گفتگوی اختصاصی با مدیرعامل شرکت آلاکس

پنجره ایرانیان:شرکت آلاکس عامل کلیدی موفقیت خود را در برآوردسازی نیازهای مشتریان می‌داند، در صورتی که مشتریان شکایتی از سیستم یا محصولات داشته باشند ما تمهیداتی را برای این منظور اندیشیده‌ایم که در این راستا از طریق پست الکترونیک و ارسال فرم نظرسنجی و شکایت مشتریان و رسیدگی به آنها ظرف مدت 48 ساعت پاسخ داده می‌شود.
  • پنجشنبه 23 آبان 1392 ساعت 18:40

1. ابتدا درباره شروع به فعالیت خود بفرمائید و اینکه چرا و چگونه وارد بازار یراق‌آلات شدید؟

با توجه به تجربه و سابقه 40 ساله خانوادگی در صنعت درب و پنجره ، شرکت آلاکس در سال 1388 با همکاری شرکت ترک در راستای طراحی و تولید یراق‌آلات آلومینیومی و UPVC که عمدتا از طریق واردات تامین می‌شد با کیفیت رقابتی تاسیس گردید.

2. نحوه تعادل و برنامه شما برای افزایش رضایت مشتریان از محصولات شرکت چیست؟

شرکت آلاکس عامل کلیدی موفقیت خود را در برآوردسازی نیازهای مشتریان می‌داند، در صورتی که مشتریان شکایتی از سیستم یا محصولات داشته باشند ما تمهیداتی را برای این منظور اندیشیده‌ایم که در این راستا از طریق پست الکترونیک و ارسال فرم نظرسنجی و شکایت مشتریان و رسیدگی به آنها ظرف مدت 48 ساعت پاسخ داده می‌شود. همچنین این سازمان با استقرار سیستم مدیریت کیفیت و همچنین تولید به هنگام (JIT)  که فرایند را از طراحی محصول تا تحویل به مشتری  سازماندهی می‌کند سعی در جلب رضایت مشتریان می‌نماید.

3. یکی از مشکلات در زمینه ساخت در و پنجره به عدم تحویل به موقع یراق‌آلات و تغییر مدام قیمت از زمان سفارش خرید است، شما برای تحویل به موقع یراق‌آلات چه برنامه‌ای دارید و سفارش خریدها را در سراسر ایران چگونه پاسخ می‌دهید و برای تغییر نکردن مدام لیست قیمت‌ها به واسطه تغییرات نرخ ارزی چه تمهیداتی اندیشیده‌اید ؟

با توجه به اینکه شرکت‌ها در تامین ارز دولتی با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند و با کوتاهی از سوی بانک و مراجع ذیصلاح رو به رو شده، ناچار به استفاده از ارز آزاد برای تهیه کالاهای بازرگانی خود می‌باشند که این عوامل باعث بروزعدم تامین به موقع و نوسان قیمت یراق‌آلات گردیده است. این شرکت برای تحویل به موقع محصولات به مشتریان، سیستم‌های 5S  و شش سیگما را در راس برنامه‌های خود قرار داده و در آینده‌ای نزدیک زمان تحویل یراق‌آلات را به کمتر از 24 ساعت کاهش خواهد داد.

4. یراق آلات عرضه شده توسط شرکت شما در برابر تغییر شرایط آب و هوایی از حیث مقاومت در برابر تغییررنگ، شکستگی احتمالی یا خرابی ناشی از استفاده در طول زمان چگونه ارزیابی می شود؟

کلیه یراق‌آلات تولیدی شرکت از مواد اولیه مرغوب خارجی تهیه می‌شود و رنگ مورد استفاده در یراق‌آلات به صورت رنگ الکترواستاتیک بوده و از شرکت Pulver  تهیه می‌گردد، زیر‌سازی رنگ نیز زیر نظر متخصصین مجرب شرکت HENKEL  می‌باشد.قسمتی از یراق آلات که در معرض شکستن قرار دارند تحت عملیات حرارتی به سختی مورد نظررسیده و فاقد هرگونه شکستگی یا ترک می‌باشد و تحت کنترل آزمایشگاه‌های این شرکت هستند.

