دومین اجلاس سازندگان و طراحان مشـهد برگزار ‌شد

پنجره‌ایرانیان؛ دومین اجلاس سازندگان و طراحان مشـهد با محوریت ساخت‌وساز تمدن ساز و با هدف تسریع فرایند ساخت‌وساز و حمایت از سازندگان و مصرف‌کنندگان مسکن برگزار ‌شد.
  • دوشنبه 20 شهریور 1402 ساعت 22:18

به گزارش صما، دومین اجلاس سازندگان و طراحان مشهد ۸ و ۹ شهریورماه ۱۴۰۲ با همت مجتمع رسانه‌ای ساختمان (صما) در مشهد برگزار ‌شد.

این اجلاس شامل سخنرانی و ارائه ۲۰ پروژه شاخص با حضور معماران و سازندگان مطرح، پنل آسیب‌شناسی و هویت در معماری شهرسازی مشهد، کارگاه‌های آموزشی تا نمایشگاه محصولات ساختمانی و نمایشگاه مقیاس آثار ۱۰۰ پروژه ۱۰۰ معمار از معماران معاصر ایران بود.

برنامه روز اول اجلاس ساعت نه صبح با سخنرانی مدیران شهری، سازندگان برتر کشور آغاز شد و در ادامه پنل نهضت ملی سازندگان مسکن بخش خصوصی با محوریت ساخت‌وساز تمدن ساز برگزار شد.

همچنین پنل حکمران شهری در قرن ۲۱ بخش بعدی برنامه روز اول بود.

پنل‌های «مصادیق ارزش‌افزوده در پروژه‌ها» از دیگر برنامه‌های این اجلاس بود که توسط معماران و سازندگان پروژه‌های شاخص ارائه ‌شد.

همچنین کمپین ملی اصلاح و تسریع فرآیند صدور مجوزهای ساختمانی با هدف تسریع و تسهیل فرآیندهای اداری مرتبط با صدور مجوز‌های ساختمانی ازجمله پروانه، عدم خلاف و پایان کار بهره‌برداری و همچنین صدور سند تک‌برگ در روز اول با حضور سازندگان برتر و مدیران شهری رونمایی شد.

هدف این کمپین تسریع فرایند ساخت‌وساز و حمایت از سازندگان و مصرف‌کنندگان مسکن است. صنعت ساختمان با بروکراسی پیچیده، نظام اداری کُند و فقدان امکانات به‌روز، همچنان به‌پیش می‌رود. برای همین، نیاز به تغییرات اساسی در این زمینه آشکار است.

در روز دوم نیز ارائه مصادیق ارزش‌افزوده در پروژه‌های مختلف، سخنرانی معماران و همچنین کارگاه از خشت تا آجر برای علاقه‌مندان برگزار شد.

از دیگر برنامه‌های دومین اجلاس سازندگان و معماران برگزاری نمایشگاه مقیاس از یک قاشق تا یک شهر با کیوریتوری محمد غفاری و با حضور ۱۰۰ پروژه از ۱۰۰ معمار معاصر ایرانی بود.

نمایشگاه آخرین محصولات و تکنولوژی‌های صنعت ساختمان طی دو روز برگزاری اجلاس، به‌صورت جانبی برپا بود.

گفتنی است، مجتمع رسانه‌ای ساختمان (صما)، با مدیریت سعید ظریف در زمینه صنعت ساختمان فعال است و یکی از اهداف صما ارتقاء و توسعه فرهنگ ساخت‌وساز در ایران است. طرح‌های او برای سال ۱۴۰۲ شامل برگزاری اجلاس‌های سازندگان و طراحان در شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان است که این اجلاس‌ها با هدف بررسی و تامل بیشتر درباره ساخت‌وساز تمدن‌ساز برگزار می‌شوند.


ثبت نظر

ارسال