در پژوهشگاه مواد و انرژی

ساختمان خالص ‏سازی انرژی‏ های نو راه ‏اندازی می‏ شود

پنجره ایرانیان: ساختمان خالص ‏سازی انرژی نو به انرژی ‏های الکتریسته و حرارتی در فضایی بالغ بر دو هزار مترمربع در پژوهشگاه مواد و انرژی به زودی افتتاح می‏ شود.
  • چهارشنبه 25 شهریور 1394 ساعت 9:47

به گزارش خبرگزاری مهر، در پژوهشگاه مواد و انرژی ساختمانی طراحی و ساخته شده است که این ساختمان با استفاده از انرژی خورشیدی قادر به تولید انرژی الکتریکی و حرارتی است و برای کاربردهای پژوهشی و فناورانه طراحی شده است.

این ساختمان در زمان‏ های اوج مصرف می ‏تواند از برق نیز استفاده کند که بعد از گذشت زمان اوج مصرف در این ساختمان، انرژی ذخیره شده خورشیدی به مراکز توزیع برق کشور باز می‏ گردد. بنابراین با این تکنولوژی می‏ توان انرژی مصرفی را به ‏طور مجدد به چرخه تولید برق کشور وارد کرد.

این پژوهشگاه برنامه دارد با توسعه و کاربردی سازی پنل‏ های خورشیدی در ساختمان‏ ها، معماری جدیدی را وارد زندگی شهر نشینی کند که ساختمان‏ ها علاوه بر تامین انرژی مصرفی خود از خورشید بتوانند به شبکه توزیع برق نیز انرژی الکتریسته ارائه کنند.

این ساختمان با همکاری استانداری استان البرز و وزارت علوم طراحی و ساخته شده است که بهره ‏برداری اولیه آن آغاز شده و به ‏زودی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال