در گفتگوی اختصاصی با مدیرعامل پنجره آسا مطرح شد:

پنجره آسا؛ تولید ملی از شعار تا عمل

شرکت پنجره آسا، تولیدکننده در، پنجره و نمای آلومینیومی است که محصولات خود را با کیفیتی متمایز عرضه می‏ کند و با انجام بسیاری از پروژه‌های مسکونی تجاری و اداری، تخصص و تعهد خود را نسبت به تولید، نصب و اجرای فنی و مهندسی ثابت کرده است.
  • چهارشنبه 16 فروردین 1396 ساعت 19:46

همکاری و ارتباط دفتر فنی این شرکت با دفاتر فنی شرکت‌های اروپایی و تبادل اطلاعات و تجربه توانسته است پتانسیل بالایی برای تولید محصولات باکیفیت در این مجموعه ‌ایجاد کند. محصولات این شرکت با حفظ برترین استانداردها و بهره‌مندی از پروفیل‌های آلومینیومی اختصاصی و باکیفیت اروپایی، تامین‌کننده‌ای مطمئن و امین برای مشتریان خویش بوده است. آنچه امروز از آسا به ذهن متبادر می‌شود، مجموعه‌ای منظم، کیفی و آینده‌نگر است که مرزهای کیفیت را در صنعت درنوردیده و توان تولید خود را بر حفظ آن قرار داده است. این مجموعه با نیروی متخصص و مبتکر، هدف‌گذاری خود را بر رضایت مشتری قرار داده است. بهره‌مندی از مقاطع تخصصی (خط تولید تمام اتوماتیک شرکت الوماتک آلمان)، استفاده از دقیق‏ترین نرم‌افزار محاسباتی دنیا، قالب‏ های اختصاصی ایتالیایی، برترین یراق‌آلات تخصصی دارای گواهی‌نامه روزنه ایم، بهره‌مندی از دانش فنی، نیروهای انسانی متخصص، تنوع در رنگ و پوشش رنگ، گارانتی طولانی‌مدت محصول، خدمات گسترده پس از فروش، برخورداری از یک شرکت مجزای تخصصی در زمینه نصب و خدمات، تولیدکننده مورد تایید برترین برندهای وارداتی، واحد تخصصی محاسبات نما، دارای بیش از 10 نماینده در سراسر کشور، تیم تخصصی مشاوره محصول از انتخاب تا خدمات پس از فروش، دارای ایزو 18001 – 10002- HSE14001، طرف قرارداد با سازمان‌ها و نهادها، گواهی‌نامه مدیریت کیفیت از انگلستان و تقدیر شده به‌عنوان تولیدکننده برتر ملی ازجمله مواردی است که پنجره آسا طی این سالیان به آنها دست‌ یافته و با اتکا به این پشتوانه به تولید محصولاتی باکیفیت اقدام کرده است. پنجره‌ایرانیان در راستای معرفی شرکت‌های موفق صنعت در و پنجره گفتگویی با مهندس سعید کسایی ‏فر، مدیرعامل پنجره آسا انجام داده که در ادامه توجه شما را به آن جلب می‌کنیم:

 برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

شرکت پنجره آسا چه محصولاتی را تولید می‏ کند؟

تولیدات مجموعه شرکت آسا شامل سبد کاملی از محصولات آلومینیومی با کاربرد ساختمانی است. بخشی از محصولات در قالب در و پنجره، بخشی در قالب انواع نما و بخشی در قالب محصولات تکمیلی تعریف و برنامه‌ریزی شده است. محصولات این مجموعه، با عنایت به بررسی‌های مختلف و شرایط ویژه تولید و برنامه‌ریزی، در دو بخش تولید و خدمات تکمیل می‌شود. ما اعتقاد داریم که خدمات دامنه‌ وسیعی از برنامه‌های تولید و اجرا را دربر می‌گیرد و این خدمات است که باعث رشد کیفیت و توسعه تولید می‌شود.

