خانه های غیر فعال انرژی، استانداردی برای صرفه جویی

پنجره ایرانیان: تعهد اجتماعی به محیط زیست روز‏به ‏روز در حال افزایش است. کشور آلمان سیستمی برای توسعه ساخت ‏و‏ساز خانه ‏های غیر فعال انرژی ایجاد کرده است. این خانه‏ های آینده بدون نیاز به توجه ما، از تمامی امور در ساختمان مراقبت می‏ کنند و همیشه به دنبال بهینه کردن استفاده از منابع هستند. بیش از 20000 خانه غیر فعال انرژی در اروپا ساخته شده است.
  • شنبه 25 مهر 1394 ساعت 10:26

نگه داشتن خانه در تمام طول سال در دمای درست نیاز به مقدار زیادی انرژی دارد. راه‏ های بسیاری برای کمک به ما برای کاهش این مصرف وجود دارد که یکی از آنها دارای مزایای زیادی است و آن انرژی خورشیدی است.
چه راهی برای عایق کردن خانه بهتر از بستن کلیه راه ‏های نفوذ هواست؟ در عمل درزبندی کامل بهترین گزینه است، اما توجه داشته باشید که انسان باید نفس بکشد. به همین دلیل است که این نوع ساختمان‏ ها به یک سیستم تهویه که هوای تازه را بدون اتلاف حرارت تامین می‏ کند، مجهز است.

آیا می‏ دانید پل حرارتی چیست؟ پل حرارتی هنگامی به‏ وجود می ‏آید که تغییری در عایق‏ کاری ساختمان ایجاد شود. برای مثال می‏ توان به یک پنجره که همانند سایر اجزای پوسته ساختمان گرما را حفظ نمی‏ کند، اشاره کرد. یکی از اجزای اصلی یک خانه غیر فعال انرژی بهینه کردن پل‏ های حرارتی است.

در ساخت و ساز ساختمان‏ های غیر فعال، این موضوع به دلیل آنکه تمامی عناصر برای کنترل این جنبه طراحی شده‏ اند، اتفاق نمی ‏افتد. پل حرارتی نه تنها موجب اتلاف انرژی می‏ شود، بلکه ریسکی برای سلامتی نیز به شمار می ‏آید. 
آیا می دانستید ...؟ 
دیوارهای یک خانه غیر فعال انرژی می تواند تا سه برابر نازک تر از یک دیوار معمولی باشد. 


ثبت نظر

ارسال