یک سال 13 ماه است!

یک ماه به سال کاری خود بیافزایید

پنجره ایرانیان: پیشرفت در دنیای رایانه همیشه مثال زدنی است. اما شاید هیچ جنبه ‏ای از آن مانند انقلابی که در این سال‏ ها در زمینه موبایل رخ داده ملموس نباشد.
  • دوشنبه 10 اسفند 1394 ساعت 11:14

تلفن‏ های همراه تا همین چند سال پیش تنها وسیله‏ ای برای تماس و تبادل پیامک بودند، ولی اکنون به معنای واقعی، همه ما کامپیوتری کوچک در جیب خود داریم. در کشور ما با وجود مشکلات روزمره ‏ای که داریم، همه ‏گیر شدن استفاده از نرم ‏افزارهای موبایل سرعت خارق العاده ‏ای داشته است. طبق آمار منتشر شده در سایت الکسا، ایران در استفاده از نرم افزارهای ارتباط جمعی جزو ده کشور برتر دنیاست. این نشان از پتانسیل بالای کشور ما در این زمینه دارد. اما آیا استفاده از ابزارهای موبایل تنها برای سرگرمی است یا از آنها می ‏توان به‏ عنوان ابزارهای کمکی در کسب ‏و‏ کار نیز بهره گرفت؟

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

توان پردازشی دستگاه‏ های موبایل امروزی بیشتر از بسیاری از کامپیوترهایی است که هنوز بعضی افراد در خانه هایشان دارند و علاوه بر آن، دستگاه ‏های همراه همواره در دسترس هستند. قابلیتی که شاید ده‏ ها برابر با ارزش ‏تر از توان پردازشی آنها است. دستگاه همراه همان‏گونه که از نامش پیداست همیشه همراه شماست. ضریب دسترسی یکی از کلیدی ترین نکات گسترش کسب و کار است و به همین دلیل بزرگترین شرکت ها همواره هزینه های هنگفتی برای تبلیغات می کنند چون می‏ خواهند همواره نامشان اولین و در دسترس‏ ترین نام باشد. برای کسب ‏و ‏کارهای کوچک، این نیاز شاید حیاتی‏ تر نیز باشد چون وقتی خدمات شما همواره و به‏ سرعت قابل ارائه باشند، شما یک گام از رقبا به مشتری نزدیک‏تر هستید. یک نرم ‏افزار تخصصی طراحی و فروش می‏ تواند در سال یک ماه به وقت شما بیافزاید. اما چگونه؟ آیا این یک ادعاست یا واقعا امکان‏ پذیر است؟ و همه این‏ها چگونه به صنعت در و پنجره تعمیم می یابند؟ یک نرم ‏افزار همراه در صنعت در و پنجره چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟
اولین و مهم ترین خصیصه آن، دقت است. شاید با یک ماشین حساب هم بتوان محاسبات یک پنجره را انجام داد یا حتی افراد با تجربه با یک نگاه بتوانند حدود مواد مصرفی پروژه را محاسبه کنند. ولی یک نرم ‏افزار حرفه ‏ای باید توانایی محاسبه به دقیق‏ ترین حالت ممکن را داشته باشد.
ویژگی دیگر استقلال نرم ‏افزار است. نرم افزار باید بدون نیاز به هیچ برنامه جانبی و کاملا متکی به خود عمل کند. امروزه ابزارهای همراه از لحاظ قدرت سخت افزاری به بلوغ رسیده ‏اند. بنابراین اگر امکانات کامل یک نرم‏ افزار حرفه ‏ای را در موبایل تجربه نکنیم، حقیقتا از تمامی ظرفیت دستگاه خود بهره نبرده‏ ایم.
نرم‏ افزار باید قابلیت تعریف مقاطع انواع پروفیل، یراق آلات، شیشه و ... را داشته باشد تا نیاز به استفاده از ابزار دیگر برای محاسبات به کل مرتفع شود.
نکته دیگر خروجی مناسب نرم ‏افزار است. امکان مشاهده پیش فاکتور در محل پروژه به ‏صورت آنی و تحویل آن به مشتری حیاتی است. با یک محاسبه سر انگشتی مقدار زمان تلف شده برای برگشت از محل پروژه به دفتر، دوباره کشیدن طرح‏ ها و ارسال پیش فاکتور به مشتری در بهترین حالت، یک ساعت است. حال تصور کنید در طول یک سال نصف ماه‏ های سال را به کار مشغول هستید و هر روز یک ساعت صرفه‏ جویی در زمان، مقداری تقریبا برابر با ساعات کاری یک ماه شما را در پی خواهد داشت. پس حقیقتا امکان این هست که یک ماه به سال کاری خود بیافزاییم. در عمل امکان دارد این مقدار بسیار بیش از این باشد. تصور کنید با نرم‏ افزار چارچوب در محل پروژه به مشتری پیش فاکتور داده ‏اید و هنگامی که در راه بازگشت به محل دفتر هستید مشتری با شما تماس گرفته و تقاضای پیش فاکتور دوباره با پروفیلی متفاوت را داشته باشد. شما می‏ توانید همانجا پشت ترافیک خیلی سریع دوباره پیش فاکتور گرفته و از طریق نرم افزارهای ارتباطی به مشتری ارسال کنید. تصور کنید اگر نیم ساعت از اوقات تلف شده پشت ترافیک، به زمان کاربردی و مفید شما تبدیل گردد، این زمان در یک سال چقدر برای شما منفعت دارد؟ ارزش یک ماه کاری شما چقدر است؟
به ‏عنوان یک بازاریاب می‏ توانید در محل پروژه فاکتور را چاپ کرده و با مشتری قرار داد امضا کنید.
به خواست مشتری، نوع پروفیل و رنگ آن و حتی جنس آن را از یو.پی.وی.سی به آلومینیوم یا برعکس تغییر دهید و بر حسب دسته ‏بندی مشتری تخفیف داده یا قیمت را شارژ کنید. چقدر به زمان مفید شما افزوده می ‏شود؟ چقدر وقت بیشتری برای بقیه امور زندگی خود خواهید داشت؟
در مسافرت هستید، مشتری با شما تماس گرفته و تقاضای لیست قیمت می ‏کند؟ در هر مکان از دنیا که باشید در صورت اتصال به اینترنت می‏ توانید قرارداد مهر و امضا شده خود را برای مشتری بفرستید.
همه این‏ها باعث ویژه بودن دستگاه ‏های موبایل و ابزارهای تخصصی همراه مثل نرم افزار چارچوب می‏ شوند. پس انتخاب با شماست. آیا به یک ماه اضافه در سال احتیاج دارید؟

نشریه پنجره ایرانیان - سال نهم - شماره 101و 102 - اسفند 94


ثبت نظر

ارسال