محصولات تولیدی شرکت آسا از چه ویژگی‏ هایی برخوردارند؟

در بحث طراحی از دستگاه‌های کامل شرکت‌های معتبر ایتالیایی استفاده می‌شود و انتخاب مواد اولیه باکیفیت نیز با وسواس بالا صورت می‌گیرد. در پروسه تولید نیز ضمن نظارت‌های دقیق که توسط کارشناسان کنترل کیفی انجام می‌شود برای اجرای بهتر، از خط کامل تمام اتوماتیک آلمانی استفاده شده است. لذا می‌توان گفت ازجمله ویژگی‌های شرکت آسا، کیفیت محصول و خدمات تکمیلی آن است.

ارائه خدمات چه در بخش تولید و چه بعد از آن برای ما وظیفه سازمانی است. به دست آوردن کیفیت در یک بخش و حفظ آن از مهم‌ترین ویژگی‌های کار ما است. به خاطر ندارم هیچ‌گاه کیفیت را فدای کمیت و غیر آن کرده باشیم.

سفارشی‌سازی و توجه خاص به درخواست مشتریان، قابلیت انتقال دانش فنی به دلیل ماهیت دانش‌محوری در تولید و بهره‌مندی از توان بالای فنی همکاران چه در تولید و چه در ارائه خدمات جهت پشتیبانی و رفع نیاز پیمانکاران و نمایندگان محترم از یک‌سو و از سوی دیگر توان بالای تولید، به مدد ماشین‌آلات تخصصی و سیستم برنامه‌ریزی و اجرای استاندارسازی‌های سیستم جامع مدیریت کیفیت همچنین تنوع در محصولات و امکان ساخت در ابعاد و اشکال مختلف، تیم تخصصی نصب، آموزش واحدهای فروش و خدمات در سراسر کشور می‌تواند از دیگر ویژگی‌های محصولات ما باشد.

با توجه به رکود در بازار مسکن و تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها، نقطه قوت خود را برای بقا در بازار و توسعه کسب‌وکار خود چه می‌دانید؟

با عنایت به تحقیقات بازار و تعامل سازنده با نهادهای مشاور در مراحل برنامه‌ریزی جهت عدم ورود به جریان رکود و راهکارهای آن در سه قالب مدیریت، بازاریابی و حفظ و توسعه منافع مشتری برنامه‌ریزی شده است. مجموعه آسا فارغ از آن‌که تولید را وظیفه ذاتی خود می‌داند، مشتریان را نیز شریک حقیقی خود می‌داند. ضمن این‌که ما در زمینه برنامه‌ریزی مدیریت، چه تولید و چه غیر آن و بازاریابی، از تحقیقات بازار تا اجرای روش‌های نوین بازاریابی، تلاش کردیم تا این کاهش رونق بر روی تولید ما تاثیر کمتری داشته باشد.

حفظ کیفیت و اصالت محصول به‌عنوان امانت مشتریان، ما را بر آن داشته است تا با حفظ و افزایش مشتریان حرکتی همواره روبه‌جلو داشته باشیم و از نظر کمی و کیفی خود را در حال رشد نگاه داریم. خوشبختانه ازنظر نیروی انسانی نیز با جذب نیرو، ونه تعدیل، روبه‏رو هستیم که این مهم باعث افتخار ماست.

با توجه به ورود مجموعه پنجره آسا به پروژه‌های نما، مزایای نمای آلومینیومی خود را توضیح دهید.

