مدیرعامل شرکت آلاکس: به دنبال بازارهای جهانی هستیم

پنجره ایرانیان؛ امروزه هر کاری که به کالبد و بافت صنعت اضافه می‌شود باید مبنا و مقیاس صنعتی داشته باشد وگرنه صرفا موجب هدررفت سرمایه‌های انسانی و اقتصادی خواهد شد؛ در این سال‌ها رویکرد برخی مصرف‌کنندگان به سمت واردات محصولات آلومینیومی ازجمله یراق‌آلات سوق یافته است که این اقدام آن‌ها، ضمن فاصله گرفتن از الگوهای کیفی و واردات محصولات آلومینیومی بدون توجه به در نظر گرفتن استانداردهای لازم، سعی در تخریب چرخ گردون صنعت داخلی نموده و منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح داده‌اند.
  • پنجشنبه 17 مرداد 1398 ساعت 10:4

به گزارش فلزات آنلاین، مسعود حکیمی مدیرعامل شرکت آلاکس، نوشت: در حال حاضر، بازار تولید در و پنجره‌های آلومینیومی یک صنعت پرهزینه‌ است که باید برای حضور در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های سنگینی انجام داد، این در حالی است که اگر تولیدات بدون در نظر گرفتن کیفیت باشد و برنامه‌ریزی دقیقی در خصوص آن انجام نگرفته باشد، صرفا موجب زیان تولیدکننده و سرمایه‌گذار خواهد شد و هیچ دستاوردی نخواهد داشت، به همین منظور شرکت ما در راستای افزایش تولید ملی، جلوگیری از خروج ارز، توسعه صنعت آلومینیوم، برآورده کردن نیاز بازار، اشتغال‌زایی با تکیه‌بر دانش فنی و ... در کشور تصمیم به احداث این شرکت که در زمینه طراحی و تولید انواع یراق‌آلات فعال باشد، نموده‌ایم.

در بخش صنعت، به‌خصوص در زمینه تولید در و پنجره‌های آلومینیومی و همچنین یراق‌آلات، باید روند واردات را به نقد و چالش بگذاریم تا روند تقلید و کپی‌برداری از تولیدات سایر کشورها در این حوزه کاهش یابد و چشم‌انداز روشنی برای بهبود و توسعه میزان تولیدات در آینده‌ای نزدیک ترسیم کنیم.

در حال حاضر، شرکت آلاکس از استراتژی متمایز و رقابتی خاصی بهره می‌برد، بدین گونه که با ارائه محصولات باکیفیت و با قیمت رقابتی سعی در کسب عمده سهم بازار در این حوزه دارد و البته برای دستیابی به این هدف تمام تلاش خود را در زمینه بهبود کیفی محصولات تولیدی به کار برده است که به نتیجه موردنظر خود نیز تا حدودی رسیده است.

هم‌اکنون بسیاری از مسئولان اعتقاددارند وضع تحریم‌ها، افزایش نرخ ارز و جلوگیری از واردات محصولات ساخته‌شده، می‌تواند به نفع صنعت داخلی کشور باشد و فرصت‌های جدیدی را پیش روی تولیدکنندگان قرار دهد چراکه صنعت کشور را به خودکفایی رسانده و مردم را به استفاده از محصولات تولید داخلی ترغیب و سوق داده است.

امروزه تولیدکنندگان با مشکلات عدیده‌ای ازجمله نقدینگی، عدم تخصیص ارز نیمایی برای سفارش ماشین‌آلات موردنیاز خطوط تولیدی، ممنوعیت صادرات بدون انتقال ارز و ... روبرو هستند. در این شرایط موجود تولیدکنندگان دیگر توانی برای ادامه در این مسیر بحرانی ندارند و نیازمند حمایت دولت هستند؛ این در حالی است که دولت می‌تواند با حذف مقررات دست و پاگیر و وضع قوانین حمایتی از تولیدکنندگان، انگیزه‌ای برای ادامه مسیر به آن‌ها بدهد.


ثبت نظر

ارسال