هدف آلاکس از شرکت در نمایشگاه‌ها تصویر برند است

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل آلاکس گفت: هدف آلاکس از شرکت در نمایشگاه‌ها و رویدادها، تصویر برند است. می‌خواهیم با مشتریانمان در ارتباط باشیم و به آن‌ها نشان دهیم که چقدر برایشان ارزش قائل هستیم.
  • دوشنبه 17 مهر 1402 ساعت 20:10

به گزارش باشگاه آلومینیوم، مسعود حکیمی، در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دروپنجره، گفت: از سال ۱۳۹۰ در این نمایشگاه شرکت می‌کنیم. سال‌ها قبل، نمایشگاه دروپنجره با نمایشگاه ساختمان مشترک بود اما درحال‌حاضر این دو نمایشگاه به‌صورت جداگانه برگزار می‌شوند.

وی افزود: استقبال خوبی از نمایشگاه نشده که می‌توان دلیل آن را رکود بازار و ساعت نمایشگاه دانست. متأسفانه روزهای برگزاری و ساعت بازدید آن خوب نیستند. برخی از شرکت‌های خارجی هم قبل از نمایشگاه انصراف دادند. به‌نظرم اگر روزهای نمایشگاه به آخر هفته نزدیک می‌شد، بازخورد بهتری داشت.

حکیمی گفت: در نمایشگاه امسال از چند محصول رونمایی کرده‌ایم. از دستگیره‌های جدید و محصولات پلاستیکی که در پنجره‌ها تاکنون استفاده نشده بودند. همچنین لولای چهار تکه را برای اولین‌بار در منطقه تولید کردیم. خوبی لولای چهارتکه این است که به‌جای استفاده از لولاهای هرکولس می‌توان از آن استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آلاکس ایران توضیح داد: چالش همیشه برای تولیدکننده بوده است. صنعت ساختمان در رکود است و ۱۳۰ کسب‌وکار مرتبط با این صنعت نیز رکود دارد. قطعی برق کارخانه‌ها، تولید را کاهش می‌‌دهد. جلوی تسهیلات بانکی گرفته شده و نقدینگی، تکنولوژی و منابع‌انسانی از دیگر چالش‌های تولیدکنندگان در ایران هستند. درکل، حال تولیدکنندگان خوب نیست.

حکیمی افزود: صادرات به کشورهای اطراف ازنظر من صادرات نیستند بلکه بازارچه‌های مرزی هستند. صادرات به این معناست که ما یک پله دورتر برویم. ما به ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و عراق صادرات داریم. محصولات خام را هم به ترکیه صادر می‌کنیم؛ دلیل این امر هم تورم در این کشور است.

مدیرعامل آلاکس در پایان خاطرنشان کرد: یراق‌آلات آینده خوبی دارد ولی باید به‌روز بماند. تولید یک دستگیره از چند مرحله تشکیل شده است. مراحل تولید دستگیره با چیزی که در فرآیند اکستروژن پروفیل می‌بینیم، متفاوت است. باید هزینه تولید را کاهش دهیم و با چالش کمبود نیروی کار کنار بیاییم. نسل جدید انگیزه‌ای برای کار ندارد و نیروی کار متخصص هم به دنبال ایجاد کسب‌وکار خود است.


ثبت نظر

ارسال