با توجه به توسعه روزافزون کشور در ساخت‌وساز کیفی و به‌تبع آن استفاده از ملزومات نوین ساختمانی، شرکت آسا با آموزش و توسعه نیروهای ماهر خود درزمینه‌های طراحی، محاسبه، ساخت و اجرای انواع دستگاه‌های شیشه پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است. ازآنجاکه در اجرای نمایی اصولی بایستی علاوه بر تامین نظر طراح پروژه، کلیه قواعد محاسبات سازه مدنظر قرار گیرد لذا انجام محاسبات دقیق استاتیکی مربوطه و برآورد نیروها، فشارها و بارهای زنده و مرده وارده بر نما اجتناب‌ناپذیر است. در این راستا واحد فنی مهندسی شرکت آسا، ضمن برخورداری از تجربه خود و استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته محاسباتی، جهت برآورد اصولی و منطقیِ ملزومات مورد استفاده نما و اجرا، جهت تکمیل آن از مهندسان و کارشناسان بومی و کشورهای اروپایی بهره جسته است. لازم به ذکر است کلیه مراحل کار از طراحی و محاسبه تا اجرای کامل نما با نظارت کامل واحد فنی محصول شرکت آسا انجام می‌پذیرد تا از اجرای دقیق و صحیح نما و عملکرد کامل پوسته نمای شیشه‌ای اطمینان حاصل کنند.

با توجه به موانع مختلف تولید، شما در این زمینه با چه مشکلاتی روبه‏ رو هستید؟

به نظرم مشکلات صنعت را از دو دیدگاه می‌توان بررسی کرد، یکی از بعد اقتصاد کلان و دیگر ازنظر تکنیکال. از دید اقتصاد کلان، بحران نقدینگی شاید مهم‌ترین مشکل پیش روی صنعت باشد. زمانی که عرضه بیشتر از تقاضاست تولیدکننده از شیوه‌های مختلف غیر نقدی ازجمله تهاتر برای فروش محصول خود استفاده می‌کند. از بعد تکنیکال هم یکی از مسائل مهم، عدم شفافیت در عرضه بیلت آلومینیوم است که امیدواریم با تلاش و برنامه‌ریزی سندیکای محترم به‌عنوان متولی اصلی حمایت از حقوق صنعت آلومینیوم این مهم پیگیری و اقدامات قاطعی صورت پذیرد.

همچنین معضل دیگری که نباید از آن غافل ماند و در آینده نه‌چندان دور می‌تواند اعتماد مصرف‌کنندگان به آلومینیوم را از بین ببرد، ورود افراد کم‌تجربه و سودجویی‌های آنی است که بدون داشتن مهارت و یا تعهد لازم پا به عرصه تولید گذاشته و متاسفانه خود را در قامت تولیدکننده جلوه می‌دهند؛ افرادی که بسیاری از آنها بیش از این در هیچ‌کدام از رشته‌های وابسته فعالیتی نداشته‌اند. چنانچه راهکار عاجلی در این زمینه پیش‏بینی نشود، سرنوشت صنعت آلومینیوم چندان روشن نخواهد بود.

برنامه شما برای حضور در هشتمین نمایشگاه در و پنجره و نما چیست؟

نمایشگاه برای ما مکانی جهت عرضه و معرفی محصولات جدید است. نگاه ما به نمایشگاه به‌عنوان یک راهکار صحیح و اصولی برای معرفی از یک‌سو و از سوی دیگر ارائه برنامه‌های آتی است. به اشتراک گذاشتن برنامه‌های آتی مجموعه با مشتریان، نمایندگان و همکاران گرامی از دیگر دلایل ما برای شرکت در نمایشگاه است. ما در نمایشگاه، تولیدات جدید خود را معرفی می‌کنیم و به دنبال ایجاد همکاری‌های مطمئن و کاملی برای افزایش توان شبکه‌های فروش و خدمات در سراسر کشور هستیم. پویایی نمایشگاه به ما کمک خواهد کرد تا از نظرات و ایده‌های جدید بهره‌مند شویم و از آن در تولید و برنامه‌ریزی خود یاری بجوییم. ما برای حضور در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره تهران به‌جز برنامه‌های مختلفی که در قالب موارد فوق عرض شد به دنبال ایجاد مشارکت‌های جدید برای تولید و تامین محصولات باکیفیت هستیم که امیدواریم مورد توفیق قرار گیرد.

