چگینی:

طرح جامع مسکن دستوری تهیه شده و مدیر مربوطه‌اش آن را قبول ندارد

پنجره ایرانیان:مدیر کل برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی گفت: براساس طرح جامع مسکن اعلام کردیم تا سال 1404 به 10 میلیون واحد مسکونی نیاز داریم و از سوی دیگر نرخ تورم نیز به حدود 10 درصد و یا کمتر از آن می‌رسد.
  • جمعه 14 شهریور 1393 ساعت 23:42

به گزارش فارس، علی چگینی مدیر کل برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی در برنامه مناظره با اشاره به اینکه حرف‌های عامه‌پسند زدن خوب است، گفت: باید منابع و توان خود را بسنجیم و بعد به دنبال پرداخت وام باشیم.وی ادامه داد: دولت قبل حرف‌هایی را زد و کارهایی را انجام داد که مشاورانش می‌گفتند، اما این دولت نیز حرف‌هایی را می‌زند که مشاورانش می‌گویند و به آنها اعتقاد دارند.

نماینده وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در مسکن مهر مشکلاتی وجود داشت که این مشکلات گریبان‌گیر دولت و مردم شد، به عنوان مثال دولت قبل اظهار می‌کرد، قیمت ساخت مسکن مهر باید ثابت بماند، اما با وجود تحریم و اجرای فاز اول هدفمند کردن یارانه‌ها شاهد بودیم که سازندگان مسکن نمی‌توانستند، با قیمتی که دولت اعلام کرده بود، این مسکن را به اتمام برساند، به همین دلیل شاهد پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر هستیم.

چگینی با اشاره به اینکه سعی داریم، از بخش تقاضا نیز حمایت کنیم، گفت: هم‌اکنون وام خرید مسکن ممنوع است، اما وام ساخت مسکن که ممنوع نیست، بنابراین چرا سازندگان مسکن از این وام استفاده نمی‌کنند.وی با اشاره به حمایت از صندوق‌های پس‌انداز مسکن گفت: باید از این نوزاد حمایت کنیم، تا این صندوق‌ها راه بیفتد، تا ببینیم در یکی دو سال آینده چگونه عمل خواهد کرد.

بیضایی در واکنش به صحبت‌های چگینی گفت: من یک سوال از شما دارم که بفرمایید در طرح جامع مسکن متوسط تورم چقدر در نظر گرفته شده است.

چگینی گفت: هنوز این طرح قطعی نیست و قرار است 25 شهریور ماه از آن رونمایی شود.وی ادامه داد: براساس این طرح اعلام کردیم تا سال 1404 به 10 میلیون واحد مسکونی نیاز داریم و از سوی دیگر نرخ تورم نیز به حدود 10 درصد و یا کمتر از آن می‌رسد.

بیضایی در واکنش به صحبت‌های چگینی گفت: من پاسخ خود را گرفتم، زیرا طرح جامع مسکن به صورت دستوری تدوین شده که مسئول آن نیز این طرح را قبول ندارد، بنابراین می‌خواهم به صورت دستوری این طرح را نیز اجرا کنم.بیضایی گفت: وقتی مدیر دفتر برنامه‌ریزی اقتصاد وزارت مسکن این طرح را قبول ندارد، چگونه می‌تواند این طرح را اجرا کند.


ثبت نظر

ارسال