5. در صورتی که مشتریان پیشنهاد یا انتقادی نسبت به محصولات شرکت شما داشته باشند چگونه می‌توانند نظرات خود را به صورت مستقیم با مدیرعامل مطرح کنند و تا چه حد میزان به انتقادهای مطرح شده پاسخ می‌دهید؟

مدیریت شرکت آلاکس به جهت ارتباط مستقیم و موثر با مشتریان زمان‌های خاصی را جهت پاسخگویی به تماس‌های تلفنی در نظر گرفته و همچنین با در اختیار گذاشتن آدرس الکترونیکی و فرم‌های مخصوص مکاتبه با مدیرعامل سعی در برقراری ارتباط دائمی با تمامی مشتریان دارد.

6. وضعیت استقبال بازار از یراق‌آلات عرضه شده توسط شرکت شما چگونه بوده و برنامه شما برای آینده چیست؟

شرکت آلاکس توانسته است در مدت زمان حضور خود به عنوان یک برند برتر و قابل اطمینان در صنعت یراق‌آلات آلومینیومی و UPVC در کشور رضایت مشتریان را فراهم نماید. ادعای ما محصولات با کیفیت و تحویل به موقع کالا می‌باشد، آلاکس به دنبال آینده‌ای پایدار است و می خواهد راه رسیدن به آن را ترسیم نماید.

7. استفاده از یراق آلات غیر‌استاندارد و یا فاقد کیفیت چه زیان‌هایی برای فعالان صنعت در و پنجره دارد و پیشنهاد شما برای جلوگیری از واردات یراق‌آلات فاقد کیفیت چیست؟

همانطور که می‌دانیم کشور عزیزمان مستعد پیشرفت و خود‌کفایی است و نیازمند این است که صنایع نوین مانند این صنعت مورد حمایت قرار گیرد، متاسفانه امروزه شاهد واردات بی‌رویه کالاهای چینی بی‌کیفیت با برندهای ساختگی معتبر توسط افراد سودجو در کشور هستیم که باعث مخدوش شدن نام‌های تجاری معتبر و تخریب بازار می‌گردد. انتظار داریم نهادهای نظارتی دولت اقدامات موثر در این زمینه را انجام دهند. 

8. برنامه شما برای آینده چیست؟

در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تولید و خود‌کفایی کشور این شرکت در نظردارد با افزایش سهم خود دربازارهای رقابتی اقدام به راه‌اندازی خطوط جدید تولید برای ارائه محصولات جدید تولیدی نماید.

امروزه مدیران سازمان‌ها تحت فشار شدیدی به منظور بهبود کارایی در فرایندهای گوناگون از قبیل کنترل گزارش‌دهی مالی، اطلاع‌رسانی، بهره‌وری کارکنان و  رضایت مشتری هستند. اما قبل از اینکه شروع به بهبود نماییم باید شناخت دقیقی از وضعیت کنونی داشته باشیم و روش رسیدن به بهبود را تعیین نماییم.

برای تحقق این امر باید آگاهی کاملی از خروجی‌های مورد نیاز و توانایی موجود خود را داشته باشیم. انجام کار درست یا استفاده هوشمندانه از منابع، یک امر بسیار جدی می‌باشد و اگر بدانیم که کشور ما در میان 18 کشور آسیایی عضو سازمان بهره‌وری آسیایی در رده هفدهم قرار دارد شاید کمی به خودمان بیاییم و بگوییم چه بر سرخودمان آورده‌ایم و من بعد کمی در این موضوع تعمق بیشتری نماییم.

نشریه پنجره ایرانیان، سال پنچم، شماره 59،شهریورماه1391


ثبت نظر

ارسال