 آینده پیش روی صنعت در پنجره و نما را با توجه به فراز و فرودهای بازار چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

آینده پیش روی صنعت، ارتباط مستقیمی با آینده اقتصاد کشور و همچنین عملکرد مدیران و صاحبان اندیشه در سندیکا و انجمن در، پنجره و نما دارد. خوشبختانه با توجه به برنامه اقتصادی ارائه ‌شده از سوی دولت، بهبود اوضاع کسب‌وکار و به‌تبع آن ارتقاء وضعیت صنعت دور از ذهن نیست اما ازنظر مدیریتی، همه‌چیز به اراده جمعی، یکدلی و همکاری همه‌جانبه برمی‌گردد. با توجه به رکود چندساله‌ای که در بازار وجود داشته به نظر می‌رسد بازار در حال گشایش و تغییر است و تقاضا برای محصولات ساختمانی مخصوصاً محصولات باکیفیت رو به افزایش است. انجام برنامه‌ریزی، همکاری در اجرای درست طرح‌های بخش خصوصی و دولتی و ایجاد هم‌افزایی، باعث خواهد شد تا توسعه صنعتی حتی در دوران رکود هم آسیب کمتری دیده و در جهت رشد حرکت کند.

آیا انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی می‌توانند نقشی در بهبود شرایط موجود ایفا کنند؟

اعتقاد راسخ مجموعه مدیریتی بر این است که انجمن و تشکل‌های صنفی نقش بسیار مهمی در بهبود شرایط موجود ایفا می‌کنند. در یک سال اخیر انجمن در، پنجره، نما و صنایع وابسته ایران و سندیکا اقدامات بسیار سازنده و موثری در جهت رشد و بهبود صنعت آلومینیوم انجام داده‌اند که این بستر را فراهم می‌آورد تا در آینده بیش‌ازپیش شاهد اقدامات عملی در جهت رفع و حل مشکلات باشیم. انجام همایش‌ها و جلسات مختلف فنی و تخصصی و بررسی چالش‌های پیش روی صنعت در ابعاد مختلف، اقدامات موثری بودند که بر هیچ‌کس پوشیده نیست ولی گرفتن نتیجه و رسیدن به موفقیت در سایه همدلی و همنوایی تمامی اعضا حاصل می‌شود.

پنجره آسا جزو شرکت‌هایی است که واحد مستقلی به نام تحقیق و توسعه دارد، برنامه و هدف این معاونت چیست؟

رشد و پیشرفت در هر صنعتی نیازمند استفاده از دانش روز و البته خلاقیت و نوآوری بر مبنای نیاز بازار است. واحد تحقیق و توسعه شرکت آسا در تهیه و تامین محصولات خود از نظر طراحی و انطباق آن با استانداردهای بین‌المللی تلاش می‌کند. این واحد پس از فروش تولیدات نیز با برقراری تماس و انجام بازدیدهای دوره‌ای از کیفیت محصولات نصب ‌شده و انطباق آن با نیاز واقعی مصرف‌کنندگان اطمینان می‌یابد. چنانچه این مطابقت در محصولی وجود نداشته باشد، واحد تحقیق و توسعه در قالب تیم اجرایی فنی و مهندسی نسبت به ارتقا آن دستگاه‌ باهدف جلب رضایت مشتری مبادرت می‌کند. تیم مدیریت شرکت بر این اعتقاد است که برنامه‌ریزی و تلاش فنی و اجرایی تمامی واحدها است که آینده‌ساز است و این حرکت نیازمند حمایت و پشتکار و از همه مهم‌تر برنامه‌ریزی اصولی است.

در پایان اگر نکته ‏ای باقی مانده است، بفرمایید.

جا دارد از زحمات شما همکاران گرامی در مجموعه محترم پنجره‌ایرانیان کمال تشکر را داشته باشم و این فرصت استفاده کرده از تمامی نمایندگان مجموعه در سراسر کشور، تیم مدیریت و همکاران گرامی در دفتر مرکزی و دفاتر شرکت و زحمات پرسنل تولید و اجرا تشکر کرده و آرزوی بهترین‌ها را برایشان داشته باشم.

 

 نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 111-دی95


ثبت نظر

ارسال