال 1339 یعنی 54 سال پیش به عنوان سومین دانشگاه در کشور تاسیس شد و اکنون در چهار پردیس در حال فعالیت است. وی گفت: این دانشگاه با 174 دانشجو در دو دانشگاه کارش را آغاز کرد اما امروز مجری 106 برنامه در مقطع کارشناسی با 8 هزار و 400 دانشجو است. وی ادامه داد: همچنین 268 برنامه کارشناسی ارشد با 6 هزار و 942 دانشجو، 196 برنامه در مقطع دکترا با هزار و 549 دانشجو و حدود 800 عضو هیات علمی در حال فعالیت است.

تهرانچی گفت: 18 دانشکده در سه حوزه مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی و اجتماعی فعالیت می کند، در حوزه مهندسی فعالیت ها عمدتا حول محور انرژی، آب، برق و محیط زیست است. نخستین کنفرانس مشترک ایران و آلمان در حوزه انرژی های نو 18 و 19 شهریورماه در دانشگاه شهید بهشتی برپا است.


ثبت نظر

ارسال