مدیرعامل عایق کویر یزد: پروفیل ترکیبی کاربرد چندانی در صنعت دروپنجره ندارد

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل گروه عایق کویر یزد استفاده از پروفیل‌های ترکیبی در تولید و ساخت دروپنجره را نامناسب دانست و به تجربه ناموفق سایر کشورها در این زمینه اشاره کرد.
  • چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 12:30

به گزارش فلزات آنلاین، سید رضا اخوان دستمالچی در خصوص پروفیل‌های ترکیبی که در کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: برخی از شرکت‌های تولیدکننده پروفیل دروپنجره، از پروفیل ترکیبی برای تولیدات خود استفاده می‌کنند، به‌این‌ترتیب که پروفیل آلومینیومی با روکش یوپی‌وی‌سی تولید و در بازار توزیع می‌کنند.

دستمالچی افزود: با توجه به این‌که شرایط اقلیمی و وضعیت آب‌وهوا و دما در شهرهای مختلف کشور ما بسیار متفاوت است و استحکام و استهلاک دو ماده آلومینیوم و یوپی‌وی‌سی، در برابر دمای هوا، کاملا با یکدیگر فرق دارد. به همین دلیل، نباید این دو ماده را باهم ترکیب کرد.

مدیرعامل گروه عایق کویر یزد با اشاره به تجارب سایر کشورها در این زمینه، تصریح کرد: تجربه سایر کشورها در این زمینه، نشان داده که ترکیب دو جنس مخالف و دو ماده‌ای که شباهتی به یکدیگر ندارند، نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت.

دستمالچی در مورد روکش آلومینیومی پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی، اذعان کرد: روکش آلومینیومی برای پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی نیز، اثربخش و مفید نیست چراکه خلائی بین دولایه آلومینیومی و یوپی‌وی‌سی ایجاد می‌شود که این فضا، با افزایش دما به‌صورت کوره عمل کرده و داغ می‌شود و باعث کاهش عمر مفید محصول نهایی خواهد شد.

وی در مورد استانداردسازی دروپنجره‌، عنوان کرد: مشکل عمده‌ای که در زمینه تولید دروپنجره در کشور با آن مواجه شده‌ایم، عدم نظارت ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط و تعیین نکردن استانداردهای ضروری برای تولید دروپنجره است.

مدیرعامل گروه عایق کویر یزد در پایان گفت: استانداردسازی دروپنجره و نمای ساختمان که انتقال‌دهنده گرما و سرما است، اهمیت بسیاری برای مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دارد اما باوجوداینکه بارها از طریق انجمن دروپنجره تلاش کردیم که اداره استاندارد در این زمینه وارد شود و اقدامی انجام دهد، فایده نداشته و این اداره به تولیدات دروپنجره که در کشور توزیع و مصرف می‌شود، توجهی نشان نداده است.

 


ثبت نظر

ارسال